Skocz do zawartości

CBR F3 - dużo pali :(


flisert
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Posiadam cbr 600 f3 98rok pc31 (jak na zdj). Motocykl ma najechane ~32000km i sprowadzony był przed zima z Włoch. Był po dwóch lekkich szlifach ( porysowane owiewki, lusterko, kierunek ).

Na początku sezonu wymieniłem olej + filtr, regulacja zaworów, czyszczenie, synchronizacja gażników, nowe świece, filtr powietrza - od tego momentu zrobilem juz 4000km i jaki bym styl jazdy nie przyjął caly czas wychodzi mi to samo:

 

w miescie ~ 9L / 100km

w trasie ~ 7L / 100km

 

-katastrofa- :bigrazz:

 

pare rzeczy które mogłyby wpływać na spalanie już sprawdzone:

-gażniki - dysze, poziom paliwa, itp - według ksiązki, wszystko orginał

-system doładowania powietrzem - wszystko ok

-zebatki (przód, tył) - ilość zębów - fabrycznie

-paliwo - tankuje tylko na Schell'u

-tłumik- fabryczny

 

Co jeszcze mi doradzicie sprawdzić, co jeszcze może wpływać na spalanie ???

pozdrawiam flisert

 

P.S

zdjęcia sie nie czepiajcie - na codzień tak nie jeżdze:))

Edytowane przez flisert
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaneim to 7 powinna zjeść jak jestes fanem czerwonego pola... i w mieście raczej dużo więcej nie powinno być chyba że pycisz od swiateł do świateł...

 

dla porównania moja pszczoła po dość ostrym winkielkowaniu i doś częstych wizytach pod czerwone pole ostatnio pobiła rekord właśnie 6,8l/100 a wcześniej przy takiej dość dynamicznej jeździe ciężko 6l/100km osiągnąć ..., silnik prawie ten sam więc wydaje mi się że 7 - 9 l przy normalnej jeździe to stanowczo za dużo... ale do osiągnięcia napewno :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi jak narazie Cebra spalila najwiecej jakos 6,8 l ale to przez bardzo szybki przejazd przez obwodnice, a najmniej 5,4l bo wleklem sie z turystykami w trasie :icon_twisted:

Odzież, części i akcesoria do motocykli, skuterów i ATV

Wszystkie marki w jednym miejscu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to F4 są już na wtrysku wiec zapewne tez troszke inaczej wygląda złużycie paliwa przy częstym odkręcaniu.

Z tego co zauwazylem i usłyszałem od innych to cebry nie sa jakos paliwozerne i z tego co wiem nie powinna zjeść wiecej niz 7 przy ostrej pile w trasie zas 5.5-6.

 

Jeszcze raz prosze podsuwajcie jakies pomysły do czego jeszcze zajzec i co sprawdzic.

 

Orientuje sie ktos moze jak dzialają elektrozawory w systemie doładowania poowietrza i jak je sprawdzić czy działają prawidłowo ???? Z tego co sie dowiedzialem to ze wraz ze wzrostem predkosci i obrotów elektrozawór otwiera dodatkowa przepustnice w gaznikach i silnik dostaje dodatkowa porcje powietrza a co za tym idzie i mocy ale nie mam pojęcia jak to sprawdzic czy wszystko OK.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to F4 są już na wtrysku wiec zapewne tez troszke inaczej wygląda złużycie paliwa przy częstym odkręcaniu.

Z tego co zauwazylem i usłyszałem od innych to cebry nie sa jakos paliwozerne i z tego co wiem nie powinna zjeść wiecej niz 7 przy ostrej pile w trasie zas 5.5-6.

 

Jeszcze raz prosze podsuwajcie jakies pomysły do czego jeszcze zajzec i co sprawdzic.

 

Orientuje sie ktos moze jak dzialają elektrozawory w systemie doładowania poowietrza i jak je sprawdzić czy działają prawidłowo ???? Z tego co sie dowiedzialem to ze wraz ze wzrostem predkosci i obrotów elektrozawór otwiera dodatkowa przepustnice w gaznikach i silnik dostaje dodatkowa porcje powietrza a co za tym idzie i mocy ale nie mam pojęcia jak to sprawdzic czy wszystko OK.

pozdro

 

co do f4 to normalnie na gaźniku są , te na wtrysku to f4i i to jest dopiero od 2001czy 2002 roku... więc pozaniewielkimi róznicami silniki są podobne i konstrukcyjnie i osiągami (f4 mocniejsza nieco)..

 

co do tego zaworu to pewnie mówisz o tzw. speedsensorze... po osiągnięciu odpowiedniej predkości w airboxie robi się cisnienie które poprzez to urządzonko wzbogaca to dodatkowe powietrze o paliwo...

 

co do spalania to wydaje mi się, że największe znaczenie (jeśli oczywiście nie ma awarii) ma prawidłowe ustawienie gaźników więc tu szukałbym przyczyny... ewentualnie filtr sportowy + dynojety też potrafią skutecznie zwiększyć spalanie, ale o tjuningu byś chyba wiedział..

 

:icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...