Skocz do zawartości

Posiadacze Drag Starów łączcie się


Unek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Też wątpię że ktoś cofał licznik, tym bardziej że poprzedni właściciel mojego draga to był niemiec, a niemcy nie kombinują tak jak polacy :buttrock: . Poza tym sprzęgło zabiera mi jak już prawie całkowicie puszcze rączkę, linki nie moge już bardziej poluźnić (i tak jest już luźna bo rączka po puszczeniu nie schodzi do samego końca). Mój kolega który jeździ takim samym modelem draga jak ja, po przejechaniu się jego motorem stwierdziłem że jego sprzęgło zabiera dużo wcześniej. :buttrock:

Tak też myślałem bo podobny efekt miałem kiedyś w aucie :crossy:

 

 

Z tego co piszesz to jeżeli sprzęgło ci bierze przy samej końcówce to masz je rozregulowane .wykręcaj śrubę regulacyjną dotąd aż sprzęgło będzie ci brało tak od połowy wysokości dźwigni. W tej kombinacji jaką masz u siebie sprzęgło nie rozłącza silnika od skrzyni do końca ,czego następstwem po pewnym czasie może być uszkodzenie skrzyni biegów.

 

A co do niemieckiej "solidności" w dzisiejszych czasach to się wolę nie rozpisywać bo co niektórzy na tym forum mogą się lekko unieść ale niemiaszki kombinują aby sprzedać swoje rzwety nie gorzej niż nasi oszuści.

 

Spawane ramy, silniki bez pierścieni "funkiel nówka nie śmigane" cofane liczniki ,moto doktor albo troty w tylnych mostach to już dziś niestety w raichu codzienność .Liczy się tylko kasa i kasa.

Po co u siebie robić śmietnik jak można go zrobić w wschodniej Europie a potem śrubować kolejne podwyższenie normy EURO i wymagać tego od nowych biednych członków Unii europejskiej.

Szkoda słów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co piszesz to jeżeli sprzęgło ci bierze przy samej końcówce to masz je rozregulowane .wykręcaj śrubę regulacyjną dotąd aż sprzęgło będzie ci brało tak od połowy wysokości dźwigni. W tej kombinacji jaką masz u siebie sprzęgło nie rozłącza silnika od skrzyni do końca ,czego następstwem po pewnym czasie może być uszkodzenie skrzyni biegów.

 

No właśnie sprzęgło bardzo szybko rozłącza silnik od skrzyni biegów. Wystarczy że nacisne je minimalnie i już obroty podczas jazdy zwiększają się bo po prostu następuje rozłączenie. A do pełnego rozłączenia mam jeszcze spory zapas. Zresztą gdyby sprzęgło do końca nie rozłanczało to by mi zgrzytała skrzynia biegów przy zmianie biegów a tak nie jest. Ja nawet myśle w drugą strone, tzn. że nie wiele brakuje i tarcza sprzęgła bedzie ślizgać mimo że nie będę naciskał na sprzęgło podczas jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie sprzęgło bardzo szybko rozłącza silnik od skrzyni biegów. Wystarczy że nacisne je minimalnie i już obroty podczas jazdy zwiększają się bo po prostu następuje rozłączenie. A do pełnego rozłączenia mam jeszcze spory zapas. Zresztą gdyby sprzęgło do końca nie rozłanczało to by mi zgrzytała skrzynia biegów przy zmianie biegów a tak nie jest. Ja nawet myśle w drugą strone, tzn. że nie wiele brakuje i tarcza sprzęgła bedzie ślizgać mimo że nie będę naciskał na sprzęgło podczas jazdy

 

Coś nie zrozumieliśmy sie ,w takim razie popuść troche linkę tak aby brało od połowy wciśnięcia dziwgni i pojeździj z przy takiej kombinacji ,na rozgrzanym silniku sprzęgło mogło delikatnie ślizgać i stąd mogły być piski. Jak ja kupiłem moje moto tez sprzegło brało przy samym końcu ,szybka regulacja i z Warszawy do Rzeszowa dojechałem bez żadnych problemów i tak do dzisiaj.Poprzedni właściciel był kompletnym laikiem i moto serwisował u dealera. A ja tym wszystkim serwisom"autoryzowanym" po przejściach z samochodem za grosz nie wieżę. Dyplom kursu obsługi danej marki sam mogę sobie wydrukować i powiesic na ścianie.

