Skocz do zawartości

roznica miedzy o-ring a x-ring


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

siemanko!od jakiegos czasu zastanawiam sie jaka jest roznica miedzy tymi konstrukcjami lancucha napedowego. z tego co wiem to x-ring jest drozszy i bardziej wytrzymaly od oringa. a jak jest z oporami??slyszalem kilka opinii i juz nie wiem o co chodzi. przy ktorym z lancuchow sa wieksze straty mocy w przeniesieniu napedu?? aha i jeszcze przy okazji chcialem spytac o zebatki aluminiowe vs. stalowe - wady i zalety.

no dobra i rzutem na tasme: ktory lancuch wybrac na tor? DID czy AFAM??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemanko!od jakiegos czasu zastanawiam sie jaka jest roznica miedzy tymi konstrukcjami lancucha napedowego. z tego co wiem to x-ring jest drozszy i bardziej wytrzymaly od oringa. a jak jest z oporami??slyszalem kilka opinii i juz nie wiem o co chodzi. przy ktorym z lancuchow sa wieksze straty mocy w przeniesieniu napedu?? aha i jeszcze przy okazji chcialem spytac o zebatki aluminiowe vs. stalowe - wady i zalety.

no dobra i rzutem na tasme: ktory lancuch wybrac na tor? DID czy AFAM??

 

Czesc

 

X-ring ma mniejsze opory tarcia niż o-ring pomimo czterech punktów styku uszczelnienia vs dwóch w o-ringu.

 

Jeśli chodzi o wybór DID vs. AFAM to DID robi łańcuchy dla AFAM'a.

 

Tak na marginesie jeśli zależy Ci na jak najmniejszych stratach w przeniesieniu napędu to proponuję konwersję na 520'tkę

 

 

Jeśli zdecydujesz się na DID'a to zapraszam do Nas :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc

 

X-ring ma mniejsze opory tarcia niż o-ring pomimo czterech punktów styku uszczelnienia vs dwóch w o-ringu.

 

Jeśli chodzi o wybór DID vs. AFAM to DID robi łańcuchy dla AFAM'a.

 

Tak na marginesie jeśli zależy Ci na jak najmniejszych stratach w przeniesieniu napędu to proponuję konwersję na 520'tkę

Jeśli zdecydujesz się na DID'a to zapraszam do Nas :icon_exclaim:

co sie bedzie wiazalo z ta konwersja?? bo oryginalnie w 600k4 jest chyba 525??bo chce mozliwie najmocniejszy lancuch i zeby fura lepiej chodzila:))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opory na lancuchach to sa bzdety. Roznica to inny ksztalt uszczelki.

Chcesz zeby fura lepiej chodzila to kup tysiaczke.

 

Adam M.

 

 

Z ciekawości sprawdziłem organoleptycznie i ogniwa w łańcuchu DID 50VA(o-ring) obracają się wyraźnie ciężej niż w 50VM (x-ring) - jeśli ktoś nie wierzy to zapraszam do mnie do firmy. :)

 

Co do konwersji na 520 wystarczy zmienić zębatki, niestety Sunstar ma w ofercie tyl wykonany z aluminum więc będzie szybko się zużywał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kumam. a po co zaklada sie aluminiowe zebatki? zeby zredukowac mase motocykla kosztem trwalosci zebatki??jaka jest roznica w trwalosci miedzy hiper-wzmocnionym x-ringiem DIDa a tym modelem wyscigowym(najwyzszym)??no i moze tak przy okazji mozesz podac ceny(na 525):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aluminiowa zębatka to nie tylko redukcja masy motocykla ale również mniejsza bezwładność układu napędowego itp.

 

Co do łańcucha to ERV (racing) jest słabszy od ZVM2 (hiperwzmocniony), ale za to jest lżejszy i ma mniejsze opory. Generalnie jeśli nie zamierzasz zmieniać napędu co kilka wyścigów to proponuję załozyć 525ZVM2.

 

Jeśli chodzi o ceny to:

525ZVM2 110 ogniw 550PLN

zębatki Sunstar 51+103 PLN

 

W ramach forumowej zniżki montaż gratis - mamy oryginalną zakuwarkę DID'a więc będziesz miał pewność że łańcuch jest dobrze zakuty. :icon_rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...