bread Opublikowano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 WitamPrzemierzam się do zmiany zębatki zdawczej z oryginalnej 17 zębówo dwa zęby mniejszą.Niestety problemy:Zarówno łańcuch, jak i zębatki aktualnie zamontowane są nieco zużyte, ale jeszcze nie kwalifikują się do wymiany, wiem że najlepiej jest wstawić taką zebatkę z nowym łańcuchem i nową tylnią zębatką,bo nowa zębatka ze zużytym łańcuchem albo go szybko wykończy albo padnie sama,więc musiałbym poczekać do czasu zużycia się zestawu napędowego,ale biorąc pod uwagę moje przebiegi i częstotliwość jazd (obowiązki, rodzina)nastąpi to za 150 lat.Czy znacie jakiegoś dobrego ślusarza, któryby w nowej zębatce wyszlifował/dopasował zęby na wzór aktualnie używanej? Gdzie mogę dostać taką zębatke 15 zębów do FZR1000, bo są tylko 16 i 17.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roger Opublikowano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 Dorobić można wszystko... :banghead: tylko po co?? Znajdź jakiś zakład w okolicy który zajmuje się obróbką skrawaniem i Ci wyrezają. Potrzebna frezarka z podzielnicą i frez palcowy i dłutownica to gniazda osadzającego zęmbatkę. Potem trzeba to obrobić cieplnie... Nie wiem czy zyskanie jednego zęba mniej jest warte takiego zachodu :buttrock: pozdro :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek1 Opublikowano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 Cześć Bread. Pomyśl jeszcze o tym, że jeżeli założysz mniejszą zębatkę o dwa zęby może ci się skończyć naciąg łańcucha. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DOMINIK200HP Opublikowano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 Lepiej założyć nową i jej już nie ruszać! Tym bardziej, że przednia zawsze zużywa się szybciej niż cała reszta zestawu napędowego. Na allegro były kiedyś zębatki chyba nawet 13 do FZR. BTW. lepiej założyć większą tylnią, bo na małej przedniej łańcuch będzie się ocierał konkretnie o wahacz/ślizgi. Natomiast chłopaki z USA polecają zestaw 16/49;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebeq Opublikowano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2006 a słyszeliscie jak robią kolesie smigający na kołach ? kupują najmniejszą dostępną na przód a z łanuchem zaginają po slepach z wyposarzeniem rolnictwa tam zakupują nawet bardzo ogromne zębatki dają to ślusarza żęby wyosiował nowe otwory i w drogę.To już gdzieś na forum było .............może podjedź to takie sklepu i poszukaj jakiejs zębatki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2006 A moim zdaniem to możesz ją spokojnie założyć bez żadnego szlifowania i pindolenia. Przecież jak będziesz zmieniał cały zestaw to razem z tą mniejszą zębatką. Łańcuch naciągniesz bez problemów a z tym co ktoś wcześniej napisał że przednia zużywa się szybciej to się nie zgodze. Przynajmniej ja tak zawsze miałem u siebie że to z tyłu pierwsza zębatka padała. Jeżeli chcesz krutsze biegi a zarazem mocniejsze jakby moto to raczej nie spodziewaj się rewelacji po zmianie samej przedniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.