Skocz do zawartości

Lifan 200cc enduro


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

a ja mysle ze to jak w samochodzie zazwyczaj 98 nie robi roznicy w mocy ale wplywa na kulture pracy silnika, mniej syfu w tympaliwie ktore i tak pewnie nie jest 98 znajac zwyczaje stacji benzynowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liczba oktanowa - liczba określająca jakość paliwa silnikowego do silników z zapłonem iskrowym. Parametr ten określa odporność mieszanki paliwowo-powietrznej na samozapłon i spalanie detonacyjne podczas sprężania mieszanki oraz podczas rozpoczętego już procesu spalania mieszanki w cylindrze silnika.

 

Paliwo napędza silnik poprzez spalanie się mieszanki paliwowo-powietrznej w jego cylindrach w wyniku iskry elektrycznej. Spalanie to przebiega w bardzo krótkich cyklach. W trakcie każdego cyklu zmieszana wcześniej z powietrzem benzyna musi ulec możliwie jak najbardziej całkowitemu spaleniu z określoną (dużą) szybkością. Gdy spalanie przebiega zbyt gwałtownie silnik zaczyna "stukać". Stukanie jest spowodowane zbyt gwałtownym (detonacyjnym) spalaniem paliwa i może prowadzić do uszkodzenia silnika szczególnie zaworów, tłoków, korbowodów. Proces spalania zależy od jego warunków, które zależą od konstrukcji silnika, ale jest też zależny od składu chemicznego paliwa.

 

Paliwo składa się zasadniczo z alifatycznych węglowodorów o liczbie atomów węgla od 7 do 10-12. Analizując spalanie poszczególnych węglowodorów z tego zakresu odkryto, że najlepiej spala się tzw. izooktan (2,2,4-trimetylopentan) a najgorzej n-heptan. Mieszając tylko te dwa węglowodory można "symulować" zachowanie prawie wszystkich rodzajów benzyn.

 

Liczbę oktanową benzyn ustala się poprzez porównanie parametrów pracy specjalnego, testowego silnika zasilanego analizowaną benzyną i paliwem uzyskanym przez zmieszanie izooktanu i heptanu. Gdy analizowana benzyna działa tak jak czysty izooktan, przyjmuje się, że ma ona liczbę oktanową równą 100, gdy działa tak jak n-heptan, przyjmuje się, że ma ona tę liczbę równą 0. W pośrednich zakresach analizowana benzyna ma taką liczbę oktanową jak procentowa ilość izooktanu w paliwie składającym się tylko z izooktanu i n-heptanu o takich samych własnościach.

 

W praktyce pomiar taki wykonuje się przy pomocy wykalibrowanego silnika testowego, dla którego robi się raz wykres zależności liczby "stuków" na sekundę w funkcji składu mieszanki izooktan-heptan, a następnie wyznacza się liczbę oktanową testowanego pliwa. Na świecie istnieją dwie normy na oznaczanie liczby oktanowej: RON (Research Octane Number) i MON (Motor Octane Number) - obie opierają się na tej samej zasadzie pomiaru, ale różnią się warunkami przeprowadzania testu. Uważa się, że MON lepiej oddaje to co się dzieje w silniku pracującym pod dużym obciążeniem, a RON lepiej dla silnika pracującego pod średnim i małym obciążeniem. MON jest średnio o ok. 10 punktów niższe od RON dla tej samej benzyny. W Polsce, podobnie jak w całej Europie obowiązuje norma oznaczania liczby oktanowej zbliżona do RON, natomiast w USA, Kanadzie, Australii i kilku innych krajach podawana na stacjach liczba oktanowa odpowiada bardziej normie MON. Powoduje to, że amerykańska benzyna 87 odpowiada europejskiej 95.

 

 

cytat z http://pl.wikipedia.org/wiki/Oktany_w_paliwie

 

 

a tu jeszcze o BP ULTIMATE 98

 

http://www.bp.com/sectiongenericarticle.do...ntentId=7010444

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam forumowiczow, jestem po niestety krotszym wypadzie w teren niz bym chcial, ale jezeli chodzi o moja xt125 to jestem pod wrazeniem, nie mam zadnego problemu z moja waga, a mocy jak dla mnie jest wystarczajaco na umiejetnosci, niestety zaliczylem dzwona w lesie (hihi slanguje) i motor jest jak z salonu, poza jednym kur..... bardzo istotnym elementem dwignia zmiany biegow nie tyle sie skrzywila co wypadla poniewaz urwala sie gdzies w srodku skrzyni.... to tyle teraz serwis ale zeby przy takim upadku takie rzeczy sie dzialy rozumiem jakby gdzies przy bucie sie skrzywila czy urwala ale taaaaakkkkkk......

 

pozdrawiam,

 

Osin

 

P.S. aha......to szalenstwo jest zajebiste!!!! nie moge sie doczekac jak naprawia mi maszynke!!!! i zaraz spowrotem w las!!!!! (choc nie wolno)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma to jak moto z salonu, prawie sie nie psuje :banghead::D:D:D i naprawa tania i odręki ;):D:D no i oczywiście pełen dostęp do części---sorki Osin to sie nie tyczy prosto do Ciebie ale takie nawiązanie i rozwinięcie niektórych wątków pojawiających sie czesto na 4um

 

pozdrawiam i szybkiej naprawy zycze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma to jak moto z salonu, prawie sie nie psuje :banghead::D:D:D i naprawa tania i odręki ;):D:D no i oczywiście pełen dostęp do części---sorki Osin to sie nie tyczy prosto do Ciebie ale takie nawiązanie i rozwinięcie niektórych wątków pojawiających sie czesto na 4um

 

pozdrawiam i szybkiej naprawy zycze

 

nie no faktem jest że nie zepsol sam sie tylko troche mu pomogłem (podobno miałem pecha bo przy takich upadkach to raczej nie możliwe żeby tak go załatwić) stopka musiała zahaczyć o jakiś korzeń i ją poprostu wyrwało, koszt części ok 100 zł a jeżeli nie będzie trzeba rozbierać silnika całego to ok 100 zł robota, gorzej jeśli będzie trzeba, czas naprawy to ok 4-5 dni.

 

Kasa to jedno, obita ręka to drugie ale nic tak nie boli jak brak tych 12 konikow pod dupa....

 

pozdrawiam,

 

osin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lifan nie słyszałęm zbyt duzo o tej marce ale jezeli chodzi o motocykl to pewnie bys im posmigal dłózej niz jakas uzywana yamaha czy aprilia i pozatym napewno z 2 lata gwarancji bedzie:D ale i tak bym kupil yamahe lub aprilie:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lifan nie słyszałęm zbyt duzo o tej marce ale jezeli chodzi o motocykl to pewnie bys im posmigal dłózej niz jakas uzywana yamaha czy aprilia i pozatym napewno z 2 lata gwarancji bedzie:D ale i tak bym kupil yamahe lub aprilie:D

przecież on już kupił motocykl.

Tak to jest jak czyta sie tylko pierwszy post i odpisuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lifan nie słyszałęm zbyt duzo o tej marce ale jezeli chodzi o motocykl to pewnie bys im posmigal dłózej niz jakas uzywana yamaha czy aprilia i pozatym napewno z 2 lata gwarancji bedzie:D ale i tak bym kupil yamahe lub aprilie:D

 

ja tez, ale wkurzam sie ze juz drugi weekend zmarnowany!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...