Ataman Koszowy Opublikowano 14 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2003 /.../Już dosyć długo zajmuje się rosyjskimi motocyklami a nie słyszałem spalania detonacyjnego. To ciekawy problem, bo skutki tego stukowego spalania, a dokladniej "pre-ignition" sa niemal plaga Dnieprow w hameryce. Zawsze ten sam rezultat - dziura w lewym tloku. Wiadomo ze lewy cylinder zawsze ma wyzsza temperature od prawego - i podejrzewam ze to, ze tu sie lubi szybka jazde Dnieprem na dluzszych dystansach, powoduje dodatkowe przegrzanie i wystepowanie pre-ignition. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 19 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2003 Już pisałem na ten temat. To wina źle ustawionego zapłonu. Szybka jazda nie ma nic do tego.Kilkukrotnie robiłem wycieczki motocyklem obciążonym dwoma osobami i bagażami utrzymując w górzystym terenie szybkość przelotową 100-110 i nic się nie działo. Silnik był oryginalny po dobrze wykonanym remoncie ( u rzemieślnika he he :lol: ) eksploatowany na pół syntetycznym oleju 10W40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ataman Koszowy Opublikowano 23 Maja 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2003 Dodatkowa informacja. Niedawno kolega z nowym Dnieprem stwierdzil ze podwyzszona temp tlokow w jego moto byla spowodowana zaciasnymi sworzniami tlokow. Podobno fabryka KMZ produkowala trzy rozmiary sworzni i trzeba uwazac zeby nie zainstalowac wlasnie jakiegos zaciasnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 3 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2003 No tak podwymiary sa nawet chyba 4. Przy silnikach ( szczególnie po tunningu ) zaleca się aby sworzeń swobodnie przesuwał się w tłoku przy podgrzaniu całości do około 80 stopni.Takie sa zalecenia aby tłok mógł się swobodnie rozszerzać. Gdy sworzeń jest za ciasny może powodować że tłok po rozgrzaniu może nie osiągać kształtu walca tylko dalej jest owalem ponieważ „trzymają” go piasty sworznia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
billy Opublikowano 1 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2003 witam czy spalanie stukowe moze tez wystepowac w MZ ?gdy silnik juz sie nagrzeje to przy obrotach gdy ma duże obciążenie to głośniej chodzi - taki inny dźwięk dochodzi.przy zimnym silniku to sie nie pojawia.szczegolne to jest zauwazalne na 5 biegu i mniej na 4.dodam jeszcze ze gdy jest wiecej oleju w mieszance to halas ten jest bardziej intensywny.czekam na pomoc.czy chodzi tu tylko u ustawienie zapłonu , znaczy sie o cofniecie go ?? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Opublikowano 1 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2003 Oczywiście, że w MZ i w każdym silniku benzynowym występuje spalanie detonacyjne (fala detonacji rozchodzi się z szybkości 100 m/s, przy normalnym spalniu ok 10 m/s). Masz prawdopodobnie źle ustawiony zapłon, albo kupujesz "u ruskich" paliwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
billy Opublikowano 3 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2003 paliwo kupuje u polskich :D , więc to zapewne zapłon.Pipcyk, tak jak napisałeś - tak około 3000 tys obr. i przy nagłym otwarciu.musze to szybko ustawić dzięki wielkie - MZ znów będzie super singlem niskoobrotowym... :Dpozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.