Skocz do zawartości

Oponka do dr 125


Rekomendowane odpowiedzi

Na tył

 

Aha może kolega pisał do pytania jaka opona na tył, ale teraz jaką opone na przód polecacie?

 

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=106854439 taki mitas wystarczy?

Edytowane przez >DANIEL<
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i bedziesz zadowolony bo jak widzialem to po blocie jezdzisz, a tam raczej 100 wchodzi jak w maslo (chodzi o rozklad ciezaru na powierzchni) czyli majac szerszego kapcia zmniejszasz nacisk/cisnienie motocykla na podloze ( Ciśnienie to wielkość skalarna określona jako wartość siły działającej prostopadle do powierzchni podzielona przez powierzchnię na jaką ona działa, co przedstawia zależność: p=F/S gdzie p-cisnienie, F-sila, S-powierzchnia)

a co do predkosci, to mala czesc opony ma stycznosc podczas jazdy na nawierzchni bitumicznej czy tez innej twardej, wiec nie sadze ze osiagi spadna o duzo, zmieni sie to jedynie na kopkim piachu czy tez na grzaskim terenie, poniewaz wtedy wlasnie opona bedzie miala duza stycznosc do podloza, przez co motocykl moze stracic troche na przespieszeniu w skutek tarcia/oporow toczenia ale za to lepiej bedzie wybieral piach/bloto etc.

 

Piszesz o praktyce i podpierasz to wzorami z lekcji fizyki szkoły podstawowej (co najwyżej średniej) ?:icon_twisted:

Firmy oponiarskie przez dziesiątki lat zbierają doświadczenia, dlaczego LandRovery w CamelTrophy startowały na tak cienkich oponach? Tam trasy prowadziły w większości przez głebokie błoto. Terenowa opona ma się "wgryźć" w podłoże. Jakimi wzorami mógłbyś to opisać? Im opona szersza tym więcej potrzeba włożyć pracy by ją obrócić, a o ile więcej trzeba tej pracy by jeszcze przekopać podłoże w które się ma wgryźć?:icon_mrgreen:

Ktoś mógłby przypomnieć o baloniastych oponach w pojazdach typu "plażowego":icon_mrgreen: Czy przy większych prędkościach taki pojazd jest sterowny?

Przy wyborze opony idziemy na kompromis. Myśle że to co proponuje producent jest najwłaściwsze.

Wazzabii, jakie masz ciśnienie w tylnym kole?:icon_mrgreen:

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Terenowa opona ma się "wgryźć" w podłoże

 

Im opona szersza tym więcej potrzeba włożyć pracy by ją obrócić, a o ile więcej trzeba tej pracy by jeszcze przekopać podłoże w które się ma wgryźć?

 

Pięknie to wytłumaczyłeś w poprzedniejszych stronach właśnie mi o to chodziło dlaczego zakładam tylko 100 :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam problem :bigrazz: jezdziłem ostattnio jak odebrałem ze sprawdzenia i regulacji po asfalcie, ale cóż sie okazało dzisiaj mam flaka z przodu na kole, i teraz moje pytanie brzmi czy to zaklejić jakimś preparatem z allegro czy kupić dedke nowa??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jek jest dziurka to >> http://allegro.pl/item106485819_latki_rowe...a_promocja.html (świetnie trzymają), a jeśli urwało wentyl do nową dętkę

Edytowane przez enduromaster

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wazzabii, jakie masz ciśnienie w tylnym kole?:bigrazz:

Pozdrawiam.

 

jak jade w teren to 1 bar, jak gdzies po miescie to 1,3-1,5

 

jakimi wzorami powiadasz? raczej korzystalbym z wykresow, bo wzorem tego sie nie da opisac

 

przy wyzszych predkosciach przelatujesz przez piach, ale jesli jedziesz wolno, bo szybciej nie mozesz ( przypuscmy ze zakret, koleiny glebokosci 30cm, rozryte, grzeskie podloze) to nie wiem ktora opona bylaby lepsza, mowa jest o motocyklu enduro a nie crossie, tam to moze i potrzebujecie 90, bo wam zalezy na czasie, tor to tor, nie porownuj tego do terenu bo tam sa inne przeszkody,

jechales kiedys kolarzowka po grzaskim piachu? przy duzych predkosciach to motocyklem mozesz nawet po wodzie jezdzic, a jak bedziesz jechal za wolno to HLUP!, wjedz na grzaski piach albo wjedz do bajora, zatrzymaj sie i sprobuj na tej 90 wyjechac...

