Skocz do zawartości

nitro w motorze


bmwm5fan
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkim! Chciałbym zasięgnąć informacji na temat instalacji podtlenku azotu w nowoczesnych motocyklach. Słyszałem że już w Polsce można ją kupić za 2tys. zł. Czy ktoś może wie czy to się w ogóle opłaca, jakie efekty daje nitro i jak działa na żywotność silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a umiesz opanowac motocykl bez nitro?

 

chyba ze temat ma charakter czysto teoretycznych rozwazan, wowczas zezwalam na jego kontynuacje i sam chetnie poczytam o nowinkach technicznych ;)

Edytowane przez thefex

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisa kolega wczesniej instalacja nitro w motocyklu wiaze sie z duzymi umiejetnosciami. Jesli chodzi o zywotnosc silnika to na pewno ja skraca bo dziala to na zasadzie wtrysku wiekszej ilosci tlenu bezposrednio do mieszanki paliwowej a wiec wiaze sie to z wyzsza temperatura spalana co w efekcie moze doprowadzic do przegrzania silnika. Oplacalnosc hmmm dziwna kwestia zalezy kto jak na to patrzy. Jesli masz dobry i mocny motocykl (a to nie to samo) to powiedz mi: po co Ci nitro?? Jak taki powiedzmy 150 konny motocykl ma takie przyspieszenie ze hej to po co wieksze?? No chyba ze chcesz sie scigac na 1/4 mili. Co do ceny to niewiem ile to kosztuje wiec wymyslac nie bede. Pozdr

SUPPORT 18

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A do jakiego motocykla?? Za 2kpln to chyba do skutera;)

 

Jak już mówiłem, wszystko zależy od silnika. Dinozaury z lat 80(w idealnym stanie) wytrzymują na seryjnych korbach duuużo ponad 300 koni, nowe sprzęty znacznie mniej. Przy strzałach powyżej 20-30 koni zazwyczaj o litość prosi seryjne sprzęgło. Powyżej 50 koni strzału często o wymianę proszą się tłoki. Jedne motocykle znoszą lepiej takie zabawy, inne prawie wcale nie znoszą. Uszkodzenie silnika w wyniku przegrzania przy N20 to abstrakcja, w normalnych warunkach, bo praktycznie nigdy nie psika się dłużej niż przez 10-15s. No i zdarza się, że mieszanka N20/paliwo wybucha jeszcze zanim trafi do cylindra;) Jak nie jesteś fanem pakowania w motocykl kasy i nie wiesz na ten temat niczego, to zawsze lepiej i taniej wyjdzie zakup motocykla większej pojemności i o większej mocy.

 

W motocyklu nie zamontujesz wtrysku samochodowego, bo: butla jest za wielka, motocykl ma zazwyczaj 4 przepustnice i dlatego powinno się psikać przed każdym z gaźników/przepustnic oddzielnie, no i większość motocykli nadal śmiga na gaźnikach, więc suche wtryski odpadają.

 

Najtańszy gotowy zestaw mokrego wtrysku do motocykli gaźnikowych dla 4 garów, jaki znalazłem kosztuje właśnie 500Euro(firmy nos1), czyli 2kpln, ale sprawdzone zestawy plug&play NOS, Wizard of Nos, czy NX kosztują powyżej 3kpln.

 

No i kolejna sprawa, że od wtrysków N20 nie zaczyna się tuningu! N20 można uwieńczyć dzieło. A psiknąć można i 500% dotychczasowej mocy. No i jeszcze pamiętaj, że typowa motocyklowa butla 2lb wystarcza na ok. 6 przejazdów na 1/4 mili przy strzale 35 koni!

 

Ale jak masz konkretny motocykl(np. GSXR1100), kase na kute tłoki, programowalny moduł zapłonowy i kosz sprzęgłowy, to możesz psikać spoookojnie ponad 100 koni i na bank nikt na drodze cię nie dogoni!

 

PS. napełnienie butli 2lb to około 50-60pln. Przy strzale ~100 koni wystarczy na ok. 2 przejazdy na 400m.

 

Jak ktoś chce ogromną moc na stałe, a nie okazjonalnie, to pozostaje uturbić motocykl.

