Skocz do zawartości

Całkowicie padł rozrusznik


Gość Lukass
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Kupiłem moto na wiosnę z Niemiec. Motocykl miał uszodzony rozrusznik. Raz zakręcił raz nie. Przy jego włączniu słychac było takie jakby przeskakiwanie pod deklem, jakby łańcuch na kołach zebatych przeskakiwał. Rozrusznik raz załapytał i uruchamiał silnik bez problemu, innym razem kręcił silnikiem, nagle przestawał i coś przeskakiwało, innym razem słychać było tylko przeskakiwanie i nic.

 

Akumulator mam sprawny. Pożyczyłem nowy łańcuszek i porównałem ze starym łańcuszkiem rozrusznika - stary miał tylko większe luzy w osiach nitów, wyciągnięcie było naprawdę znikome, więc to raczej nie jego wina. Koło łańcuchowe na wielowypuscie łańcuszka jest moim zdaniem w dobrym stanie, nie jest zużyte. Sprawdziłem też działanie koła łańcuchowego osadzonego na alternatorze, kręcac rękami blokowało wał i napędzało silnik, w drugą stronę kręciło się lekko, więc i tu jest raczej w porządku.

 

Rozkręciłem w poniedziałek rozrusznik. Wysypało się z niego pełno pyłu ze szczotek. Mechanizm palnetarny działa bez problemów i nie widać jego zużycia. Obejrzałem szczotki. Szczoti miały po 6 - 6,5mm długości (serwisówka przewiduje min 6,5mm długosci), były ustawione pod skosem w swoich prowadnicach. Przewody łączące szczotke z masą/+ dotykały komutatora. Wirnik w swoich łożyskach posiada bardzo mało wyczuwalne luzy. Komutator ma wymiar o 0,1mm mniejszy niż przewidują w serwisówce.

 

Co może byc powodem złego działania rozrusznika? Czy to wina szczotek?

 

Jesli tak, to z jakiego materiału je dorobić? Niestety nie stać mnie na wydatek 200zł za komplet szczotek. Mógłbym sam je dorobić ze szczotek samochodowych.

 

Prosze o poradę. Chyba dość wyczerpująco opisałem problem.

 

Silnik w mojej Kawie jexdzi w EN,KLE,GPZ,ER5.

 

Hej! Może coś byscie poradzili? Coś podpowiedzieli? Jakiś pomysł!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorob szczotki, jesli nie chcesz kupowac nowych, oczysc dzialki komutatora i przekladki miedzy dzialkami zeby nie bylo tam pylu weglowego, radzil bym rowniez zaniesc do elektryka samochodowego z prosba o sprawdzenie statora i wirnika na przebicie, nasmaruj , zloz i sprawdz na stole laczac go z bateria czy dziala. Jezeli tak to wloz do moto i juz.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niekupuj oryginalnych szczotek....wez resztki i smigaj do polmozbytu :icon_biggrin: abo na bazar i sprzedawca cos dobierze....do cbxa pasuja od skody 105 :biggrin: za grosze doslownie..nawet niepamietam ile kosztowaly...ale kilka zlotych :icon_biggrin:

Edytowane przez dgree
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

ja mialem to samo.szczotki sie posypaly szybko.musialem wirnik dac do nawijania 200zl.szczotki dorobilem od auta deawo i smiga.a to takie chrupanie to ta tzw. zapadka ona przy przy kreceniu rozrusznikiem obraca walem a jak odpalisz juz to rozrusznik staje,te zgrzyty takie to jak leciutko wal sie cowfnie do tylu kiedy przestajesz krecic rozrusznikiem a nie odpalil.pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, już dawno zrobione. Mam podpiłowane szczotki od jakiejś Skody bo miałem najbliżej do takiego sklepu.

Sprzegło rozrusznika też zrobione, nowy komplet rolek ze spręzynkami i ich tulejkami oraz malutko zużyte koło zebate z pod koła magnesowego. Działa idealne wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...