Skocz do zawartości

co zrobić z takim akumulatorem (bezobsługowym)?


Yogi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześc,

 

Ostatnio mialem takie zdarzenie. Jadę i nagle brak prądu (jakby ktos wtyczke wylaczyl); za ulamek sekundy jest juz prad i tak pare razy. W koncu zjechalem na pobocze. Patrze a spod siedzenia (tam gdzie aku) polecial bialy dymek.

Poniewaz akurat nie miałem zasranego prostego klucza zadzwonilem po pomoc (Turek);

Odkrecilismy siedzenie

Okazalo sie ze guma, ktora sie wciska po zalaniu aku (mam bezobslugowy) w jednym miejscu odstaje, odslaniajac jeden z otworkow (czyli jakby guma w tym miejscu wystrzelila).

Wcisnelismy ja z powrotem na miejsce. Zauwazylem ze im dluzej czekalismy tym pradu przybywalo, az w koncu normalnie zapalilem i pojechalem do domu.

Co moglo byc przyczyna takiego wystrzalu i co mam teraz zrobic??

Nigdy mi sie to wczesniej nie zdarzylo a w moto nic nie zmienialem. Upał mogl byc przyczyna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest juz prad i tak pare razy. W koncu zjechalem na pobocze. Patrze a spod siedzenia (tam gdzie aku) polecial bialy dymek.

Poniewaz akurat nie miałem zasranego prostego klucza zadzwonilem po pomoc (Turek);

Odkrecilismy siedzenie

Okazalo sie ze guma, ktora sie wciska po zalaniu aku (mam bezobslugowy) w jednym miejscu odstaje, odslaniajac jeden z otworkow (czyli jakby guma w tym miejscu wystrzelila).

 

Jest to zwykly akumulator zalany elektrolitem? Jesli tak to sprawdz czy nie masz zalamanego wezyka odpowietrzajacego akumulator. Moze gazy z akumulatora nie mialy gdzie ujsc i wycisnely korek.

Sprawdz tez ladowanie czy nie przeladowyje Ci aku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest to bezobslugowy akumulator! raz go na poczatku zalalem i tyle. o ile wiem tam wogole nie ma odpowietrzenia.

odnosnie ladowania: a jezeli sie przeladowuje to co z tym zrobic?? Ah jest tyle ile trzeba.

Edytowane przez Yogi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezobsługowy to byłby akumulator żelowy ,tutaj musisz lukać stan elektrolitu,Jesli przeładowuje to albo masz za mały akumulator czyli za mało Ah ,albo padł Ci regulator napięcia ,Zmierz najlepiej napięcie na akumulatorze podczas włączonego i wył silnika.

 

PzdR seba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest to bezobslugowy akumulator! raz go na poczatku zalalem i tyle. o ile wiem tam wogole nie ma odpowietrzenia.

odnosnie ladowania: a jezeli sie przeladowuje to co z tym zrobic?? Ah jest tyle ile trzeba.

To mnie lekko wprowadziło w błąd :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś problem z przeładowaniem akumulatora, leciał dymek i śmierdziało jajkami, okazało się,że padł regulator, po zmierzeniu przy około 9tyś obrotów miernik wskazywał 18V

Oczywiście koszty były spore, nowy akumulator+regulator

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli robiły się tylko chwilowe spięcia to moze z aku cos jeszcze będzie , jesli zwarł sie na spory czas i go przy tym nie wysadziło to mozna spróbowac ,podłaczyć do ładowania i jak okaze sie ze trzyma i napiecie ma w normie mozna założyć ,z tego co wiem jesli sie zniekształcił to jest juz do d.. :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...