Skocz do zawartości

Junak instalacja


AdamNo1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Stałem sie posiadaczem Junaka M10.Oczywiście ma założoną instalacje 12v z paskiem ze skrzyni jakiś regulator nap i cewke.Nawet nie wiem czy ładuje bo kontrolka nie działa.Jak to sprawdzić? A podstawowy problem jest taki że chciałbym ten alternator wywalić ze wzgledów estetycznych.Słyszałem że można oryginalną prądnice zrobić na 12 v z minusem na masie tak jak mam.Czy w takim wypadku musiał bym dużo zmieniać?Chodzi mi o to czy tylko wywalam alternator wkładam prądnice zrobioną na 12v i mam tak jak teraz czy musze jeszcze zmieniać regulator, cewke itp.Jestem zielony z elektryki i junaczków.A i jeszcze jedno jaki współcześnie olej leje sie do junaków-do skrzyni i silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie z tym nie ma zadnych problemow, zreszta poszukaj na forum bylo juz walkowane ze 100 razy :icon_mrgreen: Pradnice taka mozesz kupic, koszt to chyba cos kolo 200 PLN +- Cewki zmieniac nie musisz, co do regulatora to wszystko zalezy czy masz zintegrowany z alternatorem czy tez osobny :lapad: Jesli chodzi o oleje to lej mineralny badz polsyntetyk a do skrzyni przekladniowy, moze byc nawet hipol...

:icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, możesz bez problemu przewinac oryginalna pradnice na 12 Woltowa, żeby to zrobic musisz isc do zakładu elektrycznego który zajmuje sie przewijaniem silników elektrycznych i tam musisz mu zaniesc pradnice i wyjasnic że oryginalnie miała 6V a ty chcesz miec 12V. Elektryk powinien CI to zrobic stosunkowo niedrogo, mysle że 50zł to góra ile może wziac. Potem musisz sie zaopatrzec w regulator pradnicy na 12V bo regulator alternatora jest zupełnie inny i sie nie nada. Najlepiej jak bedziesz sobie łatwił ten regulator to elektroniczny a nie mechaniczny ze wzgledu na niezawodnosc elektronicznego. Instalacje bedziesz musial przerobic na oryginalna, taka jak była w Junaku tyle że odbiorniki beda musiały byc 12 Woltowe. A co do cewki która pewno masz pod bakiem to mógłbys ja wywalic i brac iskre na swiece z oryginalnego iskrownika tak jak to było oryginalnie w Junaku. Ale równie dobrze możesz zostawic cewke i miec zapłon bateryjny z akumulatora. To już jak wolisz, ja bym zostawił cewke tylko dobrze ja ukrył żeby wygladało jak w oryginalne z wierzchu. Oprócz tego jak już bys miał zapłon bateryjny to extra by było jak bys zamontował moduł elektroniczny zapłony, dzieki czemu platynki by Ci sie w ogóle nie wypalały i mógłbys sie pozbyc kondensatora który jest przy platynkach:) Cena modułu jest niewielka bo 50zl (to jest moja cena za ktora ja sprzedaje). Na allegro sa identyczne po 90zl.. Sa również takie bez radiatora tylko w plastikowym pudełku..one sa po 30-40zl..ale to jest szmelc bo sie może tranzystor przegrzac..no i estetyka moim zdaniem też byle jaka. Zrobisz jak uwazasz:)

Pozdrawiam - Julas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIe musi przerabiac instalacji skoro ma juz 12V, on chce tylko zmienic pradnice aby miec bardziej oryginalny wyglad, a tego typu rzeczy robi czlowiek ktory czesto oglasza sie na allegro i jego pradnice sa naprawde niezle zrobione....

:icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To proste pytanie, ale wbrew temu co Moc napisal w swojej odpowiedzi rozwiazanie tego proste nie jest.

Przewijajac pradnice na 12V nie uzyskasz duzo wiekszego wydatku pradu niz z oryginalnej 6V - w kazdym razie bedzie to 1/3 tego co daje sredniej klasy alternator. Tak ze jak np masz w moto zamontowane elektryczne kierunkowskazy to moga byc klopoty z siadajacym akumulatorem, nie mowiac o tym ze jezdzenie caly czas z wlaczonym swiatlem glownym moze doprowadzic do tego samego.

Dla porownanie w swojej BSA mam jednofazowy altek Lucasa o mocy okolo 140W, nie mam kierunkow i ze swiatlami tez musze uwazac, tzn w miescie najchetniej uzywam postojowych z malym halogenem w miejscu oryginalnej zarowki. Czyli pamietaj ze jest to wymiana cos za cos - oryginalny wyglad za mozliwosc uzywania wielu odbionikow elektrycznych pobierajacych sporo pradu.

Jeszcze pare uwag do wypowiedzi kolegow:

Kobuz1 - to o czym piszesz to nie zaden modul, tylko proste urzadzonko wzmacniajace iskre - od prawdziwego modulu rozni sie tym ze dalej bazuje na mechanicznym aparacie zaplonowym Junaka,

mareczek 804 - nie wypisuj chlopcze takich bredni bo czytac hadko :icon_mrgreen:

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam M. o coCi chodzi? każdy kto miał stycznośc z regulatorami elektronocznymi to Ci powie że to nic warte jest, przynajmniej tak u moich znajomych, więc opinie każdy ma swoją i możesz się nie zgadzać, ale ja mam swoją sugestie i tego będe się trzymał. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MOC, chodziło mi o przerabianie instalacji Alternatora na instalacje pradnicy. Czyli pare kabli w te czy we wte.. mozna nazwac przeróbka instalacji.