 

 

A jeszcze odnośnie tej kontrolki pracy silnika to ona sama mi zrobiła już nie raz wode z mózgu.

W mojej kadencji zapaliła mi się franca 2 razy Raz jak jechałem za długo na ssaniu ,a drugi raz jak wlałem za dużo oleju. Pierwszego razu nie potrafi sobie wytłumaczyć i do dziś jest dla mnie zagatką , nie wiem skąd komputer sczytał sobie za bogatą mieszankę ,bo ten silnik ani nie ma sondy lambda ani żadnego innego czujnika. Po zgaszeniu motocykla zamknięciu ssania lampka zgasła .

Drugi przypadek potrafię sobie wytłumaczyć bo podobnie jest w mercedesach ,sczytuje przy rozruchu impulsy z rozrusznika i na tej podstawie określa opór stawiany przez silnik wszystko w zależności od temp.powietrza (czujnik temp.powietrza znajduje się za główką ramy koło stacyjki). Porównuje z wartością zadaną w komputerze , ma wynik za dużo oleju - większy opór kontrolka zaczyna świecić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś nie zrozumieliśmy sie ,w takim razie popuść troche linkę tak aby brało od połowy wciśnięcia dziwgni i pojeździj z przy takiej kombinacji

 

Linki nie mam już co popuszczać bo jak puszcze sprzęgło to i tak się robi luźna. Jeżeli ją jeszcze popuszcze to jeszcze bardziej będzie luźna i rączka sprzęgła po puszczeniu nie bedzie wracać do swojej normalnej pozycji bo linka nie bedzie go przyciągać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

No oczywiscie, zgadzam sie z Toba, ale kontrolka oznaczona numerem 4, czyli nasza biedna pomaranczowka, znaczy tylko tyle ze ............ problemy z silnikiem i jak cos sie swieci to udaj sie do dealera Yamahy :icon_mrgreen: :clap:

Nie wyjasnia dokladnie, ani nawet wcale, z jakiego powodu moze sie zaswiecic :rolleyes:

Kierowana jest do ludzi leworecznych obustronnie, którzy jak maja problem to oddaja sprzeta do serwisu.

Wkurza mnie to bo to czeste zjawsko: masz problem, cos sie swieci albo zle chodzi - skontaktuj sie z dealerem Yamahy :banghead:

Edytowane przez majkelpl

ISRA: 27062
SREU: 614

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

 

...tak to już jest w dragach że sprzęgiełko bierze na końcu... u mnie jest tak że zaczyna brać po odpuszczeniu ok. 2/3 klamki... i podobnie jest w kilku innych dragach jakimi jeździłem. Regulacja jest możliwa w bardzo małym zakresie... nawet nie ma co mażyć aby dociągnąć do połowy.

 

Nadmienię przy tym, iż taka sytuacja nie powoduje ani uślizgu sprzęgła ani niepełnego odłączania napędu... taki już jest nasz Draguś :icon_mrgreen:

 

...nie widzę problemu. Mi taka sytuacja nawet bardzo odpowiada. Dzięki takiemu ustawieniu można szybko zmieniać biegi... a przy tej pojemności silnika... to konieczność :rolleyes:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

 

...tak to już jest w dragach że sprzęgiełko bierze na końcu... u mnie jest tak że zaczyna brać po odpuszczeniu ok. 2/3 klamki... i podobnie jest w kilku innych dragach jakimi jeździłem. Regulacja jest możliwa w bardzo małym zakresie... nawet nie ma co mażyć aby dociągnąć do połowy.

 

Nadmienię przy tym, iż taka sytuacja nie powoduje ani uślizgu sprzęgła ani niepełnego odłączania napędu... taki już jest nasz Draguś :D

 

...nie widzę problemu. Mi taka sytuacja nawet bardzo odpowiada. Dzięki takiemu ustawieniu można szybko zmieniać biegi... a przy tej pojemności silnika... to konieczność :D

 

Pozdrawiam

 

 

U mnie nie ma problemu aby wyregulować aby brało od połowy dźwigni ,motocykl ma 12tys przebiegu i w wiekszości użytkowany w trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kontrolki to zgadzam się z Majkelem. W instrukcjach jest skąpo informacji na różne tematy i wszędzie odsyłacze do serwisu :) .

