Skocz do zawartości

Posiadacze Hondy Magna razem ( Honda VF 750 , VF750 )


Mr.DiPi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

mam problem ze swoja Magna. Jest to Honda Super Magna 750 z 1988r. OD jakiegos czasu miałem problem z przegrzewaniem sie silnika oraz wyrzucaniem płynu spod korka aż w końcu padła mi uszczelka pod głowicą. Wymieniłem uszczelki pod głowicami splanowałem głowice przeczyściłem i sprawdziłem cały układ chłodzenia. A nadal nie wiadomo skąd mam ciśnienie w chłodnicy i teraz wywala mi korek i płyn ze zbiorniczka wyrównawczego oraz troche spod korka od chłodnicy. Czujnik temperatury tez wymienialem, wentylator sie załącza. Pompa wody sprawna. NAprawde nie mam juz pomysłu co może być nie tak, bede wdzieczny za pomoc i dobrą rade.

 

pozdrawiam

 

Wracając do tematu..... czy uwazacie ze ma sens wymiana tuleji w cylindrach? Plyn w chlodnicy mi bąbluje i zastanawiam sie czy moze spaliny ida do układu chłodzenia?? jzu nie mam pomyslu co z tym zrobic....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widze sensu tulejowania ot tak bez powodu. Z jakiego powodu chcesz tulejować, jeżeli uważasz że ktoraś pekła, to znajdz która i w którym miejscu, wtedy to będzie miało sens.

Głowice splanowane, a przykladałeś liniał do bloku , może tu coś nie gra i dlatego uszczelka nie spełnia swojej roli.

jak już zapadła decyzja na ponowne zdjecie głowic to dobrze obejrzyj uszczelki, bedzie widac gdzie dmuchalo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w sezonie odpadam dla mnie najlepszy termin to wrzesień. Śmigam do Piaseczna na zloty Virago we wrześniu już ok kilku lat jest super klimatycznie barek z dobrym żarciem i piwkiem, jezioro gdzie można wynająć rowery wodne. Tylko w sezolnie letnim to może być problem z rezerwacją przyczep kempingowych ale jest tam teren pod namioty i na ognisko przy jeziorze. Przyczepy posiadają zainstalowane namioty (przedsionki) w których można urządzić imprę jak by lało.

 

Pytanie odnośnie VF 750 C czy ktoś przykręcał regler do masy bo w standardzie jest przymocowany do plastikowej skrzynki akumulatora ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Zlot - Już napisałem, że będę na 100% a tu ZONK - akurat 4 wracam z wakacji ale będę jechał z Mazur do Poznania to Piaseczno mam idealnie po drodze - zamelduję się w sobotę - mogę coś pomóc przy zorganizowaniu...

 

 

2) Chłodnica - ja się tak bardzo nie znam - tyle tylko ile sam miałem problemów - a miałem tak, że rama, którą płyn idzie trochę ze starości słabo działała. Zrobiłem porządne płukanie jakąś chemią - wyleciało trochę syfu i pomogło - wyczyściłem chłodnicę i teraz śmiga. Dodam, że zacząłem od uszczelki, pompy, czujnika, ręcznego włącznika wentylatora i pękniętego węża z prysznicem na nogi :)

 

 

3) Regler - Ja mam 700C ale mam regler przykręcony do masy, co prawda nie jest oryginalny ale pierwotnie też był do masy. Na elektryce się bardziej znam i jestem pewien że mu to nie zaszkodzi - nie pomoże również :)

 

Łukasz

Edytowane przez Łukasz Lech

Łukasz

 

Nie pytaj się co Twoja Magna może zrobić dla Ciebie. Zapytaj się co Ty możesz zrobić dla niej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

<p>Wybaczcie ale na smierc zapomnialem ze 5 sierpnia jade na wesele wiec ten termin odpada. Moze wiec tydzien pozniej tj. 10-12 sierpnia?

No I pytanie czy ustalamy jakis dolny limit chetnych aby zlot sie odbyl?

Edytowane przez Inwesto_R
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widze sensu tulejowania ot tak bez powodu. Z jakiego powodu chcesz tulejować, jeżeli uważasz że ktoraś pekła, to znajdz która i w którym miejscu, wtedy to będzie miało sens.

Głowice splanowane, a przykladałeś liniał do bloku , może tu coś nie gra i dlatego uszczelka nie spełnia swojej roli.

jak już zapadła decyzja na ponowne zdjecie głowic to dobrze obejrzyj uszczelki, bedzie widac gdzie dmuchalo.

