Skocz do zawartości

Spalanie stukowe


Rekomendowane odpowiedzi

/.../Już dosyć długo zajmuje się rosyjskimi motocyklami a nie słyszałem spalania detonacyjnego.

 

To ciekawy problem, bo skutki tego stukowego spalania, a dokladniej "pre-ignition" sa niemal plaga Dnieprow w hameryce. Zawsze ten sam rezultat - dziura w lewym tloku. Wiadomo ze lewy cylinder zawsze ma wyzsza temperature od prawego - i podejrzewam ze to, ze tu sie lubi szybka jazde Dnieprem na dluzszych dystansach, powoduje dodatkowe przegrzanie i wystepowanie pre-ignition.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już pisałem na ten temat. To wina źle ustawionego zapłonu. Szybka jazda nie ma nic do tego.

Kilkukrotnie robiłem wycieczki motocyklem obciążonym dwoma osobami i bagażami utrzymując w górzystym terenie szybkość przelotową 100-110 i nic się nie działo. Silnik był oryginalny po dobrze wykonanym remoncie ( u rzemieślnika he he :lol: ) eksploatowany na pół syntetycznym oleju 10W40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowa informacja.

 

Niedawno kolega z nowym Dnieprem stwierdzil ze podwyzszona temp tlokow w jego moto byla spowodowana zaciasnymi sworzniami tlokow.

Podobno fabryka KMZ produkowala trzy rozmiary sworzni i trzeba uwazac zeby nie zainstalowac wlasnie jakiegos zaciasnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No tak podwymiary sa nawet chyba 4. Przy silnikach ( szczególnie po tunningu ) zaleca się aby sworzeń swobodnie przesuwał się w tłoku przy podgrzaniu całości do około 80 stopni.

Takie sa zalecenia aby tłok mógł się swobodnie rozszerzać. Gdy sworzeń jest za ciasny może powodować że tłok po rozgrzaniu może nie osiągać kształtu walca tylko dalej jest owalem ponieważ „trzymają” go piasty sworznia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

witam

 

czy spalanie stukowe moze tez wystepowac w MZ ?

gdy silnik juz sie nagrzeje to przy obrotach gdy ma duże obciążenie to głośniej chodzi - taki inny dźwięk dochodzi.

przy zimnym silniku to sie nie pojawia.

szczegolne to jest zauwazalne na 5 biegu i mniej na 4.

dodam jeszcze ze gdy jest wiecej oleju w mieszance to halas ten jest bardziej intensywny.

czekam na pomoc.

czy chodzi tu tylko u ustawienie zapłonu , znaczy sie o cofniecie go ??

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...