Skocz do zawartości

Posiadacze Hondy Magna razem ( Honda VF 750 , VF750 )


Mr.DiPi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jesli chodzi o poziom paliwa to zbyt niski widac byloby bardziej na duzych obrotach. Sklad mieszanki warto zaczac krecic od ustawien z serwisowki tzn wszystkie ustawiamy na wartosc tam podana, robimy synchronizacje gaznikow, i zgodnie z procedura z serwisowki krecimy. Ja nie mialem obrotomierza z tak mala podzialka, ale ladnie na sluch da sie ustawic. Poprostu zamiast wzrostu czy spadku o 50obr sluchamy czy sa wieksze czy mniejsze. Natomiast dziwne ze tym czarnym pokretlem nie mozesz podniesc obrotow, bo u mnie jak sie wkreci calkiem to ma ponad 4000, i to pokretlo sluzy wlasnie do ustawiania obr biegu jalowego. Jedyne co mi przychodzi do glowy, to ze przepustnice sa mocno zozsynchronizowane, lub cos zle poskladales i bierze lewe powietrze. A filtr powietrza masz dobry i szczelnie skrecony? Bo podobna sytuacje mialem jak z filtra oderwala sie taka gabka co go uszczelnia do airboxa. Jesli dysz nie ruszales to pewnie beda ok.

 

Edit: acha na zdjeciu sklad mieszanki nie jest zaslepiony, to te srobki zaraz nad krawedzia komory plywakowej, a synchronizacja to srobki ze sprezynka pomiedzy gaznikami.

 

Edit2: moze to tylko tak na zdjeciu wyglada ale opaski na kroccach wygladaja jakby gazniki nie weszly na swoje miejsce, moze tam ciagnie lewe powietrze.

-------------------------------------------------------

Sorry za brak polskich znakow ale pisze z telefonu

 

Edytowane przez peery
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gaźniki ( cylindry ) wydają się być dobrze zsyrchronizowane

silnik chodzi ''elegancko'' - nie będę dotykał tych śrubek od spodu

i to nie o to raczej chodzi - co ma synchronizacja do składu mieszanki ???

cylindry chodzą równo, ładnie się wkręcają i opadają, do czerwonego pola, ma moc...

tu jakby brak paliwa albo za dużo powietrza :(

dolot powietrza skręcony szczelnie, składałem i uszczelniałem 3 razy, i filtr jest standardowy - ale sprawdzę to raz jeszcze ...

właśnie na zdjęciu widać to co napisałem - że wyłupałem zaślepki od składu mieszanki i próbowałem ją zmienić - i dupa

i każde zamknięcie ssania robi zgaśnięcie silnika :(

gaźniki dobrze osadzone, też 3 razy wyjmowałem i już to ładnie umiem - ale sprawdzę to raz jeszcze ...

 

jeżdżę jakby na paliwie idącym inną drogą w gaźniku - przez ssanie

jak wyeliminuję lewe powietrze to wygląda na to, że raz jeszcze gaźniki na stół, i krok po kroku :

- sprawdzenie kanałów zaworów paliwowych

- sprawdzenie zatkania osadem gniazdka prowadzącego iglicę pływaka, (pływak nie może się opuszczać i otwierać dopływu paliwa)

- sprawdzenie poziomu pływaka

- zatkanie częściowe lub całkowite otworka dyszy paliwowej głównej - słabo reagował na zmiany ale to może być przez to, że paliwo dostaje drogą ssania :(

Edytowane przez smolax71
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o wkrecanie sie na obroty tak od 3tys w gore to tu reguluje sobie podcisnienie wiec krecenie nic nie zmieni. Za prace na wolnych odpowiada ustawienie przepustnic - jak masz wyjete gazniki mozna zrobic na oko rowno do takich otworkow w gardzieli. Sroby skladu mieszanki - wstepnie ustawic jak w serwisowce na iles obrotow. Oraz dysze wolnych obrotow - zeby nie byly przytkane, ale jak rozumiem wczesniej bylo dobrze. A no i jeszcze szczelnosc dolotu - ja sprawdzam psikajac wszedzie preparatem do czyszczenia tarcz hamulcowych, bo plak sie lepi potem, na pracujacym silniku, i nic w pracy ma sie nie zmieniac.

Dziwi mnie troche ze ta sroba czarna od ustawienia obrotow nic sie nie zmienia, ona otwiera przepustnice, i u mnie jak na maks wkrece to mam prawie 4000obr. Moze tu jest jakis problem? A jak przytrzymasz manetke to da sie bez ssania utrzymac te 1,5-2tys obrotow?

