Yogi Opublikowano 30 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2006 Cześc, Ostatnio mialem takie zdarzenie. Jadę i nagle brak prądu (jakby ktos wtyczke wylaczyl); za ulamek sekundy jest juz prad i tak pare razy. W koncu zjechalem na pobocze. Patrze a spod siedzenia (tam gdzie aku) polecial bialy dymek.Poniewaz akurat nie miałem zasranego prostego klucza zadzwonilem po pomoc (Turek); Odkrecilismy siedzenieOkazalo sie ze guma, ktora sie wciska po zalaniu aku (mam bezobslugowy) w jednym miejscu odstaje, odslaniajac jeden z otworkow (czyli jakby guma w tym miejscu wystrzelila). Wcisnelismy ja z powrotem na miejsce. Zauwazylem ze im dluzej czekalismy tym pradu przybywalo, az w koncu normalnie zapalilem i pojechalem do domu.Co moglo byc przyczyna takiego wystrzalu i co mam teraz zrobic?? Nigdy mi sie to wczesniej nie zdarzylo a w moto nic nie zmienialem. Upał mogl byc przyczyna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Storm007 Opublikowano 30 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2006 jest juz prad i tak pare razy. W koncu zjechalem na pobocze. Patrze a spod siedzenia (tam gdzie aku) polecial bialy dymek.Poniewaz akurat nie miałem zasranego prostego klucza zadzwonilem po pomoc (Turek); Odkrecilismy siedzenieOkazalo sie ze guma, ktora sie wciska po zalaniu aku (mam bezobslugowy) w jednym miejscu odstaje, odslaniajac jeden z otworkow (czyli jakby guma w tym miejscu wystrzelila). Jest to zwykly akumulator zalany elektrolitem? Jesli tak to sprawdz czy nie masz zalamanego wezyka odpowietrzajacego akumulator. Moze gazy z akumulatora nie mialy gdzie ujsc i wycisnely korek.Sprawdz tez ladowanie czy nie przeladowyje Ci aku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yogi Opublikowano 30 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2006 (edytowane) jest to bezobslugowy akumulator! raz go na poczatku zalalem i tyle. o ile wiem tam wogole nie ma odpowietrzenia.odnosnie ladowania: a jezeli sie przeladowuje to co z tym zrobic?? Ah jest tyle ile trzeba. Edytowane 30 Czerwca 2006 przez Yogi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebeq Opublikowano 30 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2006 Bezobsługowy to byłby akumulator żelowy ,tutaj musisz lukać stan elektrolitu,Jesli przeładowuje to albo masz za mały akumulator czyli za mało Ah ,albo padł Ci regulator napięcia ,Zmierz najlepiej napięcie na akumulatorze podczas włączonego i wył silnika. PzdR seba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yogi Opublikowano 30 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2006 tutaj nie ma mozliwosci sprawdzania stan i dolewania elektrolitu.ok - zmierze napiecie i podam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebeq Opublikowano 30 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2006 jest to bezobslugowy akumulator! raz go na poczatku zalalem i tyle. o ile wiem tam wogole nie ma odpowietrzenia.odnosnie ladowania: a jezeli sie przeladowuje to co z tym zrobic?? Ah jest tyle ile trzeba.To mnie lekko wprowadziło w błąd :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldek Opublikowano 30 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2006 Miałem kiedyś problem z przeładowaniem akumulatora, leciał dymek i śmierdziało jajkami, okazało się,że padł regulator, po zmierzeniu przy około 9tyś obrotów miernik wskazywał 18VOczywiście koszty były spore, nowy akumulator+regulator Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 30 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2006 1.jest to bezobslugowy z tzw pampersem. raz sie zalewa i koniec. powinny znajdowac sie jeden/dwa otwory odpwietrzajace srednicy grubszej szpili fi=1mm w gornej czesci aku. zobacz, czy sa drozne.2.koniecznie sprawdz ladowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yogi Opublikowano 4 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2006 okazalo sie ze kabel + robil zwarcie z ramą i dlatego raz mialem prad a raz nie. dzieki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tuzmen Opublikowano 4 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2006 Pytanie do znawców tematu: Co teraz z takim akumulatorem, bo przecieć nie można otwierać tej pokrywy celek. Jak było zwarcie to takie przeciążenie mogło zniszczyć aku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebeq Opublikowano 4 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2006 Jesli robiły się tylko chwilowe spięcia to moze z aku cos jeszcze będzie , jesli zwarł sie na spory czas i go przy tym nie wysadziło to mozna spróbowac ,podłaczyć do ładowania i jak okaze sie ze trzyma i napiecie ma w normie mozna założyć ,z tego co wiem jesli sie zniekształcił to jest juz do d.. :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yogi Opublikowano 5 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2006 na spory czas sie nie zwarl bo mialem przerwy w dostawie pradu dlugosci 1 sekundy; jakby sie zwarl na dlugo to podejrzewam zeby mi spalilo elektronike. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.