Skocz do zawartości

Posiadacze Drag Starów łączcie się


Unek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Chcialem dzisiaj zobaczyc w jakim stanie sa szczeki w moim dragu wiec wzialem sie za sciagniecie tylnego kola, po odkreceniu wszystkich nakretek i srobek ktore trzymaja tylne kolo wzialem sie za wyciaganie oski a tu zonk, oska jest na wysokosci gornego tlumika i nie idzie jej wyciagnac, chcialem odkrecic gorny tlumik ale rowniez nie ma mozliwosci poniewaz jest za malo miejsca aby czymkolwiek ja wykrecic,...

 

co polecacie z tym zrobic?

 

 

A po co ściągasz koło aby sprawdzić szczęki???

Japońce to taki sprytny naród ,że wszystko starają sie uprościć.

Na dźwigni hamulca z tyłu ,na bębnie masz wskazówkę naciskasz hamulec i patrzysz na skalę,jeżeli wskazówka nie wychodzi po za nią wszystko ok!

A jeżeli juz sie uparłeś ściągać koło to podnoś moto do tego stopnia aż ośka znajdzie się pomiędzy tłumkami wtedy ją wyciągniesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co ściągasz koło aby sprawdzić szczęki???

Japońce to taki sprytny naród ,że wszystko starają sie uprościć.

Na dźwigni hamulca z tyłu ,na bębnie masz wskazówkę naciskasz hamulec i patrzysz na skalę,jeżeli wskazówka nie wychodzi po za nią wszystko ok!

A jeżeli juz sie uparłeś ściągać koło to podnoś moto do tego stopnia aż ośka znajdzie się pomiędzy tłumkami wtedy ją wyciągniesz.

 

 

A po co ściągasz koło aby sprawdzić szczęki???

 

wiem ze jest wskazowka, wg. niej jest wszystko ok, ale podczas hamowania slysze dziwny metaliczny odglos, wiec wole sprawdzic, a no i przy okazji w razie niespodziewanego "kapcia" nie trzeba bedzie kombinowac

 

 

A jeżeli juz sie uparłeś ściągać koło to podnoś moto do tego stopnia aż ośka znajdzie się pomiędzy tłumkami wtedy ją wyciągniesz.

 

tylne kolo jest 30cm nad ziemia, i oska jest zakryta przez tlumik, poniewaz mam przelotowe tlumiki i widocznie sa innej srednicy niz oryginaly. ale przedchwila z tym sobie poradzilem.

 

 

Jedyne co mnie jeszcze dziwi, to to ze bardzo ciezko wyjac kolo z wachacza, powinno byc tam chociaz 1mm luzu, a nie ma nic,(wyciagnalem dystans i mimo ze przesunalem kolo max. w prawo to nie wyszedl do konca ten pierscien przy wale) poki co zostawilem kolo w wachaczu bo wyjezdzam ale jutro sie za to wezme

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dobrze Ciebie zrozumiałem ,ale nie jestem pewien czy jesteś świadomy tego ,że w dragu koło tylne wyciąga sie razem z całym kardanem,a wałek przy silniku jest na wielowypuście ,który tylko sie wysuwa,nie ma tam żadnych zabezpieczeń. Dopiero po wyciągnięciu z wahacza odłącza sie przekładnię od koła.

 

Szczerze mówiąc nie wyobrażam sobie naprawy kapcia tylnego koła w warunkach polowych bez podnośnika.

Edytowane przez slaczek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dobrze Ciebie zrozumiałem ,ale nie jestem pewien czy jesteś świadomy tego ,że w dragu koło tylne wyciąga sie razem z całym kardanem,a wałek przy silniku jest na wielowypuście ,który tylko sie wysuwa,nie ma tam żadnych zabezpieczeń. Dopiero po wyciągnięciu z wahacza odłącza sie przekładnię od koła.

 

 

 

no jezeli tak naprawde sie robi to w serwisie sie nie znaja, specjalnie pytalem jak przejezdzalem czy aby wyciagnac tylne kolo trzeba odkrecac kardana a koles odpowiedzial ze nie trzeba, dystans wyskoczy to kolko w prawo i mozna wyciagac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jezeli tak naprawde sie robi to w serwisie sie nie znaja, specjalnie pytalem jak przejezdzalem czy aby wyciagnac tylne kolo trzeba odkrecac kardana a koles odpowiedzial ze nie trzeba, dystans wyskoczy to kolko w prawo i mozna wyciagac.

 

To w takim razie to nie jest żaden serwis tylko jakaś STODOŁA gdzie pewnie jeszcze filtry oleju zakładają w drugą stronę jak opisał raz jeden kolega !!!!!!!! :bigrazz:

 

A to co Ci napisałem nie jest żadną tajemnicą serwisową, tylko podstawowa wiadomość na temat motocykla ,który posiadasz zawartą w podstawowej instrukcji obsługi jaką dostaje się w salonie przy zakupie nowego motocykla, którą nie koniecznie (najczęściej)przekazuje się następnemu użytkownikowi .

 

"XVS 650 INSTRUKCJA OBSłUGI " wydanie 1 1996r.

Strona 51 DEMONTAŻ KOłA TYLNEGO

 

...

1.Poluzować nakrętkę osiową ale nie wykręcać.

2.Zdemontować krzyżulec z tarczy hamulca.