Jeszcze co do rownej pracy, to jest v4, to zawsze w miare rowno pracuje. Kiedys zapomnialem podpiac cewke i chodzila na 2cyl tez calkiem rowno tylko mocy nie miala. A co do ustawien jeszcze to trzeba miec porownanie, ja jak nie mialem to myslalem ze chodzi dobrze, ale jak zrobilem pelny serwis gaznikow to malo sie nie zesr..lem bo ja lekko manete a on mi na kolo staje. A dla porownania to madzia przyspiesza jak plastik, na prostej drodze 600 szans nie maja do 200, jedynie w zakretach podnuzki sa za nisko.

 

-------------------------------------------------------

Sorry za brak polskich znakow ale pisze z telefonu

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proszę o pomoc cd

na słuch silnik nie zaciąga lewego powietrza, ładnie słychać zasysanie przed zbiornikiem, tu gdzie ma dolot

jak składałem gaźniki to, przypomniałem sobie teraz, pozostawiłem wolny jeden wężyk gumowy ;

taki krótki, wychodzący pomiędzy tylnymi gaźnikami z linii zasilania paliwem chyba,

zdjęcie z lewej strony, ten dolny ;

post-67480-0-35505500-1376055483.jpg

wyciągnąłem go na prawą stronę;

post-67480-0-09029100-1376055518_thumb.jpg

a oto zdjęcie z gaźnika ''na stole'' - ten przewód gumowy na środku wpięty w rurkę plastikową ;

post-67480-0-49952200-1376055576.jpg

 

do czego wpiąć tę rurkę gumową ???

nie znalazłem gdzie :(

i myśląc, że zaburza to przepływ paliwa, zaślepiłem ją śrubą !

i palę zimny motocykl na full ssania

i ledwo zapalił, i po zagrzaniu nie mogłem ni jak ustawić żeby chodził bez full ssania ! , i miał silnik ok 1200 obr :(

po 5 min męczarni zgasiłem, wykręciłem z powrotem śrubę z tego wężyka i zapalam,

i szok nagle wkręcił się na 4000... ssanie wyłączyłem i chodzi !!! , śruba czarna zaczęła działać i faktycznie mogę podkręcać mocno,

i spokojnie go na szybko ustawiłem, żeby bez ssania chodził poniżej 1500 obr tylko wolno schodzi z obrotów

chyba muszę powalczyć z regulacją mieszanki - wzbogacić ją

proszę powiedzieć czy w magnie wzbogacamy mieszankę wkręcając śrubki czy wykręcając ???

nawet ''tu'' spotkałem się z różnymi wpisami...

normalnie to chyba wkręcamy żeby mniej powietrza dać... a tu czytałem gdzieś, że niby w ''podciśnieniowcach'' odwrotnie:)

ale dziwna sprawa z tym moim gaźnikiem

to tak, jakby przez zamknięcie tej rurki podciśnienie odetkało coś w gaźniku (chyba był zapchany gdzieś) ???

 

teraz czekam aż ostygnie i odpalę na ssaniu i zobaczymy czy ''samo-naprawa'' będzie dalej...

Edytowane przez smolax71
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie ze to odpowietrzenie komor plywakowych. Ale po zdjeciach pewny nie jestem. U mnie idzie chyba do obudowy filtwa powietrza ale niemam jak teraz sprawdzic

 

-------------------------------------------------------

Sorry za brak polskich znakow ale pisze z telefonu

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie ze to odpowietrzenie komor plywakowych. Ale po zdjeciach pewny nie jestem. U mnie idzie chyba do obudowy filtwa powietrza ale niemam jak teraz sprawdzic

 

-------------------------------------------------------

Sorry za brak polskich znakow ale pisze z telefonu

możliwe

a to oznacza, że musiałem mieć coś nie tak z jakąś komorą pływakową

może się zawiesiła czy co - tam nie zaglądałem

i zamykając to odpowietrzenie ''uruchomiłem'' niesprawną komorę :) PRZYPADEK, który warto czasem zastosować :)

???

 

znalazłem na forum - to faktycznie odpowietrzenie komór pływakowych

peery - już kiedyś o tym napisałeś !!! :) :) :)

wężyk ma być luźny , skierowany pod zbiornik

 

to oki

teraz wiem na pewno, że to była wina pływaków :(

ale zbadam synchro u kuzyna i podregulujemy mieszankę

DZIĘKI

 

proszę jeszcze o odpowiedź, w którą stronę obracać śrubką aby wzbogacić mieszankę w Magnie ????

Edytowane przez smolax71
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie ze wykrecajac dajemy mniej paliwa, ale przy 4garach ciezko tak ustawic. Natomiast sposob z serwisowki jest w miare prosty.

