Aniol Opublikowano 18 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2006 Witam... Więc mamy koniec weekendu, a ja znów wychodzę z garażu z pytaniami. Złożyłem sprzęta, ustwaiłem zapłon zalałem świeżutką benzynką i kicha.... Sprzęt nie pali... Tzn. zapalił raz lub dwa razy, poprychał, pokichał, zupełnie nie odpowiadał na gaz, tak jakby wcale na obroty nie mógł wejść i dooopa, gasł. Później nawet pchanie nie pomagało. Ze spychu tak jakby gubił iskry, bo raczej podszarbywał niż zapalał. Dodam, że paliwo wymieniałem, bo coś mi się wydawało, że oleju jest za dużo, gdyż sprzęt niszczył świece. Teraz włożyłem świece po reanimacji tj. po przeczyszczeniu, więc może o to chodzi. Gaźnik mam dokręcony tak jak w serwisówce 1,5 obrotu. Mam nowe platynki i kondensatorki. Jeno cewki swoje lata mają. Ciśnienie też powinno być ok. bo wymieniłem tłoki i pierścienie. Może trochę za dużo dałem smaru przy składaniu cylindrów - na uszczelki pod cylindrami - nie pod glowicami, bo strasznie dymi. A może to że dymi to oznaka, że poszły mi simeringi na wale? Może podpowiecie mi gdzie jeszcze zajżeć, by sprzęt wreszcie zagadał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jantarski Opublikowano 18 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2006 A jaką iskrę masz na świecach. Mocna słaba, jaki kolor?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 18 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2006 Regulacje i jeszcze raz regulacje... Na którym rowku masz iglicę? Jak regulowałeś zapłon i czy dasz głowę że jest dobrze ustawiony? Do takich prób po regulacjach zdejmuj krócieć łączący gaźnik z filtrem powietrza jak w filtrze zbierze się paliwo to prawie na pewno nie odpali. Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aniol Opublikowano 19 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2006 (edytowane) A jaką iskrę masz na świecach. Mocna słaba, jaki kolor?? iskra jest super niebieściutka jak trzeba, problem w tym, że nie zawsze. Nie wiem tylko, czy to wina świecy, czy cewki. Regulacje i jeszcze raz regulacje... Na którym rowku masz iglicę? Jak regulowałeś zapłon i czy dasz głowę że jest dobrze ustawiony? Do takich prób po regulacjach zdejmuj krócieć łączący gaźnik z filtrem powietrza jak w filtrze zbierze się paliwo to prawie na pewno nie odpali. takie regulacje są bardzo frustrujące ale postram się raz jeszcze... Jeśli chodzi o paliwo, to czasami w czasie przelewania gaźnika rzeczywście z niego kapie, na króćcu pomiędzy gaźnikiem, a filtrem Tak mi się przypomniało, że w krótkim czasie, jej palenia zauważyłem, że spod prądnicy wali dym (pokrywę miałem zdjętą do regulacji zapłonu) Czy to przypadkiem nie jest oznaka padniętych simeringów? A skoro simierngi są padnięte, to nici z ciśnienia na korbowodzie, więc jest problem z nazwijmy to 'wtryskiem" paliwa do cylindrów. Jeśli mam rację z tymi simeringami to chciałem zapytać, czy do wymiany simeringów trzeba rozpaławiać silnik, czy wystarczy je "wydłubać"? Dodam jeszcze, że w trakcie, tych krótkich odpaleń zauważyłem, a raczej usłszałem metaliczne stuki (huki), tak jak by tzw. spalanie stukowe. O czym to może świdczyć w przypadku jawy? Edytowane 19 Czerwca 2006 przez Aniol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 Stuki to może być w motorze wszystko dosłownie. Zależy czy stuki mechaniczne czy samozapłon, bo jak samozapłon to musisz wyczyścić silnik z nagaru. Jeżeli iskra jest dobra, ale czasami znika, to wymień kabel prądowy do cewki, nie wiem jak w Jawie ale pewnie idzie ze stacyjki, albo z puszki bezpieczników. Może pomyśl o jakieś uszczelce pomiędzy gażnik a filt powietrza. Zaoszczędzisz troche wachy a i benzyna nie będzie niszczyła materiału. Jeżeli spod prądnicy wali dym to według mnie musi mieszanka gdzieś tam przeciekać. Ale dokładnie odpowiedzą Ci użytkownicy Jaw.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2006 Stary ta Jawa to sie kwalifikuje ale do remontu i to kapitalnego, wymiana simmeringow to na samiutki poczatek, lozyska, przy okazji sprawdz luz promieniowy na korbowodach i uszczelniacz pomiedzy komorami, bo bez tego to na pewno nie pojezdzisz.... :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.