Skocz do zawartości

Ural - uszkodzenie gladzi cylindra


grasser
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ciekawe po co ten nakiełek a jak drugą strone zamontowali w uchwycie jak jest owalizowana ?? tak tylko pytam ;) z tego co wiem tokarka ma z jednej strony uchwyt a z drugiej konik, a te tłoki nie są okrągłe tylko mają owal więc może robił to jakiś kretyn i zależało mu tylko na tym co by tłok wlazł do cylindra jako tako i się nie zacierał albo po zatarciu po prostu go obrównał na tokarce i wsio :D albo jeszcze co innego pomysłowśc rolniczochłopska nie ma granic a w karzdym prawie PGRze były tokarki :lalag: są jeszce uchwyty z każdą szczęką osobno zaciskaną i można wszystko toczyc i mimośrody ale owal nada zrobic na specjalnej maszynie a tam już nie jest potrzebny nakiełek. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

postanowilem sprwdzic czy te dzwieki przypadkiem ze skrzyni sie niewydobywaja... jako ze pierszy raz za zdejmowanie skrzyni sie biore mam dosc banalne pytanie... jak zdiac wal ? tamjest taki krzyzak z 2 bolcami w nim i blizej dyfra jakas srubka ... co powinienem zdiac/wyjac i w jaki sposob zeby niczego nieuszkodzic ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.demontujesz tylne kolo

2. odkrecasz te 4 (badz 2) nakretki mocujace dyfer do wachacza.

3. wyciagasz caly dyfer wraz z walkiem kardana - wysuwasz szpilki dyfra z wachacza i ciagniesz za dyfer wyciagajac walek z tego sprzegla gumowego.

 

Tej srubki, ktora defakto jest klinem nie trzeba ruszac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok niezle nawet poszlo :] rozebralem chyba wszystko co sie dalo (silnika niewyjmowalem), zrodla dziwnego dzwieku nieznalazlem niestety. na 90% dochodzi opn z prawego cylindra - ten na fotce.

 

glownie teraz zalezy mi na znalezieniu zrodla tego dzwieku. zauwazylem ze to skrobanie/skrzypienie slychac tylko gdy na tlok dzialaja jakies sily. tzn na wolnych obrotach i jak z wolnych podkrecam na troche wyzsze. przy srednich juz nic nieslychac (mozliwe ze silnik zaglusza). przuy schodzeniu z obrotow nic nieslychac.

 

wykonalem kilka pomiarow manometrem i wynika z tego tyle ze pierscionki ida dfo wymiany ( pomiar na sucho i z olejem daly rozne rezultaty). ten dzwiek moze byc spowodowany zaduzym luzem na pierscieniach ? moze przez to ze jest ten luz na korbowodzie tlok zachacza o cos ? przy kopaniu nic nieslychac. tylko na odpalonym silniku.

 

jak macie jakies propozycje napiszcie co to moze byc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzales to przesuniecie sworznia (offset) ze sie tak zapytam ?- nie nalezy tego lekcewazyc.

Druga przyczyna moze byc taka ze ktos kombinowal przy tloku w tokarce i zebral bezmyslnie material (tlok jest jakos dziwnie niesymetryczny).

Moze zalatw inny tlok ?

tulejka w korbowodzie jest ok? nie zaciera sie?

To jest troche jak szukanie igly w stogu siana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Offsetu niesprawdzalem ale zrobie to nasteopnym razem. tulejka w korbowodzie ok.

 

ten dzwiek pojawil sie w trakcie exploatacji. nic sie niedzialo az tu pewnego dnia odpalam i zonk. Co do tloka to oczywiscie wymienie ale jeszcze nieteraz. chce sie dowiedziec co to za uszkodzenie zeby mniejwiecej ocenic ile to jeszcze przejedzie. wybieram sie jeszcze w kilka miejsc (lacznie moze z 300-400 km) pozniej remont generalny. Jesli to cos powaznego to poprostu motocykl odstawiam i czekam na kase. Niechce dolozyc sobie niepotrzebnego powrotu na lawecie i dodatkowych uszkodzen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...glownie teraz zalezy mi na znalezieniu zrodla tego dzwieku. zauwazylem ze to skrobanie/skrzypienie slychac tylko gdy na tlok dzialaja jakies sily. tzn na wolnych obrotach i jak z wolnych podkrecam na troche wyzsze....

 

:banghead:

czlowieku co ty za herezje wypisujesz, na tlok zawsze dzialaja sily podczas pracy silnika....

:buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no taa ... masz racje sorry :] nie to mialem na mysli :] chodzi mi o to ze rozklad sil zmienia sie ... ze inaczej to wygloda gdy silnik zchodzi z obrotow a inaczej gdy sie wkreca :] niejestem ekspertem ale pisze to gdyz mam ciagle nadzieje ze ktos pomoze mi zdiagnozowac zrodlo problemu. w piatek dam znac co z tym offsetem ...

 

pytanko odnosnie offsetu wlasnie... czy gdyby okazalo sie prawda ze offset jest zalozony zle to czy moglo by to spowodowac takie zurzycie walu w ciagu 200-300 km ?

 

gdzies slyszalem ze tloki urala oryginalne powinny miec offset... z koleji ktos wczesniej stwierdzil ze to co widac na fotklach to stare tloki uralowskie .... gubie sie :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...