Skocz do zawartości

Zmiana hamulców


mario33
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tak sobie dywaguję na temat zmiany hamulców w motocyklu - na razie teoretycznie. Załóżmy, że motocykl to średniej klasy cruiser, z jednotarczowym hamulcem z przodu (np. Honda Shadow 750C).

 

 

 

Załóżmy, że obecne hamulce w moto mi nie do końca pasują - są za słabe na moje wymagania. Chciałbym je zmienić - ale nie zmienić delikatnie, tylko totalnie stuningować, np z przodu zamiast jednej tarczy - dwie, nowe klocki o podwyższonym tarciu, przewody w oplocie plus zupełnie inne, wyższej klasy zestawy tłoczków i np. pompa promieniowa.

 

 

 

Co o tym sądzicie ? Da się coś takiego zrobić ? Czy koszty będą jakoś przerażające ? Czy zbyt 'ostre' hamule nie wpłyną jakoś na fizykę i 'zachowanie' motocykla ? Czy w połączeniu z nowymi hamulcami nie trzeba by było zmieniać przedniego zawieszenia ?

 

 

 

Będę wdzięczny za opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

tylko totalnie stuningować, np z przodu zamiast jednej tarczy - dwie, nowe klocki o podwyższonym tarciu, przewody w oplocie plus zupełnie inne, wyższej klasy zestawy tłoczków i np. pompa promieniowa.

 

 

 

Co o tym sądzicie ? Da się coś takiego zrobić ? Czy koszty będą jakoś przerażające ? Czy zbyt 'ostre' hamule nie wpłyną jakoś na fizykę i 'zachowanie' motocykla ? Czy w połączeniu z nowymi hamulcami nie trzeba by było zmieniać przedniego zawieszenia ?

 

 

 

Będę wdzięczny za opinie.

 

Mario klocki i przewody i pompe kupujesz, żeby mieć 2 tarcze zamiast jednej , dopasowujesz inny widelec z 2 tarczami i masz dwie tarcze.

Jak to wpłaynie na fizykę? przyspieszenie o wartości ujemnej wzrośnie. Na zachowanie sięmoto- będzie szybciej hamować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz "wyostrzyć" hamulce czyli polepszyć hamowanie, więc to tylko zmieni się w zachowaniu sprzęta.

Zacznij od tańszych rozwiązań. Lepsze klocki i przewód w stalowym oplocie- to możesz zrobić przy okazji wymiany klocków . Stary płyn hamulcowy też odgrywa negatywną rolę w procesie hamowania. Potem myśl o dwóch tarczach i wydajniejszej pompie hamulcowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to wpłaynie na fizykę? przyspieszenie o wartości ujemnej wzrośnie. Na zachowanie sięmoto- będzie szybciej hamować.

 

Dowcipniś :notworthy: A mówisz to z głowy czy sprawdzałeś w podręczniku fizyki dla gimnazjum ? :buttrock: :buttrock:

 

A tak na serio - nie będzie 'nosić' tyłu motocykla ?!? Pytam tych co testowali własnym tyłkiem taką zmianę :buttrock: , a nie tych co im się wydaje że wiedzą 'bo brat kumpla gościa z trzeciej klatki tak zrobił' :wink:

 

Mario klocki i przewody i pompe kupujesz, żeby mieć 2 tarcze zamiast jednej , dopasowujesz inny widelec z 2 tarczami i masz dwie tarcze.

 

I już ?!?... Ja tam mechanikiem nie jestem - gadaj do mnie jak do laika :D

Edytowane przez mario_BS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mechanikiem jestem i ci mówię...

 

"nosić tyłu motocykla"??? jak gdzie i kiedy??dokąd?? :D jakie siły?? kłaniają się lekcje fizyki z gimnazjum :notworthy:

 

 

Skoro Twoja wiedza Mario na temat mechaniki jest znikoma to przede wszystkim pojedź do mechaniora, który będzie ci to ewentualnie robił i niech on ci wszystko wytłumaczy skoro jest taka potrzeba i niech ci doradzi co zmienić.

 

Zastanawia mnie tylko po co Ci w Twojej suzi lepsze hamulce, a jeżeli już to dla Twojego moto polecam posłuchać sie HUMANA996

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie dywaguję na temat zmiany hamulców w motocyklu - na razie teoretycznie. Załóżmy, że motocykl to średniej klasy cruiser, z jednotarczowym hamulcem z przodu (np. Honda Shadow 750C).

Możesz skorzystać z wersji HSh 750 z dwiema tarczami - plus nowe tarcze, plust nowe zaciski - więc możliwość dopasowania jest chyba trochę prostsza, o ile znajdziesz takie zawieszenie. Gdzieś mam kontakt do człowieka tóry takie coś ma do opchnięcia. Nie wiem za ile...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie tylko po co Ci w Twojej suzi lepsze hamulce, a jeżeli już to dla Twojego moto polecam posłuchać sie HUMANA996

Oj kolego, nie zlosc sie tak :banghead:

 

Maruda mała ma rzeczywiscie słabe hamule ale to nie o niego chodzi (jest już prawie sprzedany :banghead: )

 

Chodzi o coś co będę miał w niedalekiej mam nadzieje przyszlosci - i bedzie to sredniej klasy cruiser - jeszcze nie wiem jaki ale one wszystkie mają problemy hamulcowe...

 

Jeżeli chodzi o noszenie tyłu motocykla - to ja tak np mam jak wcisnę hamule na maksa przy dość sporej szybkości na małym Marudzie.... Też się zastanawiam 'why?'...

Edytowane przez mario_BS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup sobie normalny motocykl z porzadnymi hamulcami i hamuj przednim :banghead:

A powaznie to ciezko powiedziec jak bedzie z cruiserem, gdzie rozklad mas jest taki jaki jest i duza role spelnia tylny hamulec.

Ja w swoim starym parowozie ( GS 1150 ) zmienilem caly przod z hamulcami na wczesnego GSXR i roznica na + jest ogromna, ale wynika to rowniez z rozkladu mas, ktory jest zdecydowanie blizej sporta niz cruisera.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...