robinx Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 WitamDo tej pory się nad tym nie zastanawiałem ale teraz stoję przed zakupem dość drogiego motocykla (drag star 650) i mam pytanie: czy opony motocyklowe również posiadają na obwodzie datę produkcji i czy kryje się ona pod symbolami czy nie? A tak w ogóle, to jaki przebieg wytrzymują opony przy normalnym, spokojnym użytkowani np. po niemieckich autostradach? Czy można to jakoś uśrednić? Jak mniemam oryginalne opony powinny świadczyć na korzyść kilkuletniego motoru przy jego bardzo małym przebiegu. Jak myślicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saimon Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 Każda opona ma podaną datę produkcji kiedyś był to podany tydzień i rok np. 2202 czyli 22 tydz 2002 roku . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yacey Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 WitamDo tej pory się nad tym nie zastanawiałem ale teraz stoję przed zakupem dość drogiego motocykla (drag star 650) i mam pytanie: czy opony motocyklowe również posiadają na obwodzie datę produkcji i czy kryje się ona pod symbolami czy nie? A tak w ogóle, to jaki przebieg wytrzymują opony przy normalnym, spokojnym użytkowani np. po niemieckich autostradach? Czy można to jakoś uśrednić? Jak mniemam oryginalne opony powinny świadczyć na korzyść kilkuletniego motoru przy jego bardzo małym przebiegu. Jak myślicie?WitamTu masz opis jak interpretowac wszystkie cyferki z opony http://www.opony.com.pl/encyklopedia/encyklopedia.asp?ID=1Oczywiscie, ze jesli sa jeszcze oryginalne opony to jest to jeden z dowodow na autentycznosc przebiegu. Jesli chodzi o osiagane przebiegi na komplecie opon, to sprawa dosc indywidualna. Zalezy glownie od stylu jazdy. Poza tym inne przebiegi osiagaja opony na classicu, a inne na customie. Powiem tak - aktualnie moja corka ma na swojej 650'tce w wersji custom przebieg 24 000 km. Przednia opona wlasciwie nadaje sie juz do wymiany ze wzgledu na wys bieznika, a tylna oceniam na 50% zuzycia. Moze te informacje jakos Ci pomoga. :icon_evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jankes1977 Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 No to lecimy Georg (jeszcze raz dzieki)... Zamontowalem Hyperchargera w swoim xvs 1100. Taki sam bajer mialem wczesniej w xvs 650 i bylem bardzo zadowolony. W duzym mialem wczesniej filtr K&N (miesiac) jako przejsciowy etap (jest na sprzedaz). Sam montaz przebiegal bez problemow, paczka z Kuryakyn'a byla kompletna i zawierala wszystkie niezbedne elementy. Musialem tylko dokupic calowe imbusy. Przejechalem ponad 200 km, wszystko dziala, silniczek jak igla. Nie zmienialem ustawien w gazniku ani tez nie wymienialem dysz i na ten moment nie czuje takiej potrzeby. Zmiana nie byla obliczona na uzyskanie wzrostu mocy i momentu tylko na zlikwidowanie standardowej puszki filtra. Przyrost jesli nastapil to i tak do zmierzenia tylko na hamowni. W trakcie jazdy zmienila sie reakcja na gaz (zdecydowanie szybsza) i dzwiek zarowno wydechu jak i zaciaganego do filtra powietrza.Zrobilem zdjecia i przygotowalem instrukcje, ktora mam nadzieje uda sie wrzucic na strone (dam znac gdzie i kiedy). Link do zdjec:Drag Zmienilem rowniez wydechy na mniej restrykcyjne oraz zmienilem klosze kierunkow. Pozostaje tylko jezdzic, spotykac sie i dlugie Polakow rozmowy toczyc... PS. Przy okazji polecam Georg'a jako wiarygodnego sprzedawce. Wszystko tak jak powinno byc. Po prostu prawdziwy motocyklista! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robinx Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 inne przebiegi osiagaja opony na classicu, a inne na customie z kąt ta różnica?I ile mm ma bieżnik w nowej oponie? Chyba pojadę po nowe moto z suwmiarką :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SZAFARO34 Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 Kolego robinxNie ocenia sie motoru po stanie jego opon :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robinx Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 A to dlaczego? Możesz to merytorycznie bardziej rozwinąć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RIVENN Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 A to dlaczego? Możesz to merytorycznie bardziej