Mareczek, jak sie zle exploatuje elektryke w motocyklu to wiadomo że sie spali nawet najmocniejszy regulator elektroniczny.. W mechanicznym wypalaja sie styki. W elektronicznym zamiast styków masz tranzystor. I wszystko chyba jasne.

Adam, wiem że moduł z prawdziwego zdarzenia to element sterowany czyli tranzystor, oraz czesc sterujaca czyli czujnik np Halla podajacy impuls na układ scalony z zapisana mapa zapłonu która znowu steruje tranzystorem:) Naczytałem sie kiedys sporo na ten temat, bo to jest ciekawe urzadzenie które zreszta zrewolucjonizowało technike zapłonu mieszanki:) A to urzadzenie które przecietnie nazywamy modułem to jest tylko element sterowzany czyli tranzystor, rezystory, diody.. Ten prymitywny moduł jednak sporo zalet w stosunku do klasycznego zapłonu.. Zreszta tego juz chyba nie musze opisywac.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wszystkim za odpowiedzi.Niedługo sie do niego zabiore tylko musze znaleść prądnice.Nie bede robił Junaka po to żeby dosuwać codziennie do pracy-raczej raz w niedziele co 2 tyg, bez zakładania kierunków.Poprostu chce jak najmniejszym kosztem wywalić alternator zza cylindra-no ale tak żeby wszystko było sprawne i skupić sie na wyglądzie zewnętrznym.A panowie i jeszcze jedno pytanie-tylko sie nie smiejcie-bo przeczytałem że olej w Junaku leje sie odzielnie do skrzyni, silnika i sprzęgła.Tylko gdzie?

Do silnika domyślam sie że za cylindrem-ten okrągły wlew z miarka-też mam piękną miarke, kawałek sprężyny i ktoś założył na jej końcu magnes-po co?Ile cm od korka powinnien być poziom?Olej jest zmasakrowany!Jakiś taki czarny i gesty!Sorry ale jeździłem tylko japończykami starymi no i moto guzzi-do którego zamierzam wrócić niedługo(v11 sport) i olej wyglądał normalnie.

Sorry ale to mój pierwszy Junak dlatego pytania mogą wydawać sie głupie-ale podobno nie ma głupich pytań.

Pozdrawiam

A w sobote na bazar do Łodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli nie chcesz zadnych udziwnien w wygladzie swojego Junaka to proponuje najtansza metode czyli zakup badz wymiane z doplata pradniece juz przewinieta na 12V, nie wiem czy ten czlowiek posiada rowniez regulatory do swoich wyrobow ale zapytac coz to szkodzi :wink: Co do silnika to masz racje w junaku masz 3 odrebne wlewy oleju do roznych podzespolow silnika. DO smarownia uzywasz tego duzego korka znajdujacego sie w tylnej czesci silnika od strony rozrzadu (przy kopniaku :wink: ) Jak zajrzysz do srodka to zobaczysz tam drugi mniejszy korek i on sluzy do uzupelniania oleju w skrzyni biegow. Od strony przeciwnej czyli sprzegla znajduje sie mniej wiecej na srodku w gornej czesci dekla chromowany korek sluzacy do uzupelniania oleju. Co do ilosci to z glowy nie pamietam ale cos kolo 0.4 do skrzyni i 0.5 sprzegla do silnika chyba 2.5 ale radze zerknac do serwisowki :icon_mrgreen: Tylko ze jezeli masz taki olej to zlej go zalej kolejny przejedz sie kilka kilometrow i zlej go zalewajac swiezym...

:biggrin:

Edytowane przez MOC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za pomoc.W serwisówce jest napisane "Jeżeli poziom jest niższy od nalutowanej na wskaźniku podkładki, należy dolać oleju aż do jej poziomu. Zbiornik mieści w sobie 2,4 l" He tylko ja nie mam żadnej podkładki-dlatego pytałem sie mniej wiecej ile centrymetrów od góry musi być stan.A i jeszcze jedno-skoro są 3 wlewy to korki-śruby spustowe powinny być też 3?A regulator mam oddzielnie wiec go wywale i zastąpie regulatorem do pradnicy 12 v a reszta to juz pewnie zajmnie sie elektromechanik.

Pozdrawiam i jeszcze raz dzieki za odpowiedzi.

Dobra doczytałem o komorze sprzęgłowej po prawej stronie już wiem -korek kontrolny i spustowy gdzie jest. Ale śruba od sputu ze skrzyni to już nie napisali?

Sorrki za dociekliwoć ale lubie wiedziec co i jak.

Edytowane przez AdamNo1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema, Adam dobrze że chcesz zrobic Junaka na oryginał, nie lubie takich przeróbek co to maja alternatory na wierzchu i brzydkie paski klinowe... Blee. no i migacze w takim motocyklu też nie były by mile widziane:) A co do oleju to jak już bedziesz zalewał to zaopatrz sie w pożadne oleje, polecam marke MOTUL, oczywiscie dobierz według klas lepkosci które masz zalecane w serwisówce.

Pozdrawiam - Julas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jeszcze jedno pytanko i ruszam na bazar w sobote.Jak kupie prądnice i ją zrobie to ona jest tylko jakoś przykrecana czy potrzebne są jakieś mocowania-bo u mnie nic takiego nie zostało.-a podobne zalewanie prodnicy jest w dużej mierze spowodowane złym zamocowaniem.A i skoro mam wypuszczony pasek nie z boku z wału tylko zza cylindra-jest wycieta dziura w tej chromowanej blasze-to coś jeszcze tam jest w środku przerobione?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...