 

PS. jak zawsze polecam zacząć od książek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem działa na zasadzie dostarczenia do cylindra większej ilości tlenu(związanego z azotem) i oczywiście również dostarczenia dodatkowej ilości paliwa, bo coś tym tlenem trzeba spalić. Czyli w rzeczywistości umożliwia spalić większą ilość paliwa. Nie wtryskuje się samego tlenu, bo czysty tlen + benzyna to konkretnie wybuchowa mieszanka, a azot opóźnia reakcje spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem działa na zasadzie dostarczenia do cylindra większej ilości tlenu(związanego z azotem) i oczywiście również dostarczenia dodatkowej ilości paliwa, bo coś tym tlenem trzeba spalić. Czyli w rzeczywistości umożliwia spalić większą ilość paliwa. Nie wtryskuje się samego tlenu, bo czysty tlen + benzyna to konkretnie wybuchowa mieszanka, a azot opóźnia reakcje spalania.

:) ;)

 

Teoretycznie mozna by było dostarczyc czysty tlen + paliwo ale wtedy silnik zamieniłby sie w .....bryłe stopionego metalu :P - azot temu zapobiega ,chociaz jakby sie dobrze postarac to kto wie... ;) :wink:

 

 

P.S. Dominik200HP czy Twój Fzr ma 200 koni :wink: :lapad: :P

Edytowane przez niemand
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:P :wink:

 

Teoretycznie mozna by było dostarczyc czysty tlen + paliwo ale wtedy silnik zamieniłby sie w .....bryłe stopionego metalu :lapad: - azot temu zapobiega ,chociaz jakby sie dobrze postarac to kto wie... ;) :P

Nitro czyli podtlenek azotu N2O (nad tlenek dokładnie albo jak kto woli gaz rozśmieszający) podnosi i paredziesiąt procent efekt spalania a co z tym idzie moc;] "Nitro" dostając się do cylindra pod wpływem duzej temperatury rozpada sie na tlen O i azot N. Benzynka spala się o wiele lepiej w czystym tlenie niz w powietrzu, a w dodatku czysty azot który powstaje po rozpadzie nitro ochładza tlen jeszcze bardziej podnosząc energę jaka powstanie po wybuchu mieszanki w cylindrze. Podnosi się cisnienie, moc a takze zuzycie czesci w silniku. Z tego co wiem takie silniki po tuningu profesionalnym oczywiscie posiadają odkuwane tłoki, korbowody i zawory ze specjalnych materiałów odpornych na temperaturę i "nagły przyrost mocy". Zainstalowanie nitro w zwykłym silniku jest według mnie smieszne. Długo nie pojeździsz;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nitro czyli podtlenek azotu N2O (nad tlenek dokładnie albo jak kto woli gaz rozśmieszający) podnosi i paredziesiąt procent efekt spalania a co z tym idzie moc;] Benzynka spala się o wiele lepiej w czystym tlenie niz w powietrzu, a w dodatku czysty azot który powstaje po rozpadzie nitro ochładza tlen jeszcze bardziej podnosząc energę jaka powstanie po wybuchu mieszanki w cylindrze. Podnosi się cisnienie, moc a takze zuzycie czesci w silniku. Z tego co wiem takie silniki po tuningu profesionalnym oczywiscie posiadają odkuwane tłoki, korbowody i zawory ze specjalnych materiałów odpornych na temperaturę i "nagły przyrost mocy". Zainstalowanie nitro w zwykłym silniku jest według mnie smieszne. Długo nie pojeździsz;]

 

;) :lapad: :P :P

 

-przecież powietrze to azot i tlen

-muszę cię zmartwić, że to co napisałeś w większości nie jest prawdą

 

PS. na forum zarejestrowałem się we wrześniu 2004, jak jeszcze o FZR nawet nie śniłem :wink:, więc moja FZR nie ma 200 koników :) , ale żeby było śmieszniej, to w taką liczbę właśnie celuję i mam nadzieję, że w ciągu najbliższych 3 miesięcy uda mi się skończyć motocykl :wink:

 

chyba zeskanuje jakiś art. o podtlenku i wrzucę na forum ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

;) :lapad: :P :P

 

-przecież powietrze to azot i tlen

-muszę cię zmartwić, że to co napisałeś w większości nie jest prawdą

 

PS. na forum zarejestrowałem się we wrześniu 2004, jak jeszcze o FZR nawet nie śniłem :wink:, więc moja FZR nie ma 200 koników :) , ale żeby było śmieszniej, to w taką liczbę właśnie celuję i mam nadzieję, że w ciągu najbliższych 3 miesięcy uda mi się skończyć motocykl :wink:

 

chyba zeskanuje jakiś art. o podtlenku i wrzucę na forum ;)

oł kej porównamy wersję.Jednak co do Nitro to ja juz troszkę w tym siedzę i czytalem niejeden artykuł i oglądałem niejeden film na ten temat. W kazdym jest troszke bujdy jednak najlepiej pogadac z mechanikami np z politechniki lubelskiej :D ja tak zrobiłem:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...