Słońce Opublikowano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2006 W motocyklu Yamaha XJR 1300 sp o przebiegu 12000 km wymieniłam olej wraz z filtrami. Znajomy doradził, ze powinien być zalany 20W 40 mineralnym. Po fakcie okazało się, ze to 20W 50. Na trasie przy prędkości 140, 160 temperatura oleju trzymała się w granicach 100 stopni. Czy jest to w normie i czy zmienić olej na inny :buttrock: :banghead: :banghead: Yamaha ma tendencje do łyknięcia sobie olejku ! Ponoć ma brać mniej na 20 W 50 :) Co sądzicie na ten temat :) Dziękuje i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2006 A dlaczego nie zalejesz półsyntetykiem 15W50 ??? Jest on moim zdaniem optymalny do takich (i podobnych) silników. Mineralny w motocyklu o przebiegu 12 tys km nie ma sensu. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MadMax997 Opublikowano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2006 Ja do FJty leję pół-syntetyk i chociażby z racji wieku Twojego sprzętu i nawiniętych km radził bym Ci zmienić. 1200 ccm to mało nie jest i zawsze będzie "dobrze" ciepły, poczekaj aż utkniesz w korku w słoneczne południe :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marlew Opublikowano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2006 Na trasie przy prędkości 140, 160 temperatura oleju trzymała się w granicach 100 stopni. Czy jest to w normie i czy zmienić olej na inny :buttrock: :banghead: :banghead: Yamaha ma tendencje do łyknięcia sobie olejku ! Ponoć ma brać mniej na 20 W 50 :) Co sądzicie na ten temat :) Dziękuje i pozdrawiam. Temperatura jak najbardziej normalna. Jakby było 120-130 to też byłoby w normie a martwić można się sporo wyżej... Dlaczego 20w40 ma brać mniej niż 20w50 - przecież to ten drugi ma większą lepkość w temperaturze pracy. A najlepiej tak jak Pawel pisze 15w50 i już.pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Słońce Opublikowano 21 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2006 Czy na tym oleju 20w 50 moge jechać do Chorwacji ??? Czy lepiej zmienić na ten 15w 50 ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marlew Opublikowano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2006 Czy na tym oleju 20w 50 moge jechać do Chorwacji ??? Czy lepiej zmienić na ten 15w 50 ??? Możesz nawet do Hiszpanii :wink: Chodzi tylko o to że 15w50 bedzie stawiał mniejsze opory podczas rozruchu w niższych temperaturach. Poza tym w klasyfikacji 20w50 masz szansę trafić na mineralny a 15w50 będzie już na 100% co najmniej półsyntetykiem bo takiej rozpietości w minerlanym uzyskac się nie da odkąd zniknął QS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Słońce Opublikowano 22 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2006 A czy jest możliwe, ze przez 20w 50 tak grzeje mi sie tak silnik??? Bo powiem wam, że wcześniej nie dochodziła mi temp. oleju do 80 mimo, że jeździłam i eksploatowalam silnik tak jak teraz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marlew Opublikowano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2006 A czy jest możliwe, ze przez 20w 50 tak grzeje mi sie tak silnik??? Bo powiem wam, że wcześniej nie dochodziła mi temp. oleju do 80 mimo, że jeździłam i eksploatowalam silnik tak jak teraz. Niemożliwe. 80 stopni w przypadku silnika chłodzonego olejem oznacza że silnik jest zdecydowanie NIEDOGRZANY. Normalna temperatura pracy musi oscylować wokół 100-120 stopni. Ja bym po prostu do końca nie wierzył termometrowi (nie jest fabryczny tylko jakiś dokupiony prawda?)Jeszcze raz - w zagrzanym silniku lepkości olejów 10w50, 15w50, 20w50 będą TAKIE SAME bo wtedy liczy sie tylko górna wartość.pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Słońce Opublikowano 22 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2006 nie termometr jest oryginalny... jeżeli ta temp. 100 stopni jest ok, to jestem już spokojna. Pozdr. i dzięki za wiadomości :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marlew Opublikowano 23 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2006 nie termometr jest oryginalny... jeżeli ta temp. 100 stopni jest ok, to jestem już spokojna. Pozdr. i dzięki za wiadomości :) W oryginale XJRa1300 nie miała termometru oleju. W kazdym razie normalna - chyba że ta SP.pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.