Skocz do zawartości

Regulacja gażnika Honda CR 125


grucha
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Akurat wolne obroty nie mają żadnego znaczenia, je tylko sie dokładnie ustawia jak już całą regulację gaźnika mamy za sobą. Najważniejszy jest rozmiar dysz i to czy nie są zatkane, potem ważne jest położenie iglicy a potem regulacja śrubką odpowiadającą za mieszankę na wolnych obrotach.

 

 

Adam87 był chyba najblizej :bigrazz: wiec tak, gażnik był czysty, dysze czyste, filtr wyczyściłem świeca OK no i no i położenie iglicy zmieniło wszystko . Nagle jak ustawiłem ze była dłuższa to motor zaczynał startować z miejsca prawoe jak powinien. Ale będe jeszcze kombinowałbo to jeszcze nie to ale jest już blisko. wielkie dzięki. Mam jeszcze troche czasu bo do soboty fura musi chodzić bo lecimy z chłopakami na poligon polatac :icon_mrgreen:

ps moze macie jeszcze jekieś pomysły na egulacje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...
  • 1 rok później...

Witam

Podpinami się pod ten temat.

Mam cr 125 99. Moto ma troszkę za niskie obroty. moto zrywne i mocne jednak czy ciepły czy zimny obroty ma takie ze czasem zgaśnie.

Mam gaźnik keihin. Mógłby ktoś wytłumaczyć jak wygląda ta regulacja ssaniem? Czy chodzi o tą śrubę na ssania czy ona jest do demontażu ssania? Czym dokładnie kręcić?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cieplego silnika nie regulujesz ssaniem :D cieply silnik ma chodzic bez ssania.......

 

a srubka wolnych obrotow nie da rady tych obrotow podniesc ? nie reaguje ?

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.cmsnl.com/honda-cr125r-1991-usa_model7315/partslist/E++12.html

 

 

to jest twoj gaznik ?

ze schematu wynika ze ten gaznik nie ma regulacji wolnych obrotow :D na moj chlopski rozum to ja bym zrobil drut patent i po prostu skasowal luz linki gazu zmuszajac przepustnice do podniesienia sie przez to i w ten sposob ustawil wolne obroty ale to druciarnia , nie wydaje mi sie zeby ssaniem ustawialo sie wolne obroty ale pewny nie jestem nie mialem nigdy tego gaznika w rece...poczekaj moze ktos sie wypowie kto mial cr 125 , a jak nie to mozesz grzecznie poprosic o pomoc forumowego mechanika Adama , on obstawiam ze wie w sumie ja tez jestem ciekaw :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest twoj gaznik ?

ze schematu wynika ze ten gaznik nie ma regulacji wolnych obrotow

 

Na schemacie,który wrzuciłeś element oznaczony nr 9 jest dźwignią ssania (podnosimy go do góry przy rozruchu). Służy też do regulacji obrotów biegu jałowego (kręcąc w prawo lub lewo tłoczek od ssania podnosi się lub opuszcza zmieniając obroty silnika przy zamkniętej przepustnicy).

Edytowane przez DZIKOWSKI

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem tylko ciekaw jak ta regulacja jest 'wrazliwa', czy np przy uruchamianiu silnika i podnosząc ssanie nie będę go rozregulowywac pomału...

 

Regulacja wolnych obrotów powinna być połączona z regulacją składu mieszanki,więc Twoje obawy są zasadne

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak wystarczy umieć czytać.

 

W serwisówce znajdziesz dużo ciekawych rzeczy do przeczytania,które przydadzą się podczas eksploatacji :)

Edytowane przez DZIKOWSKI

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to jest debilne rozwiazanie strasznie bo wyciagajac i wciagajac ssanie bedzie prawdopodobnie rozregulowywal sobie wolne obroty .....no skoro tak jest to trzeba tym ustawic trudno...

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie według mnie cała przyczyna jest w tym że takim motocyklem jak CR trzeba startować już z wysokich obrotów, ponieważ te motocykle zostały po to stworzone żeby latać nimi można powiedzieć prawie cały czas na odkręconej manetce. Ja osobiście jak miałem CRkę to kwestia ustawienia gaźnika zależy wyłącznie od trybu jazdy. Konkretnie największy wpływ na to ma ustawienie na iglicy przepustnicy dawki paliwa, oraz oczywiście mieszanki paliwowo powietrznej. Próba regulacji pod jakiekolwiek książeczki czy manuale jest bez sensu. Czemu? Otóż każda zmiana konstrukcyjna(jak np szlif i zmiana tłoka, zmiana korbowodu itp), czy po prostu kwestia zużycia materiału nie pozwoli na dokładną regulację według nawet zalecań producenta. Bardzo dużo rzeczy ma wpływ na poprawne spalanie, odpowiednie paliwo, odpowiednia świeca itp. Trzeba po prostu metodą prób i błędów regulować gaźnik i znaleźć ten odpowiedni dla nas moment. Ja zawsze tak stroiłem swoje motocykle i nigdy nie miałem sytuacji żeby odczuwać jakiś dyskomfort podczas jazdy. No chyba że komuś nawet przy maksymalnym wkręceniu śruby do regulacji obrotów silnik schodzi z obrotów i gaśnie to wiadomo za co trzeba się wziąć ;) Pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...