 

-------------------------------------------------------

Sorry za brak polskich znakow ale pisze z telefonu

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

próba synchronizacji

dwa przednie równo i dwa tylne równo ale przód i tył inaczej

nie da się podciągnąć, wyrównać regulacją

jednak muszę wyciągnąć gaźniki i wyczyścić i ustawić równy poziom w komorach pływakowych

dalej najlepiej chodzi na ssaniu

bez ssania chodzi ale ''sucho'' i nie schodzi z obrotów

także zabawa na maksa w poniedziałek :)



Wydaje mi sie ze wykrecajac dajemy mniej paliwa, ale przy 4garach ciezko tak ustawic. Natomiast sposob z serwisowki jest w miare prosty.

-------------------------------------------------------
Sorry za brak polskich znakow ale pisze z telefonu

więc

wkręcam - daję paliwo (wzbogacam)

wykręcam - daję powietrze (zubożam)

 

 

a mógłbyś zapodać ten sposób z serwisówki ? :)

ja mam taką serwisówkę - Honda_V45 service manual repairing

na której to stronie ?

ewentualnie podeślij na [email protected]

DZIĘKI

 

jeszcze jedna prośba - czy ktoś wie jak w domowy sposób ustawić poziom pływaków ???

w serisówce jest opisane takim przyrządem - linijką

 

ps

spece, misie, śpią ;)

Edytowane przez smolax71
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wroce do domu to podesle opis, poziom ustawialem sowmiarka. Gazniki do gory nogami i mierzysz plywak do krawedzi komory.

 

-------------------------------------------------------

Sorry za brak polskich znakow ale pisze z telefonu

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

'' Gazniki do gory nogami i mierzysz plywak do krawedzi komory. ''

i potem pływak do góry do momentu oparcia o zaworek ( chyba do zamknięcia) i znowu mierzymy - czy tak ???

 

czy ten poziom powinien być +- 7,5 mm ?

próba synchronizacji

dwa przednie równo i dwa tylne równo ale przód i tył inaczej

nie da się podciągnąć, wyrównać regulacją

jednak muszę wyciągnąć gaźniki i wyczyścić i ustawić równy poziom w komorach pływakowych

dalej najlepiej chodzi na ssaniu

bez ssania chodzi ale ''sucho'' i nie schodzi z obrotów

także zabawa na maksa w poniedziałek :)


więc

wkręcam - daję paliwo (wzbogacam)

wykręcam - daję powietrze (zubożam)

polecam artykuł - http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=2993

'' Wkręcanie tej śruby (w prawo) zmniejsza ilość paliwa, zubaża mieszankę, wykręcanie tej śruby zwiększa jej ilość, wzbogaca mieszankę.''

więc jednak

wkręcam - daję powietrze (zubażam)

wykręcam - daję paliwo (wzbogacam)

:( :)

pytań ciąg dalszy...

jak pisałem, mam 2 gaźniki, gdzie mój ma przepustnice zamknięte ;

post-67480-0-05042300-1376165626_thumb.jpg

a ten drugi ma lekko uchylone ;

post-67480-0-15544300-1376165660_thumb.jpg

 

jak powinno być ???

 

rozumiem, że potem synchronizacja, aczkolwiek powyższe przepustnice ustawione ''na zewnątrz'' wszystkie 4 na równy poziom, jak widać;

post-67480-0-99122300-1376166355_thumb.jpg

jeszcze załączam przepustnicę z bliska, tę lekko uchyloną;

post-67480-0-94314400-1376165799_thumb.jpg

 

czy synchronizacja to równe ustawienie tych przepustnic ?

czy jednak to początek i po uruchomieniu silnika synchronizujemy przepustnice suwakowe, w zależności jak zachowuje się każda membrana ???

Edytowane przez smolax71
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

'' Gazniki do gory nogami i mierzysz plywak do krawedzi komory. ''

i potem pływak do góry do momentu oparcia o zaworek ( chyba do zamknięcia) i znowu mierzymy - czy tak ???

 

czy ten poziom powinien być +- 7,5 mm ?

 

Od razu napiszę że jedyne dane jakie mam do 700 pochodzą z hynes`a czuli plik 04.pdf i jest tam informacja jakoby do 84 to było 7,2mm. obrazek jak to mierzyc masz w tym pliku na stronie 14 numer 9.8. A po ludzku. ustawiasz gażnik tak, żeby blaszka pływaka naciskała na ten wystający pypek zaworka iglicowego (ale go nie wciskała) wtedy zamyka się zawór. i sówniarką mierzysz wysokość wystającego plastiku pływaka ponad krawędź komory. ma być tyle ile manual nakazuje.

 

 

'' Wkręcanie tej śruby (w prawo) zmniejsza ilość paliwa, zubaża mieszankę, wykręcanie tej śruby zwiększa jej ilość, wzbogaca mieszankę.''

więc jednak

wkręcam - daję powietrze (zubażam)

wykręcam - daję paliwo (wzbogacam)

:( :)

i widzisz to wszystko zależy od konkretnego rodzaju gaźnika zależy czy regulujemy powietrze czy paliwo, ale nie będę się kłucił nie pamiętam już gokładnie jak to jest w magnie.

