Wioslarz Opublikowano 12 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2006 Witam wszystkich!Mam problem z moim kawasaki gpz 1000rx a mianowicie z czujnikiem temperatury cieczy. Nie wiem jak to jest ale kupiłem czujnik od kolesia działajacy na 100% założyłem do mnie i nie dziala! Jak sprawdzic co sie stało?/ A tak w ogóle to na elektryce to sie kiepsko znam ale jak to jest ze na wskazniku sa 3 kable i kazdy z nich ma przejscie do koncówki wpinanej do czujnika! Jeden ma zerowe straty a dwa pozostałe nie maja pełnego przejscia ale maja! Jak to sie dzieje czy ja mam cos z instalka nie tak?? Moze ktos wie jak sprawdzic czujnik czy jest ok bo wole sie upewnic a jak sprawdzic wskaźnik?? Za wszelkie rady z góry dzieki! Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
poonani Opublikowano 12 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2006 ja znam jednego elektryka wysokich napięć :biggrin: ale z Torunia :clap: polecałbym sprawdzić wszystkie kable czy nie jest gdzieś przecięty czy cuśPozdroPrzem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaszpir Opublikowano 12 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2006 Witam,obawiam się, że bez schematu elektrycznego Twojego motocykla niewiele zrobisz. Jeżeli są 3 przewody to może być zastosowany scalony przetwornik temperatury (np. o ile pamiętam LM35) wtedy 2 przewody to zasilanie, a 3 to sygnał napięciowy proporcjonalny do temperatury. Czasem jest tak, że w 1 obudowie są 2 czuniki, 1 przekazuje sygnał do sterownika silnika, a 2 do wskaźnika temperatury. Jest dość często stosowane w samochodach. Tak więc schemat w dłoń, podłącz dokładnie tak jak w nim pisze (kolory przewodów) i powinno być dobrze. Jeżeli to zrobisz i nie będzie działać to trzeba szukać usterki.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koniaczek Opublikowano 12 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2006 Tak jak powyzej, dodam tylko ze powinienes zadbac o czystac koncowek i sprawdzic czy nigdzie po drodze nic nie jest ponadrywane / przecierane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 12 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2006 Czujnik który podaje info na wskaźnik czy na włacznik wentylatora ? Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ober Opublikowano 12 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2006 Nie wiem czy ta część układu jest analogiczna do 900, ale jeśli tak to powinny ze wskaźnika wychodzić 3 przewody żółto- biały, czarno-żółty, brązowo-biały (mają takie kolory ??). Żółto-biały do czujnika czarno-żółty masa, a na brązowo-białym napięcie. Jeśli kolory się zgadzają to sprawdź potencjały w tych punktach. Jeśli nie ma napięcia na włączonym zapłonie to sprawdź bezpieczniki (klakson działa ?). POZDRO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wioslarz Opublikowano 14 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2006 Dzieki dzieki za pomoc! Wczoraj uruchomilem czujnik i było to prostsze niz myslałem poniewaz poprostu termostat gdzie zamocowany był czujnik z racji ze mam zdjeto owiewke wisi sobie na przewodach wodnych i nie mał masy! Po podlaczeniu masy wszystko jest ok! Dzieki jeszcze raz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.