Skocz do zawartości

przednie koło - wymiana (?)


Gagee
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam nową gumę i chcę zmienić (przód), ale.........hmmmm..... :oops: ... nie wiem jak....

Hamulec odkręciłem, obejmę na "oś" (4 nakrętki), no i co dalej.... co z napędem prędkościomierza, jak wyjąć oś (wykręcić?)

Pierwszy raz zdejmuję przednie koło i nie chcę czegoś spieprzyć (bo na chama zawsze można).

I jeszcze jedno : czy bicie 21" obręczy wynoszące (na oko) 2-3mm należy zlikwidować czy można jeździć?

Pomocy, plizzzzzzzz.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bicie 2 do 3 milimetrów bym sobie odpuscił i sie nie przejmował zbytnio.Co do wyjecia koła to nie znam konstrukcji Twojego motocykla a nawet nie napisałes co to za maszynka.

W moim En'ie odkrecam linke prędkościomierza,zacisk od goleni (2śruby),potem nakretke osi.luzuję śrube w goleni na dole która zabezpiecza oś a potem wysuwam ośke z koła i goleni.napęd prędkościomierza po prostu wypada na dłoń.Napęd linki jednym zaczepem blokuje sie w goleni a z drugiej strony ma dwa zaczepy które wchodza w zabieraki piasty koła.Nie wiem jak to opisac dokładniej.Jak chcesz to moge zrobic kilka pogladowych zdjec i Ci wysłac na maila.

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie procedura jest taka:

Odkręcasz (luzujesz) kontrę na osi, wykręcasz oś. Wyjmujesz oś, a napęd prędkościomierza już się na niczym nie trzyma (jest "nanizany" na ośkę). Proste.

 

Bicie też bym odpouścił.

 

Pozdrówka. Powodzenia (nie masz instrukcji??? Kup książkę o swoim motocyklu. Tam znajdziesz tego typu rzeczy.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za odpowiedzi.

Zacznę działać, bo znalazłem instrukcję w internecie.

EN500, motocykl jest taki jak w podpisie, czyli Transalp xl600v ('92)

 

Jakby komuś była potrzebna instrukcja do Transalpa to jest tu:

http://www.transalp.org/owners_manual_g_index.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8) Panowie a propos bicia koła.

Może faktycznie nie warto się przjmować biciem 3 mm, pod warunikiem że:

Nie jest to spowodowane wycięciem szprych lub ich poluzowaniem.

Niestety szprych się luzują, i dalsza jazda na takim kółku powoduje jego dalsze uszkodzenie, może w dalszej konsekwencji wycinać szprychy.

Dodatkowo dochodzi ryzyko nierównomiernego zużycia ogumienia.

Po za tym np. wachlowanie koła, zwłaszcza przedniego może źle się skończyć np. w zakręcie.

Krzywe koło - może powodować tzw. shimmy, czyli rybka, przy ostrych hamowaniach może dać to glebę.

Skrzydlaty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...