Web Master Opublikowano 31 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2006 przepraszam za blad... dzis sprawdzilem rozmiar opony z tylu i okazalo sie ze mam 130 a 100 na prodzie (pomylilo mi sie).pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
>DANIEL< Opublikowano 31 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2006 mitas ef-05 wystarczy http://www.mitas.cz/index.php?stranka=4&scid=53 ten mitas jest na przód :icon_twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam87 Opublikowano 31 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2006 http://www.mitas.cz/index.php?stranka=4&scid=53 ten mitas jest na przód Na tył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wazzabii Opublikowano 31 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2006 (edytowane) na przodzie mam 90/90 Pirelke, to chyba standard jesli chodzi o wymiary. p.s.pewnie chodizlo o ef-06 albo ef-08 Edytowane 31 Maja 2006 przez Wazzabii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
>DANIEL< Opublikowano 31 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2006 (edytowane) Na tył Aha może kolega pisał do pytania jaka opona na tył, ale teraz jaką opone na przód polecacie? http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=106854439 taki mitas wystarczy? Edytowane 31 Maja 2006 przez >DANIEL< Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grey_cinnamon Opublikowano 31 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2006 no i bedziesz zadowolony bo jak widzialem to po blocie jezdzisz, a tam raczej 100 wchodzi jak w maslo (chodzi o rozklad ciezaru na powierzchni) czyli majac szerszego kapcia zmniejszasz nacisk/cisnienie motocykla na podloze ( Ciśnienie to wielkość skalarna określona jako wartość siły działającej prostopadle do powierzchni podzielona przez powierzchnię na jaką ona działa, co przedstawia zależność: p=F/S gdzie p-cisnienie, F-sila, S-powierzchnia)a co do predkosci, to mala czesc opony ma stycznosc podczas jazdy na nawierzchni bitumicznej czy tez innej twardej, wiec nie sadze ze osiagi spadna o duzo, zmieni sie to jedynie na kopkim piachu czy tez na grzaskim terenie, poniewaz wtedy wlasnie opona bedzie miala duza stycznosc do podloza, przez co motocykl moze stracic troche na przespieszeniu w skutek tarcia/oporow toczenia ale za to lepiej bedzie wybieral piach/bloto etc. Piszesz o praktyce i podpierasz to wzorami z lekcji fizyki szkoły podstawowej (co najwyżej średniej) ?:icon_twisted:Firmy oponiarskie przez dziesiątki lat zbierają doświadczenia, dlaczego LandRovery w CamelTrophy startowały na tak cienkich oponach? Tam trasy prowadziły w większości przez głebokie błoto. Terenowa opona ma się "wgryźć" w podłoże. Jakimi wzorami mógłbyś to opisać? Im opona szersza tym więcej potrzeba włożyć pracy by ją obrócić, a o ile więcej trzeba tej pracy by jeszcze przekopać podłoże w które się ma wgryźć?:icon_mrgreen: Ktoś mógłby przypomnieć o baloniastych oponach w pojazdach typu "plażowego":icon_mrgreen: Czy przy większych prędkościach taki pojazd jest sterowny? Przy wyborze opony idziemy na kompromis. Myśle że to co proponuje producent jest najwłaściwsze. Wazzabii, jakie masz ciśnienie w tylnym kole?:icon_mrgreen:Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 31 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2006 sorxx ef-06 oczywiście :icon_twisted: Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PomyK Opublikowano 31 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2006 Terenowa opona ma się "wgryźć" w podłoże Im opona szersza tym więcej potrzeba włożyć pracy by ją obrócić, a o ile więcej trzeba tej pracy by jeszcze przekopać podłoże w które się ma wgryźć? Pięknie to wytłumaczyłeś w poprzedniejszych stronach właśnie mi o to chodziło dlaczego zakładam tylko 100 :icon_twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
>DANIEL< Opublikowano 1 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2006 witam mam problem :bigrazz: jezdziłem ostattnio jak odebrałem ze sprawdzenia i regulacji po asfalcie, ale cóż sie okazało dzisiaj mam flaka z przodu na kole, i teraz moje pytanie brzmi czy to zaklejić jakimś preparatem z allegro czy kupić dedke nowa?