Czachor pewnie tez na 90 jechal na paryz-dakar bo w koncu czas sie liczyl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qrcze,

 

Kostkę na oponie masz po to żeby się wgryzła w podłoże. A nie po to żeby Cię magicznie

przeniosła ponad błotem.

Z tego co piszesz mogę wywnioskować że równie dobrze możesz jeździć bez kostki, z miekkiego błota

żadna kostka sama Cię nie wyciągnie, nawet jeśli to Michelin. Motor i tak musisz wyciągnąć własnymi (kolegów) ramionami. Obojętnie czy opona będzie miała 90 czy 120 mm szerokości. Tak jest, ale wg Ciebie 120mm pozwala przelecieć po powierzchni błota. Figa. To pęd pozwala Ci przelecieć po powierzchni, a żeby mieć pęd musisz się napędzić, a lepiej się napędzisz na węższej oponie, bo masz większą moc na kole, a bieżnik(kostka) mocniej wgryza się w podłoże dokopując się przez luźniejszą warstwę do twardszej - niżej.

W jeździe po piasku odciążasz przód, ale tył dociążasz. Po co?:bigrazz:

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qrcze,

 

Kostkę na oponie masz po to żeby się wgryzła w podłoże. A nie po to żeby Cię magicznie

przeniosła ponad błotem.

Z tego co piszesz mogę wywnioskować że równie dobrze możesz jeździć bez kostki, z miekkiego błota

żadna kostka sama Cię nie wyciągnie, nawet jeśli to Michelin. Motor i tak musisz wyciągnąć własnymi (kolegów) ramionami. Obojętnie czy opona będzie miała 90 czy 120 mm szerokości. Tak jest, ale wg Ciebie 120mm pozwala przelecieć po powierzchni błota. Figa. To pęd pozwala Ci przelecieć po powierzchni, a żeby mieć pęd musisz się napędzić, a lepiej się napędzisz na węższej oponie, bo masz większą moc na kole, a bieżnik(kostka) mocniej wgryza się w podłoże dokopując się przez luźniejszą warstwę do twardszej - niżej.

W jeździe po piasku odciążasz przód, ale tył dociążasz. Po co?:icon_twisted:

 

Pozdrawiam.

 

 

nie wydaje mi sie ze przy duzej mocy silnika przeniesienie napedu na waska opone jest az takie dobre (mowie tutaj o motocross'ie) bo kolo wiecej sie obraca niz motocykl jedzie, a tak jak jest szeroka opona to wydaje mi sie ze szybciej ruszysz i szybciej przyspieszy, bo w koncu motocykl "musi sie odepchnac"

myslac Twoim tokiem myslenia to scigi powinny miec waskie opony i sportowe samochody tez, bo w koncu szybciej sie rozpedza.

 

 

co do Twojej figi. To w podstawowce juz mnie uczyli ze PĘD to jest masa razy predkosc... wiec teraz przy tym samym pedzie sprobuj przeleciec przez bloto na Twojej 90 i na mojej 120, wydaje mi sie ze Ty bedziesz musial miec wiekszy ped a ja mniejszy. Dodatkowo bym sobie odciazyl motocykl i juz mialbym mniejszy ped od Ciebie, raczej dzialaloby to na moja korzysc niz na niekorzysc. Napięcie powierzchniowe, wypadkowe sil i te sprawy... pewnie zdawales na maturze fizyke, badz tez jestes studentem na wydziele mechanika plynow/hydrostatyka czy cos takiego, wiec pewnie sie myle.

wyglada na to ze probuje obalic jakies prawa... no przepraszam w takim razie, bylem w bledzie.

pozdro800

Edytowane przez Wazzabii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...