Skocz do zawartości

Yamaha virago 750 - 1100


Strażak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam ochotę zmienić moto na virago 750 lub albo bardziej na virago 1100 i potrzebuję opinii na temat tych moto przedział wiekowy jaki mnie interesuje to 1992 – 1996 r.

Przeglądałem archiwa i poczytałem co nieco na necie na ten temat.

Ostatnio przeczytałem w dołączonej broszurce do ŚM że virago 1100 są awaryjne :icon_biggrin: .

Proszę kolegów i koleżanki :icon_mrgreen: jeżdżące na virago 750 i 1100 o wypowiedzi na temat wad i zalet tych modeli co boli i w ogóle czy coś boli te modele

 

dzięki :wink: i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy virago jest awaryjne ? - raczej nie!!!!. Sam się zdziwiłem jak to w tej gazetce przeczytałem:)

Sa to długowieczne silniki. Maja prostą konstrukcję. Żadnych technicznych fajerwerków. Ja mam XV z 1982 r. (70 tys km) Silnik chodzi pięknie , nic nie stuka , dzwoni itp. Silnik jest prosty w obsłudze. Zawory reg. śrubami ( tylko 2 na gar) Jeśli odpukać coś się stanie w silniku to częsci sa o wiele tańsze niz np. do Hondy , Kawasaki. Wał karadana - więc odchodzi babranie sie z łańcuchem. Litrowe Virago maja nieco mocniejsze silniki ale nie ma zbytniej różnicy w porównaniu z 750. jest za to różnica w cenia - ta jest bardziej widoczna. Elektryka nie sprawia żadnych problemów i nie jest skomplikowana.

Nie zgadzam sie więc ze stwierdzeniem , że Virago są awaryjne. Kolega ma identycznego sprzeta jak moja i równiez nie ma z nim żadnych problemów. jedyna rzecza , która potrafi dac w kośc włascicielowi virago to rozrusznik. ale dotyczy to głównie starszych modeli. Spalanie jest troszke za wysokie ale nie szarpie zbytnio po kieszeni.

Więc jeśli masz odpowiednia sumke pieniedzy to kup litrowe Virago.

Jeśli masz troszkę mniej to kup 750 - to też super motocykl.

POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

że z rozrusznikiem są kłopoty to już wiem bo często ten temat był poruszany, że grzeje się drugi gar też wiem :icon_razz: , chodzi mi czy bierze olej i ile ?? czy jest różnica w prowadzeniu tych dwóch modeli – czy jest różnica w wygodzie podróżowania bo chyba 1100 jest niższy (siedzenie kierowcy).

 

Różnica w cenie też jest znaczna dlatego muszę być pewny czy pchać się w starszą rocznikowo 1100, czy młodszą 750 tu mam dylemat.

 

pozdrawiam :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o przegrzewanie się tylniego gara to u mnie jakoś nie widze zbytniej różnicy w temp. cylindrów. W każdej V tylni cylinder pracuje w wyższej temp. Jest to normalne zjawisko zwłaszcza w silnikach chłodzonych powietrzem. U mnie nigdy nie było z tym problemu. Zaliczałem juz góry , ostra jazdę, długie korki w miastach i nic sie nie dziło. Co do oleju to spala go śladowe ilości. Zalezy to również od stylu jazdy. Jesli będziesz jeździł tak jak się powinno jeździć na chopperze a nie na ścigaczu to oleju prawie nie będzie ubywać. ja pomiędzy wymianą oleju ( 6 tys) dolałem możem z 0,5 L a i tak mi się troszkę poci pokrywa :icon_razz: więc tam też ucieka.

Leje już do niej minerala. Wyciszył silnik i zuzycie oleju jest mniejsze.

Czy jest różnica w prowadzeniu? Moim zdaniem NIE! Tylko że litr trochę lepiej ciągnie.

Moja rada : Jesli znajdziesz zadbaną starszą litrówkę to bierz!

Technicznie 750 i 1100 są bez mała identyczne.

A młodsza 750 wcale nie musi być lepza.

Dla mnie rocznik w przypadku Virago nie grał decydującej roli. nie zmieniały się one na przestrzeni lat.

Patrzyłem głownie na stan silnika. zawieszeń, instalacji, oraz na ogólny stopień zużycia rzeczy które ulegają naturalnemu zużywaniu się w czasie eksploatacji. Nie sugerowałbym się przebiegiem. W 80 % liczniki są cofane.

Ogłoszeń jest dużo więc jest w czym wybierać.

Wybór nalezy do Ciebie!!

Myślec głową a nie......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekałem dwa dni z odpowiedzią, bo miałem zaproponować Ci do kupna moją. Ale na razie facet nie zdecydował się na sprzedaż upatrzonego przeze mnie sprzęta, więc pozostaję przy mojej Viagrze. Sprzęcik bardzo wdzięczny. Też 8 lat temu szukałem 1100, ale ponieważ nic nie mogłem znaleźć w dobrym stanie ( a chciałem jeździć a nie grzebać), a trafiła się 750-tka, więc zdecydowałem się na nią i tak zostało po dziś dzień. Przez te 8 lat z awarii to tylko miałem padnięty regulator napięcia, na szczęście przy starcie, więc tylko musiałem zrezygnować z wyjazdu. Poza tym tylko regulacje, wymiany oleju, świeczek, opon, aku i dokupowanie akcesoriów :icon_razz: . Spalanie mieści mi się w 5 litrach, więc jak słyszę że 1100 palą koło 7-miu, to jeszcze bardziej się cieszę, że padło na 750-tkę. A różnica w jeździe jest chyba tylko taka, że 750-tka chodzi na trochę większych obrotach. A mocą i momentem 750-tka dysponuje takimi, że w dwie osoby z bagażami radzi sobie spokojnie na każdej trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 lat później...

witam posiadam 750 i mam problem z kontrolkom ładowania .Po odpaleniu na zimnym silniku po minucie zapala się kontrolka od ładowania po rozgrzaniu kon gaśnie i o co tu chodzi . Nie za każdym ten problem wyskakuje czy to problem z alternatorem a może z regulatorem napięcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...