Skocz do zawartości

GPX Głowica i dziwne otworki.


Sz6sty
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Dzisiaj mam dziecinne pytanie aczkolwiek które nie daje mi spać po nocach. Czy niewiecie do czego służą te kanaliki (zdjęcie niżej). Nie daje mi to spokoju poniewaz jak wydmuchało mi uszczelke to olej sączył sie zpod niej (z boku silnika) jak i jednym kanalikiem nr.3 niewiecie może do czego one służą ??? (Czyżby jakieś odprowadzanie nadmiaru itp??? Pytam sie bo nie lubie sie tylko domyślać)

Pozdrawiam Sz6sty

 

(Link do zdjęcia)>>> http://aji.w.interia.pl/kanaliki.jpg

Edytowane przez Sz6sty
17353.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ten otworek jest z czyms polaczony? np z tym rowkiem wokol komory spalania ? (o ile rowek tam dookola jest, bo slabo widac)

 

Zwykle cos takiego jest zrobione po to ze jak "wysadzi" uszczelke pod glowica to kompresja naparza wlasnie tymi otworkami. Po tym mozesz stwierdzic ktory cylinder ma przedmuch. Takie cos jest m.in. w maluchu :D

 

Tylko ze nie wiem czy akurat u Ciebie o to chodzi, bo nic z tego nie widac.

Edytowane przez ural_zgora
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ten otworek jest z czyms polaczony? np z tym rowkiem wokol komory spalania ? (o ile rowek tam dookola jest, bo slabo widac)

 

Zwykle cos takiego jest zrobione po to ze jak "wysadzi" uszczelke pod glowica to kompresja naparza wlasnie tymi otworkami. Po tym mozesz stwierdzic ktory cylinder ma przedmuch. Takie cos jest m.in. w maluchu :D

 

Tylko ze nie wiem czy akurat u Ciebie o to chodzi, bo nic z tego nie widac.

 

Też tak własnie sie domyślam dlatego siegnalem po opinie kogoś z forum dlatego że te kanaliki, a mówiac łopatolgicznie dziury nie maja zadnego połączenia które było by widać na pierwszy rzut oka z uszczelka (a dokładniej z dojściem do niej) i też niema tam zadnych rowków, poprostu sa 4 ponumerowane dziurki ktore do czegoś służa a ja tego niewiem :/

 

 

Pozdrawiam Sz6sty

17353.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...to jest odprowadzenie wody z okolicy świecy zapłonowej, jak fajki mają juz słabe uszczelnienia jak woda naleje sie do otworu w którym są świece to tym kanalikiem jest wydalana na zewnątrz żeby świeca (izolator) nie pracował w wodzie.. odprowadza również olej jeżeli masz szczeloną uszczelkę pod pokrywą zaworów tam wokół swiec. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...to jest odprowadzenie wody z okolicy świecy zapłonowej, jak fajki mają juz słabe uszczelnienia jak woda naleje sie do otworu w którym są świece to tym kanalikiem jest wydalana na zewnątrz żeby świeca (izolator) nie pracował w wodzie.. odprowadza również olej jeżeli masz szczeloną uszczelkę pod pokrywą zaworów tam wokół swiec. :D

 

Kurde teraz to musze chyba sie naszykować na nowy wydatek :/

Wymienilismy uszczelke pod głowicą i z 2 otworka (na zdjęciu) zaczą już nie sączyć się, a sikać olej.

Niewiem co to innego może być więć prawdopodobnie głowica do naprawy lub na złom silnika nie przegrzałem więc wszystko tak samo z siebie nie powinno sie dziać chyba że rozprężenie głowicy przy sciągnięciu wszystko bardziej "uwidoczniło" :buttrock:

 

Pozdrawiam Sz6sty

Edytowane przez Sz6sty
17353.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde teraz to musze chyba sie naszykować na nowy wydatek :/

Wymienilismy uszczelke pod głowicą i z 2 otworka (na zdjęciu) zaczą już nie sączyć się, a sikać olej.

Niewiem co to innego może być więć prawdopodobnie głowica do naprawy lub na złom silnika nie przegrzałem więc wszystko tak samo z siebie nie powinno sie dziać chyba że rozprężenie głowicy przy sciągnięciu wszystko bardziej "uwidoczniło" :buttrock:

 

Pozdrawiam Sz6sty

 

uszczelka pod głowicą nie ma nic do rzeczy do wyciekającego oleju z któregoś z tych otworków....

 

sa dwa wyjścia : - optymistyczne - uszczelka pod pokrywą zaworów wyjechana gdzies w miejscu okalającym świece i tam olej kapie do otworu w którym jest świeca...

- mniej optymistayczna opcja - masz pęknięcie bądź w głowicy w okolicy świecy, bądź pęknięta podstawa wałków rozrządu też w okolicy świecy ...

 

wszystkie te możliwości mogą powodować przedostawanie się oleju do tego otworu ....

 

:buttrock:

 

sprawdzic uszczelkę , jak jest ok to szukac pęknięc... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak.

Przeglądnij serwisówkę, sprawdź jakie sa potencjalne miejsca przecieków.

Wymień uszczelki na nowe, przy okazji umyj dokładnie głowice i oglądnij czy nie ma jakiś peknięć.

Uszczelka pod głowica nie ma nic do tego tak jak pisał Lolek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...