 

Uszczelki sa wporzadku, raz wymieniłem i było to samo, wiec zdjąłem bo myslalem ze cos nie tak zalozone ale nie bylo widac zadnych przedmuchow, zalozylem nowe i nadal jest cisnienie w ukladzie. A jaki jeszcze moze byc powod bąblowania płynu w chłodnicy? im wiecej gazu dodaje tym wieceksze bąble... zakładając ze uszczelka pod głowicą trzyma....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy nie ma mikro pęknięć w głowicy cylindry bardzo rzadko się tak uszkadzają. Jak byś miał uszkodzone cylindry to byś miał wodę w oleju i ten olej był by taki białawy

 

 

Co do zlotu to trzeba by tam zadzwonić i spr kiedy jest zlot Virago we wrześniu i znaleźć jakiś inny termin wtedy nie ma już tyla luda i właściciel też inaczej na to patrzy - finansowo też.

 

No to już mam 4 Zjazd Miłośników Yamaha Virago PIASECZNO 7-9.09.2012 czyli każdy inny termin tylko nie koniec miesiąca aby bar był jeszcze czynny. No chyba że się dokręcimy do zlotu Yamachy w zależności ile osób będzie chęć miało przyj a towarzystwo z tego forumowego zlotu doborowe i nie trzeba posiadać Virago bo zlot jest miłośników Yamahy Virago a nie posiadaczy.

Edytowane przez poolski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy nie ma mikro pęknięć w głowicy cylindry bardzo rzadko się tak uszkadzają. Jak byś miał uszkodzone cylindry to byś miał wodę w oleju i ten olej był by taki białawy

 

 

Co do zlotu to trzeba by tam zadzwonić i spr kiedy jest zlot Virago we wrześniu i znaleźć jakiś inny termin wtedy nie ma już tyla luda i właściciel też inaczej na to patrzy - finansowo też.

 

No to już mam 4 Zjazd Miłośników Yamaha Virago PIASECZNO 7-9.09.2012 czyli każdy inny termin tylko nie koniec miesiąca aby bar był jeszcze czynny. No chyba że się dokręcimy do zlotu Yamachy w zależności ile osób będzie chęć miało przyj a towarzystwo z tego forumowego zlotu doborowe i nie trzeba posiadać Virago bo zlot jest miłośników Yamahy Virago a nie posiadaczy.

 

Nie mam wody w oleju a głowice oddawałem do ciśnieniowego sprawdzenia i są całe.....nie mam juz zupelnie pomyslu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cudów nie ma, albo zła diagnoza , albo cos to spradzenie glowic do dupy, ja nie spotkałem się z peknietą tuleja(ale może za mało silnikółw robiłem)

bez ogledzin pacjenta nic się nie wymyśli.

 

@poolski - czemu uważasz, że przy pęknietej tulei będzie płyn w oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cudów nie ma, albo zła diagnoza , albo cos to spradzenie glowic do dupy, ja nie spotkałem się z peknietą tuleja(ale może za mało silnikółw robiłem)

bez ogledzin pacjenta nic się nie wymyśli.

 

@poolski - czemu uważasz, że przy pęknietej tulei będzie płyn w oleju?

No w cylindrze jest ciśnienie i podciśnienie pęknięta tuleja co jest bardzo rzadko spotykane wypycha ciśnienie przez kanały wodne i zaciąga do środka efekt jak przy uszkodzonej uszczelce pod głowicą. Tylko nie chce mi się wierzyć w uszkodzenie tulei cylindra raczej wszystko inne jak jest kolega w stanie sprawdzić szczelność głowicy to jaki problem nadmuchać w cylinder i sprawdzić jego szczelność ? Najnowsze kleje do regeneracji wałów korbowych na okrętach łączą się na poziomie molekół to i przedmuch w cylindrze można skleić

Edytowane przez poolski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie to nie do końca tak, przy przedmuchu kompresji, wcale płyn nie musi sie przedostawać nad tłok, a jeśli nawet to zostaje wyrzucony do wydechu(w takiej sytuacji widać trochę "smalcu" na bagnecie).

Z opisu objawów kolegi wynika , że pęknięcia należało by sie spodziewać w gornej czaści tuleji(gdzie stwarza sie już cisnienie) więc przedostanie się płynu pod tłok(czyli do oleju) wcale nie musi występować, gdyby to było az tak duże pękniecie to napewno zauważył by gołym okiem.

 

Oczywiście zdarza się, ale nie jest to zasadą , że walnięta uszczelka = woda w oleju.

 

Tak na dobrą sprawę, to z wcześniejszych postów kolegi @gregoriusz nie wynikało jednoznacznie że ma przedmuchy kompresji, równie dobrze poprostu silnik sie gotował z powodu zasyfienia układu kamieniem, dopiero w ostatnich postach napisał o bąblowaniu( a może to jednak nie są spaliny i wystarczy odkamienić układ ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...