Skocz do zawartości

grzanie się silnika


Słońce
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W motocyklu Yamaha XJR 1300 sp o przebiegu 12000 km wymieniłam olej wraz z filtrami. Znajomy doradził, ze powinien być zalany 20W 40 mineralnym. Po fakcie okazało się, ze to 20W 50. Na trasie przy prędkości 140, 160 temperatura oleju trzymała się w granicach 100 stopni. Czy jest to w normie i czy zmienić olej na inny :buttrock: :banghead: :banghead: Yamaha ma tendencje do łyknięcia sobie olejku ! Ponoć ma brać mniej na 20 W 50 :)

Co sądzicie na ten temat :)

 

Dziękuje i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na trasie przy prędkości 140, 160 temperatura oleju trzymała się w granicach 100 stopni. Czy jest to w normie i czy zmienić olej na inny :buttrock: :banghead: :banghead: Yamaha ma tendencje do łyknięcia sobie olejku ! Ponoć ma brać mniej na 20 W 50 :)

Co sądzicie na ten temat :)

 

Dziękuje i pozdrawiam.

Temperatura jak najbardziej normalna. Jakby było 120-130 to też byłoby w normie a martwić można się sporo wyżej...

 

Dlaczego 20w40 ma brać mniej niż 20w50 - przecież to ten drugi ma większą lepkość w temperaturze pracy. A najlepiej tak jak Pawel pisze 15w50 i już.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy na tym oleju 20w 50 moge jechać do Chorwacji ??? Czy lepiej zmienić na ten 15w 50 ???

 

Możesz nawet do Hiszpanii :wink:

 

Chodzi tylko o to że 15w50 bedzie stawiał mniejsze opory podczas rozruchu w niższych temperaturach. Poza tym w klasyfikacji 20w50 masz szansę trafić na mineralny a 15w50 będzie już na 100% co najmniej półsyntetykiem bo takiej rozpietości w minerlanym uzyskac się nie da odkąd zniknął QS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy jest możliwe, ze przez 20w 50 tak grzeje mi sie tak silnik??? Bo powiem wam, że wcześniej nie dochodziła mi temp. oleju do 80 mimo, że jeździłam i eksploatowalam silnik tak jak teraz.

 

Niemożliwe. 80 stopni w przypadku silnika chłodzonego olejem oznacza że silnik jest zdecydowanie NIEDOGRZANY. Normalna temperatura pracy musi oscylować wokół 100-120 stopni. Ja bym po prostu do końca nie wierzył termometrowi (nie jest fabryczny tylko jakiś dokupiony prawda?)

Jeszcze raz - w zagrzanym silniku lepkości olejów 10w50, 15w50, 20w50 będą TAKIE SAME bo wtedy liczy sie tylko górna wartość.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...