loopy1 Opublikowano 5 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2006 Witam! Mam problem, poniewaz nie wiem czym sie rozniła konstrukcja niemiecka od rosyjskiej. Nie potrafie tego ustalic na podstawie fotografii, gdyż zbyt dużo jest "hybryd" i trudno okreslic co w danym motocyklu jest fabryczne. Zauwazyłem, ze konstrukcje niemieckie miały głebsze błotniki i inna konstrukcje lampy przedniej. Czy rzeczywiscie? Mnostwo jest na rynku maszyn rosyjskich przemalowanych i przekonstruowanych na "Niemca". Jest mozliwosc odroznienaia tych maszyn? Chciałbym uniknac sytuacji, w ktorej zakupine DKW okaze sie ruskiem przyozdobionym w niemieckie piórka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 5 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2006 wersja NZ 350 (cywil) miala glebokie blotniki, natomiast NZ 350-1 (WH) i IZ49 sa jak dwie krople wody, roznia sie tylko szczegolikami Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loopy1 Opublikowano 5 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2006 Chciałbym się własnie dowiedziec jakie to "szczególiki"! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek20 BSA A65 Opublikowano 6 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2006 nie wiem czy o taki ci szczegół chodzi dokładnie ale mam na stanie dwa tłoki, od NZty i Iża. ten pierwszy jest wykonany że tak sie wyrażę pięknie leciutki wewnątrz tłoka żadnych nadlewków wszystko aby mieszanka nie wirowała za bardzo, do tego ma nacięcia przeciw puchnięciowe no i ma kółeczka - logujące dykty.Tłok iżowski zaś ma masę prorównywalną do cegły, ścianki 2x grubsze, no i syf w środku jakich mało, do tego jest pieknie przyozdobiony główką korbowodu która do końca trzymała sworzeń nawet gdy reszta korbowodu powiedziała pas... więc jak chcesz być pewien obejrzyj tłok, z reszta na dyktach wszedzie są ich loga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 6 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2006 (edytowane) napisz jakie zdjecia wrzucicmam troche fotek roznych DeKaWek, m.in. NZ 350 i 350-1. Iżem sie nie interesowalem jak do tej pory :D www.pliki.uw.pl - NZ 350.rar i NZ 350-1.rar a na pewno rozni sie puszka pradow, bo na dekielku bedziesz mial cyrylice zamiast SP-13 ogolnie IZ w porownaniu do DKW wyglada, jakby ruskie siekierami czesci ciosali :buttrock: tylko nie mow, ze chcesz kupic IZa i przerobic go na DKW, bo cie zbrechtam :notworthy: Edytowane 6 Czerwca 2006 przez thefex Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matołusz Opublikowano 6 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2006 Mi wiadomo że w pierwszym roku produkcji (chyba to był 1946) IŻ-350 był jeszcze wyposażany w niemiecki osprzęt elektryczny).http://www.automotomuseum.vl.ru/rus/history/moto/ij350/http://www.autogallery.org.ru/iz350-2.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer Opublikowano 6 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2006 wersja NZ 350 (cywil) miala glebokie blotniki, natomiast NZ 350-1 (WH) i IZ49 sa jak dwie krople wody, roznia sie tylko szczegolikamiIZ 49-zawieszanie tylne na suwakach a DKW NZ 350-sztywne zawieszenie.Czy to maly szczegolik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miszerski Opublikowano 6 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2006 thefex napisal"... natomiast NZ 350-1 (WH) i IZ49 sa jak dwie krople wody, roznia sie tylko szczegolikami" -to tak jakby powiedziec ze k750 i r71 to bliniacze modele :/ modele izh350 i dekawu nz 350 faktycznie sa bardzo podobne. nigdy nie spotkałem sie z opinia jakoby w 350 stosowano niemiecki osprzet, ale o wielu rzeczach wiele osob nie słyszało. loopy1 postaram ci sie podesłac serwisowke do iza 350 ( przekroje wymiary - cos jakby rysunki technicze na formacie a3 do emy )- tak zobaczysz iloma "szczegolikami" rozni sie rusek od niemca...pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 6 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2006 fakt, o tylnym zawieszeniu kompletnie zapomnialem :D Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kulka Opublikowano 6 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2006 z tego co mi wiadomo to w kraju jest tylko kilka naprawde orginalnych dkw.reszta to mariaze wersji cywilnej z wojskowa pomieszanych z czesciami z ruskich sprzetow. i bez gruntownej wiedzy i obeznania w temacie nie uda ci sie kupic prawdziwej dekawki.a ha ,na wielu czesciach sa sygnatury fabryczne .po nich mozesz poznac kraj poch.dkw miala trapez a iz widelec teleskopowy. na dzwigni zmiany biegow widnieje sygn.auto union.[recznej]itp. Cytuj dr750big ,hd evo 1340 ratrost ,gsxr 1100 91' , ram hemi 5.7http://www.bikepics.com/members/kulka/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loopy1 Opublikowano 6 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2006 .dkw miala trapez a iz widelec teleskopowy. Hmm... A mnie sie jednak wydaje ze iż też miał na poczatku produkcji trapez... :D Spotkaliscie sie kiedys z jeżami przerobionymi na niemce, tak że nie dało sie ich odroznic?Bo te szczegoły, typu czesci ze znaczkami auto union mozna zamienic replikami, badz czesciami oryginalnymi. I potem taki tsfany sprzedawca spiewa kilka razy wiecej niz za rusa! A co do zawieszenia suwakowego to z tego zdjecia-> http://www.autogallery.org.ru/iz350-2.jpg wynika cos innego. Ten jeż wyglada dokładnie jak DKW. Czy jedynym sposobem jest sprawdzenie tłoka? Wydaje mi sie, że to tez mozna obejsc wkladajac silnik DKW w rame Iż'a, albo nawet sam tłok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer Opublikowano 7 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2006 loopy1 nie czytasz dokladnie.Napisalem ze IZ 49 ma zawieszenie suwakowe i tak jest.Zdjecie ktore wkleiles to IZ 350, poprzednik IZA 49 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loopy1 Opublikowano 7 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2006 Slayer, w topicu wyraznie pisze o jakich motocyklach jest mowa... Iż 49 nie jest brany przezemnie pod uwagę. Pozdro! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 8 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2006 Heheh widze żaden z posiadaczy iża się nie wypowiedział. Różnica była w elektryce, dokładnie jeśli chodzi o puszke prądów. W Iżu w puszce klucz ma 5 przełożeń. Tłoki są bardziej masywne. W izu 350 z przodu są amortyzatory cierne. Różnic nie ma z zewnątrz. Rosjanie przejeli dokumentacje poprostu od DKW.Tak samo było z dokumentacją do Bmw a ruscy nagle zaczeli produkować m-72. Gażnik był inny, w DKW zależności od modelu były Amale po Framo. W iżach gażniki są produkcji rosyjskiej zaczynając od k-28, k-28b<iz 49> , k-28d itd.W razie pytań o iżach odsyłam na nasze forum http://www.izhmoto.fora.pl/Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loopy1 Opublikowano 11 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2006 http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=109543307 <- własnie o czyms takim mowie. I jak tu stwierdzic po fotach czy to na prawde dkw, czy jednak rusek w przebraniu? Tymbardziej, ze moto wyglada na składane z kilku egzemplarzy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.