Gagee Opublikowano 16 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2003 Witam.Mam nową gumę i chcę zmienić (przód), ale.........hmmmm..... :oops: ... nie wiem jak....Hamulec odkręciłem, obejmę na "oś" (4 nakrętki), no i co dalej.... co z napędem prędkościomierza, jak wyjąć oś (wykręcić?)Pierwszy raz zdejmuję przednie koło i nie chcę czegoś spieprzyć (bo na chama zawsze można).I jeszcze jedno : czy bicie 21" obręczy wynoszące (na oko) 2-3mm należy zlikwidować czy można jeździć?Pomocy, plizzzzzzzz..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 16 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2003 Bicie 2 do 3 milimetrów bym sobie odpuscił i sie nie przejmował zbytnio.Co do wyjecia koła to nie znam konstrukcji Twojego motocykla a nawet nie napisałes co to za maszynka.W moim En'ie odkrecam linke prędkościomierza,zacisk od goleni (2śruby),potem nakretke osi.luzuję śrube w goleni na dole która zabezpiecza oś a potem wysuwam ośke z koła i goleni.napęd prędkościomierza po prostu wypada na dłoń.Napęd linki jednym zaczepem blokuje sie w goleni a z drugiej strony ma dwa zaczepy które wchodza w zabieraki piasty koła.Nie wiem jak to opisac dokładniej.Jak chcesz to moge zrobic kilka pogladowych zdjec i Ci wysłac na maila. Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vx800 Opublikowano 17 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2003 U mnie procedura jest taka:Odkręcasz (luzujesz) kontrę na osi, wykręcasz oś. Wyjmujesz oś, a napęd prędkościomierza już się na niczym nie trzyma (jest "nanizany" na ośkę). Proste. Bicie też bym odpouścił. Pozdrówka. Powodzenia (nie masz instrukcji??? Kup książkę o swoim motocyklu. Tam znajdziesz tego typu rzeczy.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gagee Opublikowano 17 Maja 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2003 Wielkie dzięki za odpowiedzi.Zacznę działać, bo znalazłem instrukcję w internecie.EN500, motocykl jest taki jak w podpisie, czyli Transalp xl600v ('92) Jakby komuś była potrzebna instrukcja do Transalpa to jest tu:http://www.transalp.org/owners_manual_g_index.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skrzydlaty Opublikowano 24 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2003 8) Panowie a propos bicia koła.Może faktycznie nie warto się przjmować biciem 3 mm, pod warunikiem że:Nie jest to spowodowane wycięciem szprych lub ich poluzowaniem. Niestety szprych się luzują, i dalsza jazda na takim kółku powoduje jego dalsze uszkodzenie, może w dalszej konsekwencji wycinać szprychy.Dodatkowo dochodzi ryzyko nierównomiernego zużycia ogumienia.Po za tym np. wachlowanie koła, zwłaszcza przedniego może źle się skończyć np. w zakręcie.Krzywe koło - może powodować tzw. shimmy, czyli rybka, przy ostrych hamowaniach może dać to glebę. Skrzydlaty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.