 

Instrukcję jak przeprowadzić ustawineie składu mieszanki masz w pliku 83v65.pdf na stronie 65 i to samo chyba w pliku magna manual.pdf na stronie 74.

 

pytań ciąg dalszy...

jak pisałem, mam 2 gaźniki, gdzie mój ma przepustnice zamknięte ;

attachicon.gifgaźnik nr 1 przepustnice zamknięte.JPG

a ten drugi ma lekko uchylone ;

attachicon.gifgaźnik nr 2 przepustnice rozwarte.JPG

 

jak powinno być ???

 

rozumiem, że potem synchronizacja, aczkolwiek powyższe przepustnice ustawione ''na zewnątrz'' wszystkie 4 na równy poziom, jak widać;

attachicon.gifprzepustnice równo.JPG

jeszcze załączam przepustnicę z bliska, tę lekko uchyloną;

attachicon.gifgaźnik nr 2 przepustnica rozwarta.JPG

 

czy synchronizacja to równe ustawienie tych przepustnic ?

czy jednak to początek i po uruchomieniu silnika synchronizujemy przepustnice suwakowe, w zależności jak zachowuje się każda membrana ???

 

No więc tak z tego co kojażę "na sucho" przepustnice ustawiamy na pierwszym otworku, oczywiście wszystkie rowno, i to jest takie nasze wyjściowe ustawienie. ogolnie synchronizacja polega właśnie na ustawieniu przepustnic rowno, tyle tylko że takie ustawienie na sucho moze i byłoby prawidlowe dla nowych gaźnikow, jednak ustaewienie naszch "na oko" jest chyba niemozliwe. po złożeniu warto ustawić - sprawdzic na moto, u mnie doregulowanie nie było duże ale jednak.

 

Teraz jeszcze trochę teorii bo widzę, że troszkę bładzisz. zarowno synchronizacja jak i skład mieszanki ustawiamy w ten sposóhb dla nisk9ich obrotów myśle że tak do 3k. W wyższych partiach obrotów znaczenie mają przepustnice sterowane membraną podciśnieniową razem z uglicą. Tak więc jeśli w wyższych partiach obrotów są problemy to przyglądamy się membranom, iglicy i oczywiście dyszy głownej (u mnie ktoś wcześniej grzebal i nie zauważył że te dysze się równią między przednim i tylnym gaźnikiem). Na wysokoch małe znaczenie ma synchronizacja i skład mieszanki.

 

Na niskich obrotach wlaśnie synchronizacja i skład mieszanki jest ważny, bo dysza wolnych jest niewymienna.

 

A bym zapomniał w obu przypadkach poziom paliwa odgrywa duże znaczenie. węc musi być ustawiony dobrze. Najlepiej sprawdź równieź szczelność zaworków poprzez wpompowanie paliwa pod lekkim ciśnieniem i sprawdzenie czy nie będzie cieknąć.

 

pliki o których pisałem możesz ściągnąć ze strony http://pery.com.pl/magna/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc tak z tego co kojażę "na sucho" przepustnice ustawiamy na pierwszym otworku, oczywiście wszystkie rowno, i to jest takie nasze wyjściowe ustawienie.

 

czyli to moje ostatnie zdjęcie, z uchyloną przepustnicą jest właśnie chyba dobrze ?

to z tego drugiego gaźnika - ona jest prawie nowy i ma właśnie wszystkie tak ustawione :)

tym razem wykorzystam ten gaźnik ...

 

DZIĘKI :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gaźniki wyciągnięte, wyregulowane komory pływakowe, wyregulowane przepustnice przegrodowe, przedmuchany i wyczyszczony, dysze główne na razie 2,75

i Magna odżyła :) :) :)

na razie chodzi idealne

jutro dłuższa jazda i doregulowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje. Ja za pierwszym razem meczylem sie prawie dwa tygodnie. Ale miny kolegow na plastikach bezcenne:)

A i spalanie spadlo wtedy ponizej 10 nawet na torze. A wlasnie odnosnie spalania to ostatnio bylem w szoku bo zrobilem ponad dwiescie, zjechalem bo juz myslalem ze czujnik od rezerwy zdechl a weszlo tylko 14l, no ale to byla trasa z synem na plecach. Ale musze przyznac , ze bylem w szoku.

 

-------------------------------------------------------

Sorry za brak polskich znakow ale pisze z telefonu

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli na ssaniu palił około 8 litrów/65 mil to mam nadzieję na góra 6 litrów / 65mil

jeżdżę raczej spokojnie tylko przy wyprzedzaniu ogień :)

dziś robię trasę 100 km więc będzie test ...

 

ps

mogę teraz doradzać co i jak ustawić w gaźniku :)

jestem prawie specjalistą ;)

Edytowane przez smolax71
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...