kubryn Opublikowano 12 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2006 Czyli tak ogolnie to z moja cbr dzieja sie ostatnio takie rzeczy iz gdy motocykl sie nagrzeje to slabnie mi ,nie ciagnie mi na malych obrotach, dusi sie, w dodatku 2 razy zdarzylo mi sie ze po jezdzie w deszczu akumulator byl goracy a z okolicy jego wydawal sie dziwny piskliwy dzwiek! raz juz mi ako padlo na dobre i musialem wymienic na nowe i teraz mam pytanie?wiem ze to moze byc wina regulatora napiecia ale czy on moze tez moiec wplyw na to ze moto mi slabnie,przy dluzszych trasach po czym gdy sie zatrzymie i zrobie przegazowke,czasami krotki postoj przechodzi mu po czym po jakichs tam 5, 10 km znow sie wszystko powtarza no i ta dziura (ze nie ciagnie mi na malych obrotach-to dzieje sie nawet przy zimnym silniku!caly czas pztrzylem w strone PALIWA jednak teraz coraz bardziej sie upewniam ze to sprawy zwiazane z elektryka co sadzicie o tyM?co z regulatorem a moze cala elektryke trzeba byloby przejrzec, nie wiem cewki czy co??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lolek Opublikowano 13 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2006 (edytowane) objawy o których piszesz jak najbardziej mogą być spowodowane bądź awarią regulatora napięcia w efekcie czego aku dostaje zbyt duzy prąd co powoduje, że elektolit się gotuje i jest wyrzucany na zewnątrz różnymi szczelinami bądź zaworem bezpieczeństwa (stąd ten pisk , syk i pewnie swąd siarkowodoru bleee). W związku z tym w aku juz nie ma prawie elektrolitu co sprawia że płyty/elektrody ołowiane sie wyginają od ciepła i aku stanowi przerwe , lub zwiera się i w efekcie moto , przerywa , słabnie, aż wkońcu zgaśnie... Równie dobrze może to być już wina starego bądź niesprawnego aku , wtedy regulator jest ok ale aku jest juz kiepskie i tez sie gotuje , wywala elektrolit, nie trzyma, efekt jak powyżej... Musisz najpierw sprawdzić poziom elektrolitu (jeżeli aku ma taką opcję) jak również sprawdzić regulator napięcia... Jeżeli napięcie ładowania ok to tylko wymiana aku jeśli napięcie ładowania nie ok , to wymiana regulatora i aku :biggrin: w cbr lubią padać reglery.... ...jak objaw jest tylko podczas deszczu to jest jeszcze możliwość, że masz jakieś zwarcie w obwodzie.. Edytowane 13 Czerwca 2006 przez lolek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubryn Opublikowano 13 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2006 ako na pewno jest ok bo kupilem nowke i mi padla teraz mam inne uzywane ale tez w stanie bdb oryginalne YUASA co do tego regulatora to musze to sprawdzic i czuje ze zapewne moze tez byc to wina instalacji bo ten felerny descze mi tez daje do myslenia...hmmm dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek1 Opublikowano 13 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2006 Podobne objawy miałem w swoim moto jak padła mi jedna cewka. Po zimie cewka pękła. Tak jak u ciebie gdy silnik złapał większą temperaturę, gdy był większy pobór prądu ( np. wentylatory, sygnał itp.) lub gdy było wilgotne powietrze przerywał na niższych obrotach i żle palił. Możesz najpierw obadać cewki, czy nie ma pęknięć lub dokładnie je sprawdzić. Wprowadż moto do ciemnego garażu, zdejm zbiornik odpal ( no oczywiście podłącz go do paliwa) i zobacz czy gdzies nie pojawia się iskra. :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubryn Opublikowano 13 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2006 a ile orientacyjnie moze kosztowac taka cewka do cbr f2??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek1 Opublikowano 13 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2006 Zobacz wcześniej, czy nie masz pęknięcia na którejś z cewek, czy nie ma przebicia, sprawdż dwa razy..... :biggrin:. Ja za cewkę płaciłem 80 zł.( taniej chyba nie znajdziesz ). Jeżeli będzie widać przebicie z cewki, na małe pęknięcia czasami pomaga spray kontaktowy ( nie wiem jak sie to pisze chyba WURTH ) trzeba popsikać dokładnie całą cewkę. :clap: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubryn Opublikowano 13 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2006 a mam jeszce jedno do Ciebie pytanie otoz ako mi po takim incydencie(bylo gorace i piszczalo)nadal chodzi pali bezproblemowo, tylko teraz nie wiem czy na takim akumulatorze moge jezdzic czy nie czy dolac elektrolitu(czy w ogole moge bo jst to akumulator bezobslugowy YUASA, na chama moge go otworzyc ale czy jest sens?, czy jezeli dolewac to wody destylowanej czy jak?)cewki juz poszukalem na allegro za 69zl, dzieki za odp. a... ico to jest ten spray kontaktowy na jakiej zasadzie on dziala? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek1 Opublikowano 13 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2006 Nie otwieraj aku, bo spie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 13 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2006 A luzy zaworowe kiedys sprawdzales/ regulowales ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubryn Opublikowano 13 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2006 robil mi to mechanik juz kiedys ktos mi o tym pisal ze to moga byc te luzy chyba zabiore sie za wszystko od nowa i sprawdze do tego elektryke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.