bmwm5fan Opublikowano 19 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2006 witam wszystkim! Chciałbym zasięgnąć informacji na temat instalacji podtlenku azotu w nowoczesnych motocyklach. Słyszałem że już w Polsce można ją kupić za 2tys. zł. Czy ktoś może wie czy to się w ogóle opłaca, jakie efekty daje nitro i jak działa na żywotność silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 19 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2006 (edytowane) a umiesz opanowac motocykl bez nitro? chyba ze temat ma charakter czysto teoretycznych rozwazan, wowczas zezwalam na jego kontynuacje i sam chetnie poczytam o nowinkach technicznych ;) Edytowane 19 Czerwca 2006 przez thefex Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
milosz-RR Opublikowano 19 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2006 Tak jak pisa kolega wczesniej instalacja nitro w motocyklu wiaze sie z duzymi umiejetnosciami. Jesli chodzi o zywotnosc silnika to na pewno ja skraca bo dziala to na zasadzie wtrysku wiekszej ilosci tlenu bezposrednio do mieszanki paliwowej a wiec wiaze sie to z wyzsza temperatura spalana co w efekcie moze doprowadzic do przegrzania silnika. Oplacalnosc hmmm dziwna kwestia zalezy kto jak na to patrzy. Jesli masz dobry i mocny motocykl (a to nie to samo) to powiedz mi: po co Ci nitro?? Jak taki powiedzmy 150 konny motocykl ma takie przyspieszenie ze hej to po co wieksze?? No chyba ze chcesz sie scigac na 1/4 mili. Co do ceny to niewiem ile to kosztuje wiec wymyslac nie bede. Pozdr Cytuj SUPPORT 18 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kardan Opublikowano 19 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2006 Przylaczam sie do postow powyzej. ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DOMINIK200HP Opublikowano 19 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2006 A do jakiego motocykla?? Za 2kpln to chyba do skutera;) Jak już mówiłem, wszystko zależy od silnika. Dinozaury z lat 80(w idealnym stanie) wytrzymują na seryjnych korbach duuużo ponad 300 koni, nowe sprzęty znacznie mniej. Przy strzałach powyżej 20-30 koni zazwyczaj o litość prosi seryjne sprzęgło. Powyżej 50 koni strzału często o wymianę proszą się tłoki. Jedne motocykle znoszą lepiej takie zabawy, inne prawie wcale nie znoszą. Uszkodzenie silnika w wyniku przegrzania przy N20 to abstrakcja, w normalnych warunkach, bo praktycznie nigdy nie psika się dłużej niż przez 10-15s. No i zdarza się, że mieszanka N20/paliwo wybucha jeszcze zanim trafi do cylindra;) Jak nie jesteś fanem pakowania w motocykl kasy i nie wiesz na ten temat niczego, to zawsze lepiej i taniej wyjdzie zakup motocykla większej pojemności i o większej mocy. W motocyklu nie zamontujesz wtrysku samochodowego, bo: butla jest za wielka, motocykl ma zazwyczaj 4 przepustnice i dlatego powinno się psikać przed każdym z gaźników/przepustnic oddzielnie, no i większość motocykli nadal śmiga na gaźnikach, więc suche wtryski odpadają. Najtańszy gotowy zestaw mokrego wtrysku do motocykli gaźnikowych dla 4 garów, jaki znalazłem kosztuje właśnie 500Euro(firmy nos1), czyli 2kpln, ale sprawdzone zestawy plug&play NOS, Wizard of Nos, czy NX kosztują powyżej 3kpln. No i kolejna sprawa, że od wtrysków N20 nie zaczyna się tuningu! N20 można uwieńczyć dzieło. A psiknąć można i 500% dotychczasowej mocy. No i jeszcze pamiętaj, że typowa motocyklowa butla 2lb wystarcza na ok. 6 przejazdów na 1/4 mili przy strzale 35 koni! Ale jak masz konkretny motocykl(np. GSXR1100), kase na kute tłoki, programowalny moduł zapłonowy i kosz sprzęgłowy, to możesz psikać spoookojnie ponad 100 koni i na bank nikt na drodze cię nie dogoni! PS. napełnienie butli 2lb to około 50-60pln. Przy strzale ~100 koni wystarczy na ok. 2 przejazdy na 400m. Jak ktoś chce ogromną moc na stałe, a nie okazjonalnie, to pozostaje uturbić motocykl. PS. jak zawsze polecam zacząć od książek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 19 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2006 dziala to na zasadzie wtrysku wiekszej ilosci tlenu bezposrednio do mieszanki paliwowejCzy aby na pewno? To chyba eliminowanie nieporządanego w procesie spalania składnika powietrza - azotu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DOMINIK200HP Opublikowano 19 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2006 Owszem działa na zasadzie dostarczenia do cylindra większej ilości tlenu(związanego z azotem) i oczywiście również dostarczenia dodatkowej ilości paliwa, bo coś tym tlenem trzeba spalić. Czyli w rzeczywistości umożliwia spalić większą ilość paliwa. Nie wtryskuje się samego tlenu, bo czysty tlen + benzyna to konkretnie wybuchowa mieszanka, a azot opóźnia reakcje spalania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niemand Opublikowano 19 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2006 (edytowane) Owszem działa na zasadzie dostarczenia do cylindra większej ilości tlenu(związanego z azotem) i oczywiście również dostarczenia dodatkowej ilości paliwa, bo coś tym tlenem trzeba spalić. Czyli w rzeczywistości umożliwia spalić większą ilość paliwa. Nie wtryskuje się samego tlenu, bo czysty tlen + benzyna to konkretnie wybuchowa mieszanka, a azot opóźnia reakcje spalania. :) ;) Teoretycznie mozna by było dostarczyc czysty tlen + paliwo ale wtedy silnik zamieniłby sie w .....bryłe stopionego metalu :P - azot temu zapobiega ,chociaz jakby sie dobrze postarac to kto wie... ;) :wink: P.S. Dominik200HP czy Twój Fzr ma 200 koni :wink: :lapad: :P Edytowane 19 Czerwca 2006 przez niemand Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati_mot Opublikowano 19 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2006 :P :wink: Teoretycznie mozna by było dostarczyc czysty tlen + paliwo ale wtedy silnik zamieniłby sie w .....bryłe stopionego metalu :lapad: - azot temu zapobiega ,chociaz jakby sie dobrze postarac to kto wie... ;) :PNitro czyli podtlenek azotu N2O (nad tlenek dokładnie albo jak kto woli gaz rozśmieszający) podnosi i paredziesiąt procent efekt spalania a co z tym idzie moc;] "Nitro" dostając się do cylindra pod wpływem duzej temperatury rozpada sie na tlen O i azot N. Benzynka spala się o wiele lepiej w czystym tlenie niz w powietrzu, a w dodatku czysty azot który powstaje po rozpadzie nitro ochładza tlen jeszcze bardziej podnosząc energę jaka powstanie po wybuchu mieszanki w cylindrze. Podnosi się cisnienie, moc a takze zuzycie czesci w silniku. Z tego co wiem takie silniki po tuningu profesionalnym oczywiscie posiadają odkuwane tłoki, korbowody i zawory ze specjalnych materiałów odpornych na temperaturę i "nagły przyrost mocy". Zainstalowanie nitro w zwykłym silniku jest według mnie smieszne. Długo nie pojeździsz;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DOMINIK200HP Opublikowano 19 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2006 Nitro czyli podtlenek azotu N2O (nad tlenek dokładnie albo jak kto woli gaz rozśmieszający) podnosi i paredziesiąt procent efekt spalania a co z tym idzie moc;] Benzynka spala się o wiele lepiej w czystym tlenie niz w powietrzu, a w dodatku czysty azot który powstaje po rozpadzie nitro ochładza tlen jeszcze bardziej podnosząc energę jaka powstanie po wybuchu mieszanki w cylindrze. Podnosi się cisnienie, moc a takze zuzycie czesci w silniku. Z tego co wiem takie silniki po tuningu profesionalnym oczywiscie posiadają odkuwane tłoki, korbowody i zawory ze specjalnych materiałów odpornych na temperaturę i "nagły przyrost mocy". Zainstalowanie nitro w zwykłym silniku jest według mnie smieszne. Długo nie pojeździsz;] ;) :lapad: :P :P -przecież powietrze to azot i tlen-muszę cię zmartwić, że to co napisałeś w większości nie jest prawdą PS. na forum zarejestrowałem się we wrześniu 2004, jak jeszcze o FZR nawet nie śniłem :wink:, więc moja FZR nie ma 200 koników :) , ale żeby było śmieszniej, to w taką liczbę właśnie celuję i mam nadzieję, że w ciągu najbliższych 3 miesięcy uda mi się skończyć motocykl :wink: chyba zeskanuje jakiś art. o podtlenku i wrzucę na forum ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati_mot Opublikowano 19 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2006 ;) :lapad: :P :P -przecież powietrze to azot i tlen-muszę cię zmartwić, że to co napisałeś w większości nie jest prawdą PS. na forum zarejestrowałem się we wrześniu 2004, jak jeszcze o FZR nawet nie śniłem :wink:, więc moja FZR nie ma 200 koników :) , ale żeby było śmieszniej, to w taką liczbę właśnie celuję i mam nadzieję, że w ciągu najbliższych 3 miesięcy uda mi się skończyć motocykl :wink: chyba zeskanuje jakiś art. o podtlenku i wrzucę na forum ;)oł kej porównamy wersję.Jednak co do Nitro to ja juz troszkę w tym siedzę i czytalem niejeden artykuł i oglądałem niejeden film na ten temat. W kazdym jest troszke bujdy jednak najlepiej pogadac z mechanikami np z politechniki lubelskiej :D ja tak zrobiłem:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DOMINIK200HP Opublikowano 19 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2006 A ja tam jestem student mechaniki z politechniki warszawskiej i może z tego powodu nie wiem, co mówię;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 19 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2006 N20 to raczej nadazotek tlenu niz nadtlenek azotu he :lapad: ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 A może podtenek, bo jest jeden tlen, a dwa azoty ;) :lapad: :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DOMINIK200HP Opublikowano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 coś zeskanowałem http://pfg.ganda.pl/nnitrousoxide.rar - 3,9mb po angielsku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.