3.Poluzować śrube mocująca krzyżulec tarczy hamulca do wahacza.

4.Zdemontować nakrętkę do regulacji luzu dźwigni hamulca nożnego i mechanizm dźwigniowy hamulca z dźwigni wałka hamulca.

5.Zdjąć osłonę B (ta chromowana ostatnia z lewej strony silnika osłaniająca przegub wału, zakręcona 4 imbusami, UWAGA!! u góry odkręcaj tylko dwie skrajne,wewnętrzne to tylko atrapy one niczego nie trzymają)

6.Odkręcić skrzynkę przekładniową od wahacza.

7.Ustawić motocykl na koziołku abytylna koło było uniesione z podłoża.

8.ZDJĄĆ TYLNE KOŁO, PRZYTRZYMUJĄC SKRZYNKĘ PRZEKŁADNIOWĄ,ABY NIE SPADŁA. W TEN SPOSÓB MOŻNA ZDEMONTOWAĆ JAKO JEDEN ZESPÓŁ TYLNE KOŁO Z OSIĄ KOŁA, PRZEKŁADNIĄ I WAŁEM KARDANA.

 

Montaż w sposób odwrotny tylko trzeba trafić wałkiem w wielowypust przegubu krzyżakowego przy silniku.

Edytowane przez slaczek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Drodzy dragstarowcy, dziś był dzień kiedy znalazłem chwilę i zająłem się maszyną, chciałem przygotować na zimę, umyć (z dokładnym myciem to mi nie wyszło bo mroziło w moim garażu) itd. zastanawia mnie jednak jeden fakt.

Mój wydech wygląda tak:

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/95101f818a5156bb.html

 

Piekielnie ostry, głośny, piękny bulgot itd. W sam raz na hałasowanie w mieście, lub na krótkie przejażdzki. Jedank jako świerzy dragstarowiec nie wiem, czy będzie mnie to odpowiadać na dlugie dystansy. Po godzinie jazdy uszy dostają ostro w d...

Wraz z zakupem moto dostałem tłumik, mniemam, że fabryczny.

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2408aacffdce2339.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2f8fc1171ac89554.html

 

Pytanie, czy w garażowych warunkach da się zamontować taki tłumik?

Jesli tak ile mniej wiecej trwa taki monataż?

Czy po monatażu należy coś grzebać przy silniku (gaźnik itp)?

 

Jako laik proszę o pomoc!

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mausser, ze zdjęć wynika, że masz oryginalne kolanka i ich oslony na miejscu. Także sub-rame noszącą na sobie tłumiki. Odkręcenie 4 śrub i dokręcenie 4 plus manewr ze zdjeciem pustych rurek i założeniem zespołu tłumików to najwyzej kwadrans (zaokrąglam do góry, zakładając, że będziesz już unikał kładzenia na betonie. 2 śrubki pod płaską "10-kę" zaciskają obejmy tłumików na kolankach, 2 (w oryginale imbusowe) mocują wszystko do wspomnianej sub-ramy/stelaża w kolorze na wysokości wahacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki "x. Maślak".

 

W ogóle to okazuję skruchę, za ten barbarzyński czyn. :D

 

pozdrawiam

 

Zastanawia mnie jedna rzecz - skoro ktoś założył puste rury , możliwe ,że ingerował w gaźniki ,jeżeli tylko zwiększył dawką to pół biedy ,gorzej jak wymienił dysze na większe.(aby uniknąć rozrzedzania mieszanki przegrzewania silnika i wypalenia gniazd zaworowych) Po założeniu pełnych wydechów podjedź sobie gdzieś na analizę spalin, aby nie zaczęło Ci go zalewać i nie zaczął palić jak smok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie jedna rzecz - skoro ktoś założył puste rury , możliwe ,że ingerował w gaźniki ,jeżeli tylko zwiększył dawką to pół biedy ,gorzej jak wymienił dysze na większe.(aby uniknąć rozrzedzania mieszanki przegrzewania silnika i wypalenia gniazd zaworowych) Po założeniu pełnych wydechów podjedź sobie gdzieś na analizę spalin, aby nie zaczęło Ci go zalewać i nie zaczął palić jak smok.

 

nie strasz!

Zrobię bezzwłocznie na wiosnę.

Czy taką analizę zrobię chyba w każdej stacji kontroli pojazdów?

Skąd będę wiedział, że coś jest nie tak? (zwiększona emisja spalin?)

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taka sprawe posłuchajcie i oceńcie co tak wali ?? http://mariuszxvs.wrzuta.pl/audio/yfMe6QOZgV/ a może jestem przewrażliwiony. http://mariuszxvs.wrzuta.pl/film/uvWRvb8eIb/ a to ja i mój xvs650 http://mariuszxvs.wrzuta.pl/obraz/7xeJqpiPxi/ poustawiane zaworki wymieniony olej ,coś go boli w Virago niemiałem żadnych problemów, silniczka nie było prawie słychać jedynie bulgot z wydechów

Edytowane przez mariuszkalisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba trzeba bedzie zalozyc oddzielny temat pod nazwa .... "podziekowania" lub " glosuj na mnie" :banghead:

 

A teraz z innej beczki.

Moze sie ktos wypowiedziac na temat gmoli tej firmy:

 

http://allegro.pl/item268796813_gmol_gmole...g_star_650.html

ISRA: 27062
SREU: 614

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...