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 1 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2006 (edytowane) jek jest dziurka to >> http://allegro.pl/item106485819_latki_rowe...a_promocja.html (świetnie trzymają), a jeśli urwało wentyl do nową dętkę Edytowane 1 Czerwca 2006 przez enduromaster Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wazzabii Opublikowano 1 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2006 Wazzabii, jakie masz ciśnienie w tylnym kole?:bigrazz:Pozdrawiam. jak jade w teren to 1 bar, jak gdzies po miescie to 1,3-1,5 jakimi wzorami powiadasz? raczej korzystalbym z wykresow, bo wzorem tego sie nie da opisac przy wyzszych predkosciach przelatujesz przez piach, ale jesli jedziesz wolno, bo szybciej nie mozesz ( przypuscmy ze zakret, koleiny glebokosci 30cm, rozryte, grzeskie podloze) to nie wiem ktora opona bylaby lepsza, mowa jest o motocyklu enduro a nie crossie, tam to moze i potrzebujecie 90, bo wam zalezy na czasie, tor to tor, nie porownuj tego do terenu bo tam sa inne przeszkody, jechales kiedys kolarzowka po grzaskim piachu? przy duzych predkosciach to motocyklem mozesz nawet po wodzie jezdzic, a jak bedziesz jechal za wolno to HLUP!, wjedz na grzaski piach albo wjedz do bajora, zatrzymaj sie i sprobuj na tej 90 wyjechac...Czachor pewnie tez na 90 jechal na paryz-dakar bo w koncu czas sie liczyl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grey_cinnamon Opublikowano 1 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2006 Qrcze, Kostkę na oponie masz po to żeby się wgryzła w podłoże. A nie po to żeby Cię magicznieprzeniosła ponad błotem. Z tego co piszesz mogę wywnioskować że równie dobrze możesz jeździć bez kostki, z miekkiego błota żadna kostka sama Cię nie wyciągnie, nawet jeśli to Michelin. Motor i tak musisz wyciągnąć własnymi (kolegów) ramionami. Obojętnie czy opona będzie miała 90 czy 120 mm szerokości. Tak jest, ale wg Ciebie 120mm pozwala przelecieć po powierzchni błota. Figa. To pęd pozwala Ci przelecieć po powierzchni, a żeby mieć pęd musisz się napędzić, a lepiej się napędzisz na węższej oponie, bo masz większą moc na kole, a bieżnik(kostka) mocniej wgryza się w podłoże dokopując się przez luźniejszą warstwę do twardszej - niżej.W jeździe po piasku odciążasz przód, ale tył dociążasz. Po co?:bigrazz: Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 1 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2006 co do ciśnienia to na przodzie mam 0,7-0,8 bara z tyłu 0,6-0,7 Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wazzabii Opublikowano 2 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2006 (edytowane) Qrcze, Kostkę na oponie masz po to żeby się wgryzła w podłoże. A nie po to żeby Cię magicznieprzeniosła ponad błotem. Z tego co piszesz mogę wywnioskować że równie dobrze możesz jeździć bez kostki, z miekkiego błota żadna kostka sama Cię nie wyciągnie, nawet jeśli to Michelin. Motor i tak musisz wyciągnąć własnymi (kolegów) ramionami. Obojętnie czy opona będzie miała 90 czy 120 mm szerokości. Tak jest, ale wg Ciebie 120mm pozwala przelecieć po powierzchni błota. Figa. To pęd pozwala Ci przelecieć po powierzchni, a żeby mieć pęd musisz się napędzić, a lepiej się napędzisz na węższej oponie, bo masz większą moc na kole, a bieżnik(kostka) mocniej wgryza się w podłoże dokopując się przez luźniejszą warstwę do twardszej - niżej.W jeździe po piasku odciążasz przód, ale tył dociążasz. Po co?:icon_twisted: Pozdrawiam. nie wydaje mi sie ze przy duzej mocy silnika przeniesienie napedu na waska opone jest az takie dobre (mowie tutaj o motocross'ie) bo kolo wiecej sie obraca niz motocykl jedzie, a tak jak jest szeroka opona to wydaje mi sie ze szybciej ruszysz i szybciej przyspieszy, bo w koncu motocykl "musi sie odepchnac"myslac Twoim tokiem myslenia to scigi powinny miec waskie opony i sportowe samochody tez, bo w koncu szybciej sie rozpedza. co do Twojej figi. To w podstawowce juz mnie uczyli ze PĘD to jest masa razy predkosc... wiec teraz przy tym samym pedzie sprobuj przeleciec przez bloto na Twojej 90 i na mojej 120, wydaje mi sie ze Ty bedziesz musial miec wiekszy ped a ja mniejszy. Dodatkowo bym sobie odciazyl motocykl i juz mialbym mniejszy ped od Ciebie, raczej dzialaloby to na moja korzysc niz na niekorzysc. Napięcie powierzchniowe, wypadkowe sil i te sprawy... pewnie zdawales na maturze fizyke, badz tez jestes studentem na wydziele mechanika plynow/hydrostatyka czy cos takiego, wiec pewnie sie myle.wyglada na to ze probuje obalic jakies prawa... no przepraszam w takim razie, bylem w bledzie.pozdro800 Edytowane 2 Czerwca 2006 przez Wazzabii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grey_cinnamon Opublikowano 2 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2006 Hmm, Zdanie ostateczne o rozmiarze opon ma jedynie manual do Suzuki DR125:_) Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.