rozwinąć?Jak to dlaczego! przecież gościu, ktory chcę opchnąć moto, może przed sprzedażą wymienić opony np. na nowe i co ocenisz moto po oponach? opony nowe, a moto stare!Inna sprawa to sposób jeżdżenia, jedni jeżdżą ostro inni łagodnie, nie trudno zgadnąć komu szybciej zużyją się opony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yacey Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 z kąt ta różnica?I ile mm ma bieżnik w nowej oponie? Chyba pojadę po nowe moto z suwmiarką :crossy:Nowy bieznik przedniej opony ma ok. 4 mm, a tylnej ok. 7mm (dla classica)Tyle, ze tak jak napisalem poprzednio, stan opon moze swiadczyc o przebiegu tylko pod warunkiem, ze sa to faktycznie fabryczne opony. W innym przypadku nie mozna po ich stanie oceniac przebiegu motocykla.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robinx Opublikowano 29 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2008 Dzięki za odpowiedzi. stan opon moze swiadczyc o przebiegu tylko pod warunkiem, ze sa to faktycznie fabryczne oponyI to jest właśnie meritum sprawy. W takich okolicznościach da się ocenić stan moto po oponach (miedzy innymi) i na to właśnie liczę. Fakt, że motor przejechał 3,4 tyś a posiada już inną oponę o roku produkcji odbiegającym od rocznika moto może być znacząco podejrzany i dać wiele do myślenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jeżyk Opublikowano 29 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2008 Użytkownicy Drag (V) Starków z Warszawy !Przeglądałem dział "warszaty" ale nigdzie nie mogłem znalesc wiadomosci gdzie w Warszawie mozna zrobic przeglad moto , przygotowanie do sezonu tz. wymiana oleju , regulacje gaznika i zaworów itp.Wiem ,że warsztatów jest kilkanascie , ale ktore z nich polecacie, bo robia solidnie i za rozsadne pieniadze .Z gory dzieki za informacje .I jeszcze jedno .....gdzie mogę obic cekinami siedzenia ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yacey Opublikowano 29 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2008 Użytkownicy Drag (V) Starków z Warszawy !Przeglądałem dział "warszaty" ale nigdzie nie mogłem znalesc wiadomosci gdzie w Warszawie mozna zrobic przeglad moto , przygotowanie do sezonu tz. wymiana oleju , regulacje gaznika i zaworów itp.Wiem ,że warsztatów jest kilkanascie , ale ktore z nich polecacie, bo robia solidnie i za rozsadne pieniadze .Z gory dzieki za informacje .I jeszcze jedno .....gdzie mogę obic cekinami siedzenia ?Ja od lat serwisuje swoje motorki w Uhma Bike w Piasecznie http://www.uhma-bike.pl/Pewnie nie jest u nich najtaniej, ale, ze nigdy mi nic nie skopali to nie szukalem innych :) Odnosnie obicia siedzen, to moze tam Ci zrobia http://www.werson.waw.pl/Uhma z nimi wspolpracuje, to moze przy okazji przegladu mozna polaczyc "dwa w jednym"Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jankes1977 Opublikowano 1 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2008 Czy ktos z szanownych posiadaczy Dragow wymienial klosz i lampe na akcesoryjna z Kuryakyna? Chodzi mi o gladki klosz gdzie role zwierciadla pelni odpowiednio ukształtowany klosz lampy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kjujik Opublikowano 1 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2008 Użytkownicy Drag (V) Starków z Warszawy !Przeglądałem dział "warszaty" ale nigdzie nie mogłem znalesc wiadomosci gdzie w Warszawie mozna zrobic przeglad moto , przygotowanie do sezonu tz. wymiana oleju , regulacje gaznika i zaworów itp.Wiem ,że warsztatów jest kilkanascie , ale ktore z nich polecacie, bo robia solidnie i za rozsadne pieniadze .Z gory dzieki za informacje .I jeszcze jedno .....gdzie mogę obic cekinami siedzenia ?Przepraszam CZYM ???? :biggrin: :flesje: pzdrkjujik Cytuj Od urodzenia skazany na sukces, a jesli teza o zaostrzaniu sie walki klasowej w miare postepu socjalizmu jest prawdziwa,to w przyszlosci takze na wiezienie. :bigrazz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maro Opublikowano 1 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2008 ... przegląd np w Mitsui Motors na Połczyńskiej ... Też polecam.Tylko w tym wypadku pojęcie "rozsądnych pieniedzy" pomińmy milczeniem :clap: Ale cóż, rozsądek i motocykl nie zawsze idą w parze :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.