wojtek010265 Opublikowano 14 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2006 czesc. mam honde xl600r z 1985. oczywiscie kupilem ja jako uzywany motocykl :-) sprawowala sie dobrze, chociaz jak sie mocno rozgzrala to jakby tracila troche mocy. nie brala oleju, a jesli juz to obwinialem o to niewielkeh wycieki na uszczelniaczu napinacza lancucha rozrzadu i dzwigni sprzegla. nie dymila, nawet na wysokich obrotach. ale ja bardzo rzadko ja katowalem - jezdzilem dosyc spokojnie.jednak pewnego dnia postanowilem zajrzec do sprzegla. po zdjeciu pokrywy i rozebraniu sprzegla stwierdzilem, ze jest w dobrym stanie. jednak, okazalo sie, ze brak bylo o-ringu pomiedzy pompa oleju (w bloku silnika) a komora filtra oleju (w pokrywie sprzegla). wiec pompa nie dawala pelnego cisnienia oleju. zalozylem o-ring i moto chodzi lepiej, nawet jak sie rozgrzeje. ale niestety zaczelo troche dymic przy przegazowaniu (na wolnych obrotach i przy 3000 rpm nie dymi). pytanie: czy poszly pierscienie, czy uszczelniacze zaworow? czy jest to problem wymagajacy natychmiastowej ingerencji, czy mozna poczejkac do jesieni? czy pojawienie sie dymienia jest spowodowane zwiekszonym cisnieniem oleju po zalozenia uszczelniacza?dzieki z goru za komentarze i opinie.wojtek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbig Opublikowano 14 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2006 (edytowane) Co to jest to na odleglosc nikt Ci niestety nie powie. Moze to byc kazda z usterek o jakich pisales. Jesli dymi to znaczy ze spala olej. Pozostaje sprawdzic tylko ile?? Jesli nieznacznie to polatal bym do zimy i wtedy sie za to zabral. Pewien obraz sytuacji da pomiar kompresji, jesli bedzie w normie to pozostaje gora, mozliwe ze uszczelniacz za pare zl. Kiedys mialem taki przypadek, dymil po remoncie jak cholera, ale byl to blad pana :wink: mechanika, odwrotnie zalozyl jeden pierscien. Pzdr.Jeszcze zastanawia mnie jedna sprawa, piszezsz ze jak sie nagrzeje to slabnie. Czy w ukladzie tlok - cylinder bylo juz cos ruszane?? Edytowane 14 Czerwca 2006 przez Zbig Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek010265 Opublikowano 19 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2006 Co to jest to na odleglosc nikt Ci niestety nie powie. Moze to byc kazda z usterek o jakich pisales. Jesli dymi to znaczy ze spala olej. Pozostaje sprawdzic tylko ile?? Jesli nieznacznie to polatal bym do zimy i wtedy sie za to zabral. Pewien obraz sytuacji da pomiar kompresji, jesli bedzie w normie to pozostaje gora, mozliwe ze uszczelniacz za pare zl. Kiedys mialem taki przypadek, dymil po remoncie jak cholera, ale byl to blad pana :icon_razz: mechanika, odwrotnie zalozyl jeden pierscien. Pzdr.Jeszcze zastanawia mnie jedna sprawa, piszezsz ze jak sie nagrzeje to slabnie. Czy w ukladzie tlok - cylinder bylo juz cos ruszane??dzieki za odpowiedz.. z tym slabnieciem, to chyba moje przewrazliwienie. mialem po prostu wrazenie, ze jak sie nagrzeje to gorzej chodzi, ale nie bylo to nic konkretnego. czy bylo cos ruszane w tloku-cylindrze to nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 19 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2006 Zazwyczaj jak na biało niebiesko moto przykopci to bierze olej, sam biały dymek to efekt walniętej uszczelki pod głowicą albo innej nieszczelności w głowicy jeżeli moto jest oczywiście chłodzone płynem. A jeśli to uszczelniacze to mogą poczekać do jesieni, co najwyzej oleju trochę podolewasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbig Opublikowano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 Pytalem o to oslabienie po nagrzaniu, bo jesli byl robiony szlif, wymieniany cylinder i nie oryginalny lub jakis slaby zamiennik, to czesto tak jest. chodzi o puchniecie tloka, inna rozszerzalnosc cieplna, czesto brak wkladki w tloku. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motormaniak Opublikowano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 Wstawiłeś oring, masz większe ciśnienie oleju na wale , więcej oleju jest rozpryskiwane po gładzi cylindra= wieksze dymienie przez zuzyte pierścienie. Jak zużycie oleju będzie znaczne to zrobisz tzw. mały remont, ale na razie pomykaj i sie nie przejmuj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2006 U mnie moto dymil na bialo jak troche wody z airboxa dostalo sie do gaznika (balem sie zjechac z gorki i stalem z przednim kolem w dol). Tylko to minelo po dluzszej jezdzie i jest teraz OK. Ale u ciebie to pewnie cos innego :] POZDRO Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.