Sz6sty Opublikowano 25 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2006 (edytowane) Witam Dzisiaj mam dziecinne pytanie aczkolwiek które nie daje mi spać po nocach. Czy niewiecie do czego służą te kanaliki (zdjęcie niżej). Nie daje mi to spokoju poniewaz jak wydmuchało mi uszczelke to olej sączył sie zpod niej (z boku silnika) jak i jednym kanalikiem nr.3 niewiecie może do czego one służą ??? (Czyżby jakieś odprowadzanie nadmiaru itp??? Pytam sie bo nie lubie sie tylko domyślać)Pozdrawiam Sz6sty (Link do zdjęcia)>>> http://aji.w.interia.pl/kanaliki.jpg Edytowane 25 Czerwca 2006 przez Sz6sty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 25 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2006 (edytowane) A czy ten otworek jest z czyms polaczony? np z tym rowkiem wokol komory spalania ? (o ile rowek tam dookola jest, bo slabo widac) Zwykle cos takiego jest zrobione po to ze jak "wysadzi" uszczelke pod glowica to kompresja naparza wlasnie tymi otworkami. Po tym mozesz stwierdzic ktory cylinder ma przedmuch. Takie cos jest m.in. w maluchu :D Tylko ze nie wiem czy akurat u Ciebie o to chodzi, bo nic z tego nie widac. Edytowane 25 Czerwca 2006 przez ural_zgora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sz6sty Opublikowano 25 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2006 A czy ten otworek jest z czyms polaczony? np z tym rowkiem wokol komory spalania ? (o ile rowek tam dookola jest, bo slabo widac) Zwykle cos takiego jest zrobione po to ze jak "wysadzi" uszczelke pod glowica to kompresja naparza wlasnie tymi otworkami. Po tym mozesz stwierdzic ktory cylinder ma przedmuch. Takie cos jest m.in. w maluchu :D Tylko ze nie wiem czy akurat u Ciebie o to chodzi, bo nic z tego nie widac. Też tak własnie sie domyślam dlatego siegnalem po opinie kogoś z forum dlatego że te kanaliki, a mówiac łopatolgicznie dziury nie maja zadnego połączenia które było by widać na pierwszy rzut oka z uszczelka (a dokładniej z dojściem do niej) i też niema tam zadnych rowków, poprostu sa 4 ponumerowane dziurki ktore do czegoś służa a ja tego niewiem :/ Pozdrawiam Sz6sty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lolek Opublikowano 26 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2006 ...to jest odprowadzenie wody z okolicy świecy zapłonowej, jak fajki mają juz słabe uszczelnienia jak woda naleje sie do otworu w którym są świece to tym kanalikiem jest wydalana na zewnątrz żeby świeca (izolator) nie pracował w wodzie.. odprowadza również olej jeżeli masz szczeloną uszczelkę pod pokrywą zaworów tam wokół swiec. :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sz6sty Opublikowano 27 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2006 (edytowane) ...to jest odprowadzenie wody z okolicy świecy zapłonowej, jak fajki mają juz słabe uszczelnienia jak woda naleje sie do otworu w którym są świece to tym kanalikiem jest wydalana na zewnątrz żeby świeca (izolator) nie pracował w wodzie.. odprowadza również olej jeżeli masz szczeloną uszczelkę pod pokrywą zaworów tam wokół swiec. :D Kurde teraz to musze chyba sie naszykować na nowy wydatek :/ Wymienilismy uszczelke pod głowicą i z 2 otworka (na zdjęciu) zaczą już nie sączyć się, a sikać olej. Niewiem co to innego może być więć prawdopodobnie głowica do naprawy lub na złom silnika nie przegrzałem więc wszystko tak samo z siebie nie powinno sie dziać chyba że rozprężenie głowicy przy sciągnięciu wszystko bardziej "uwidoczniło" :buttrock: Pozdrawiam Sz6sty Edytowane 27 Czerwca 2006 przez Sz6sty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lolek Opublikowano 28 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2006 Kurde teraz to musze chyba sie naszykować na nowy wydatek :/ Wymienilismy uszczelke pod głowicą i z 2 otworka (na zdjęciu) zaczą już nie sączyć się, a sikać olej. Niewiem co to innego może być więć prawdopodobnie głowica do naprawy lub na złom silnika nie przegrzałem więc wszystko tak samo z siebie nie powinno sie dziać chyba że rozprężenie głowicy przy sciągnięciu wszystko bardziej "uwidoczniło" :buttrock: Pozdrawiam Sz6sty uszczelka pod głowicą nie ma nic do rzeczy do wyciekającego oleju z któregoś z tych otworków.... sa dwa wyjścia : - optymistyczne - uszczelka pod pokrywą zaworów wyjechana gdzies w miejscu okalającym świece i tam olej kapie do otworu w którym jest świeca...- mniej optymistayczna opcja - masz pęknięcie bądź w głowicy w okolicy świecy, bądź pęknięta podstawa wałków rozrządu też w okolicy świecy ... wszystkie te możliwości mogą powodować przedostawanie się oleju do tego otworu .... :buttrock: sprawdzic uszczelkę , jak jest ok to szukac pęknięc... :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 28 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2006 Dokładnie tak.Przeglądnij serwisówkę, sprawdź jakie sa potencjalne miejsca przecieków.Wymień uszczelki na nowe, przy okazji umyj dokładnie głowice i oglądnij czy nie ma jakiś peknięć.Uszczelka pod głowica nie ma nic do tego tak jak pisał Lolek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.