 

Ale jaja :icon_razz: ... Taka Panowie jest zasada, że kolor czerwony to ostrzeżenie ... stop ... awaria, pomarańczowy zaś, to sygnał, że cos niepokojącego sie dzieje - w tym przypadku - z silnikiem. Nic groźnego, pojawiła się usterka, błąd nie uniemoliwiający jazdy. Pomarańczowa kontrolka z symbolem silnika sugeruje, że należy szukać powodu jej zapalenia ... a przyczyn może byc wiele ... z pewnością nie jest to niskie ciśnienie oleju (bo zwyczajnie nie ma kontrolki ciśnienia, jedynie kontrolka poziomu oleju) ... potrafi się zapalić w przypadku zarówno w przypadku szwankowania układu elektrycznego, jak i np. podwyższonej temperatury silnika, występujące w jeździe w korku w cieplych krajach. I w tym przypadku ... szukajcie aż znajdziecie ... proste :crossy: Majkelpl ... upewnij się, że piszesz prawdę, jak coś piszesz ... no chyba, że w EKG ... tam nie musisz :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie. :biggrin:

O to mi chodzilo, aby wspolnie przeanalizowawszy, kurna trudne slowo, sprawe, wykluczyc przyczyny zapalenia sie tejze pomaranczowej kontrolki.

Czyli oleum odpada, pozostaje, jak koledzy wczesniej pisali, chyba elektryka :wink:

Jedyna pomaranczowa lamke w zestawie mialem tylko w Garbatym i kiedy zapalila sie mowila: masz malo oleju.

Czerwona odpowiedzialna byla za ladowanie akumulatora.

Tu jest zagwostka, bo producent tlumaczy tylko ze zapalenie sie tej lampki mamy tlumaczyc BARDZO szerokim pojeciem: problem z silnikiem ( engine trouble ). A co dokladnie ???? :icon_biggrin:

Mamy sprawdzac wszystko po kolei ???

Ładowanie, swiece, gazniki, itp. element po elemencie ???

Moze jeszcze zaswieci sie jak luzy zaworowe sie zmienia ??? :biggrin:

Sorry za taki wywód, ale .............. wlasnie dlatego tak to analizuje bo sam nie bede wiedzial co sie dzieje z Dragiem jak sie na dluzej ta kontrolka zapali.

Na szczescie gasnie zaraz po przekreceniu kluczyka w stacyjce :biggrin:

ISRA: 27062
SREU: 614

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie. :biggrin:

Tu jest zagwostka, bo producent tlumaczy tylko ze zapalenie sie tej lampki mamy tlumaczyc BARDZO szerokim pojeciem: problem z silnikiem ( engine trouble ). A co dokladnie ???? :icon_biggrin:

Mamy sprawdzac wszystko po kolei ???

......

Na szczescie gasnie zaraz po przekreceniu kluczyka w stacyjce :biggrin:

 

Tak. Dokładnie. Wszystko po kolei.

 

Gaśnie jak wszystko jest ok. To oczywiste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumplowi kiedyś w 1100 taka kontrolka się zapaliła na moment, kiedy droga była nieco wyboista, ale potem już się nic nie pojawiło. Jeżeli ciągle świeci, to lepiej zajrzeć (odkrywczy jestem :icon_twisted: ), ale stawiałbym na jakies mało skomplikowane sprawy... luzy z pewnością nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie, ale sie silicie nad tą kontrolką. Mówię Wam, że przydusił kolega trochę moto przy ruszaniu, że o mało nie zdechł i spadło ładowanie akumulatora, dała o tym znać kontrolka i to wszystko, po ptakach. Miewam też tak czasem, jak mam jeszcze mało zagrzany silnik i przy ruszaniu go za bardzo zduszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem.

Gdzie mogę kupić dwuwłuknowe pomarańczowe żarówki do migaczy mojego V-Stara ( amerykański Silverado 2005 ) ?

Cyklotron, pogrzeb na tej stronie http://www.wojnarowscy.pl zwykle znajduje tam co trzeba

 

Kris

 

 

Pogrzebałem i figa, nawet nie mają tego producenta na liście.

żarówka jest firmy STANLEY i ma oznaczenie 12 V 23/8W B (12V24/22CP) JAPAN KK --- 4 A2

i jest pomarańczowa i zamiast normalnie dwóch bolców na kołnierzu ma trzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...