Skocz do zawartości

DKW NZ 350 & IZh 350


loopy1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Mam problem, poniewaz nie wiem czym sie rozniła konstrukcja niemiecka od rosyjskiej. Nie potrafie tego ustalic na podstawie fotografii, gdyż zbyt dużo jest "hybryd" i trudno okreslic co w danym motocyklu jest fabryczne. Zauwazyłem, ze konstrukcje niemieckie miały głebsze błotniki i inna konstrukcje lampy przedniej. Czy rzeczywiscie? Mnostwo jest na rynku maszyn rosyjskich przemalowanych i przekonstruowanych na "Niemca". Jest mozliwosc odroznienaia tych maszyn? Chciałbym uniknac sytuacji, w ktorej zakupine DKW okaze sie ruskiem przyozdobionym w niemieckie piórka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy o taki ci szczegół chodzi dokładnie ale mam na stanie dwa tłoki, od NZty i Iża. ten pierwszy jest wykonany że tak sie wyrażę pięknie leciutki wewnątrz tłoka żadnych nadlewków wszystko aby mieszanka nie wirowała za bardzo, do tego ma nacięcia przeciw puchnięciowe no i ma kółeczka - logujące dykty.

Tłok iżowski zaś ma masę prorównywalną do cegły, ścianki 2x grubsze, no i syf w środku jakich mało, do tego jest pieknie przyozdobiony główką korbowodu która do końca trzymała sworzeń nawet gdy reszta korbowodu powiedziała pas...

 

więc jak chcesz być pewien obejrzyj tłok, z reszta na dyktach wszedzie są ich loga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisz jakie zdjecia wrzucic

mam troche fotek roznych DeKaWek, m.in. NZ 350 i 350-1. Iżem sie nie interesowalem jak do tej pory :D

www.pliki.uw.pl - NZ 350.rar i NZ 350-1.rar

 

a na pewno rozni sie puszka pradow, bo na dekielku bedziesz mial cyrylice zamiast SP-13

 

ogolnie IZ w porownaniu do DKW wyglada, jakby ruskie siekierami czesci ciosali :buttrock:

 

tylko nie mow, ze chcesz kupic IZa i przerobic go na DKW, bo cie zbrechtam :notworthy:

Edytowane przez thefex

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wersja NZ 350 (cywil) miala glebokie blotniki, natomiast NZ 350-1 (WH) i IZ49 sa jak dwie krople wody, roznia sie tylko szczegolikami

IZ 49-zawieszanie tylne na suwakach a DKW NZ 350-sztywne zawieszenie.Czy to maly szczegolik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

thefex napisal

"... natomiast NZ 350-1 (WH) i IZ49 sa jak dwie krople wody, roznia sie tylko szczegolikami"

 

-to tak jakby powiedziec ze k750 i r71 to bliniacze modele :/

 

modele izh350 i dekawu nz 350 faktycznie sa bardzo podobne. nigdy nie spotkałem sie z opinia jakoby w 350 stosowano niemiecki osprzet, ale o wielu rzeczach wiele osob nie słyszało. loopy1 postaram ci sie podesłac serwisowke do iza 350 ( przekroje wymiary - cos jakby rysunki technicze na formacie a3 do emy )- tak zobaczysz iloma "szczegolikami" rozni sie rusek od niemca...pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co mi wiadomo to w kraju jest tylko kilka naprawde orginalnych dkw.reszta to mariaze wersji cywilnej z wojskowa pomieszanych z czesciami z ruskich sprzetow. i bez gruntownej wiedzy i obeznania w temacie nie uda ci sie kupic prawdziwej dekawki.

a ha ,na wielu czesciach sa sygnatury fabryczne .po nich mozesz poznac kraj poch.dkw miala trapez a iz widelec teleskopowy. na dzwigni zmiany biegow widnieje sygn.auto union.[recznej]itp.

dr750big ,hd evo 1340 ratrost ,gsxr 1100 91' , ram hemi 5.7

http://www.bikepics.com/members/kulka/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.dkw miala trapez a iz widelec teleskopowy.

 

Hmm... A mnie sie jednak wydaje ze iż też miał na poczatku produkcji trapez... :D

Spotkaliscie sie kiedys z jeżami przerobionymi na niemce, tak że nie dało sie ich odroznic?

Bo te szczegoły, typu czesci ze znaczkami auto union mozna zamienic replikami, badz czesciami oryginalnymi. I potem taki tsfany sprzedawca spiewa kilka razy wiecej niz za rusa!

 

A co do zawieszenia suwakowego to z tego zdjecia-> http://www.autogallery.org.ru/iz350-2.jpg wynika cos innego. Ten jeż wyglada dokładnie jak DKW. Czy jedynym sposobem jest sprawdzenie tłoka? Wydaje mi sie, że to tez mozna obejsc wkladajac silnik DKW w rame Iż'a, albo nawet sam tłok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heheh widze żaden z posiadaczy iża się nie wypowiedział. Różnica była w elektryce, dokładnie jeśli chodzi o puszke prądów. W Iżu w puszce klucz ma 5 przełożeń. Tłoki są bardziej masywne. W izu 350 z przodu są amortyzatory cierne. Różnic nie ma z zewnątrz. Rosjanie przejeli dokumentacje poprostu od DKW.Tak samo było z dokumentacją do Bmw a ruscy nagle zaczeli produkować m-72. Gażnik był inny, w DKW zależności od modelu były Amale po Framo. W iżach gażniki są produkcji rosyjskiej zaczynając od k-28, k-28b<iz 49> , k-28d itd.

W razie pytań o iżach odsyłam na nasze forum http://www.izhmoto.fora.pl/

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=109543307 <- własnie o czyms takim mowie. I jak tu stwierdzic po fotach czy to na prawde dkw, czy jednak rusek w przebraniu? Tymbardziej, ze moto wyglada na składane z kilku egzemplarzy...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...