Adam M. Opublikowano 27 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2006 Na twoim miejscu brałbym CB500. ładne moto na pewno da ci dużo przyjemności. GS to już mocno przestarzała konstrukcja sięgająca lat 70. pozdr No co ty nie powiesz ???Konstrukcja Hondy z kolei siega lat 60 tych. I niektore relikty tego ( rama, zawieszenia ) zostaly do dzisiaj.Widze ze wielu z was jezdzi na GS 500, wielu go lubi ale wiedzy o tym motocyklu za duzej to nie macie :)Jak ktos slusznie napisal zanim nauczycie sie wykorzystywac w pelni zalety tego motocykla to zamieniacie go na inny silniejszy bo "mocy zaczyna brakowac". Co do tego ostatniego to jest to najczesciej powtarzana bzdura na tym forum.Ja sam nigdy GSa ( 500 ) nie mialem ani nigdy nim dluzej nie jezdzilem - ostatnio mialem okazje przejechac sie znajomego sztuka z 2002 r i stwierdzilem ze jest idealnie zrobionym motocyklem na wszystkie okazje.Lekki, b.zwrotny z dobrymi hamulcami i wystarczajacym silnikiem - 50 KM GSa nie robi duzego wrazenia jezeli porownuje sie go z CBR600, ale robi gdy porownac go z moja BSA 650, ktora ma 44 KM w porywach ;)Mysle ze dlatego sprzedaje sie przez ostatnie 20 lat bez wiekszych zmian i bez zadnych problemow.O GSie warto wiedziec ze ma przestrzenna rame, o wiele sztywniejsza od normalnej i zawieszenia, kola i hamulce od starszej generacji GSX 600 / 750 F. Te elementy sa troszke zmienione ( 1 tarcza z przodu zamiast 2, inne sprezyny w teleskopach ) ale dalej daja niezle rade w motocyklu o wiele lzejszym niz GSXF. Dlatego tak dobrze sie ten motocykl prowadzi, o wiele lepiej niz reszta konkurentow w jego klasie. Silnik nie jest jakis nadzwyczajny, ale jest prosty i skuteczny.Zreszta zawieszenia GSa mozna dalej w latwy sposob ulepszyc wstawiajac tam przod od starszego GSXR i lepszy tylny amortyzator, i wowczas robi sie to motocykl z ktorym sporo starszych plastikow bedzie mialo problemy na kretej drodze.A GS CUP istnieje nie tylko w Polsce ale i w Stanach, tyle ze w Stanach motocykle mozna przerabiac.Jeszcze 2 slowa na temat okreslenia "olejak", bo widze ze tez pelna nieswiadomosc panuje na temat znaczenia tej nazwy - olejak to moto z silnikiem chlodzonym olejem i nie swiadczy o tym to ze ma chlodznice oleju :wink:Moj GS 1150 ma taka chlodnice, ale dalej chlodzony jest powietrzem. Silnik olejaka ma podwojna pompe olejowa o duzym wydatku i wytwarzajaca duze cisnienie oleju, ktory kanalami oplywa caly cylinder i glowice jak plyn w moto chlodzanym ciecza. Zewnetrzna cecha olejaka jest gesto uzebrowany cylinder, ktorego zeberka sa o wiele ciensze i gestsze niz w moto chlodzonym powietrzem.GS500 jest oczywiscie chlodzony powietrzem. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matusta Opublikowano 27 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2006 Za miękki przód - jaki problem zalać gęstszy olej albo włożyć dłuższe spacery? GS to bardzo przyzwoity motocykl i za takie pieniądze nie można spodziewać się niczego lepszego. ja mialem ten problem w moim gs,miekki przod. Problem ten mozna usunac zakladajac nowe sprezyny, duzo dluzsze niz fabryczne. Ja kupilem firmy Progressive suspension, wlalem nowy olej,jesli pamietam to sae 10,potym zabiegu moto jak nowe.Nie dobija,hamuje lepiej i ogolnie lepsza jazda. Samo zalozenie dluzszych spacerow tego problemu nie usunie. Pzdr M Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fv Opublikowano 27 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2006 (edytowane) Będziesz pasować do GS 500 z obniżonym siedzeniem. Chociaż normalna wersja też ok. Są trzy argumenty za GS 500:a) mam taki, wiec jest najlepszy :) (piszę to wyraźnie, bo wielu nieświadomie gloryfikuje swoją maszynę - ja się przyznaję otwarcie ;)b) wszyscy uważają, że ER-5 ma słabe hamulce. Mało kto to sprawdzał, ale przy odsprzedaży może być bardzo ciężko ze względu na tą opinię.c) ceny ER-5 są wzięte z kosmosu. Taniej kupisz GS 500 w bardzo dobrym stanie niż Kawkę. Dwa ostatnie argumenty przekonały mnie do GS, mimo że ER-5 wizualnie bardziej mi się podoba. Edytowane 27 Lipca 2006 przez fv Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prog Opublikowano 27 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2006 Z tym zawieszeniem to jest tak, że od 1993 roku do 2000 produkowano przednie zawieszenia z możliwością regulacji. Nie wiem jak to jest w ER-5, ale w starszych rocznikach GS'a przodem nie ma co się przejmować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kulka Opublikowano 27 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2006 (edytowane) w ktoryms SM bylo porownanie tych dwu modeli .wynik??i jeden i drugi ma swoje wady i zalety .jak znajde to przytocze pare zdan,jesli jestescie zainteresowani..pZDR mam gdzies ten artykol Edytowane 27 Lipca 2006 przez kulka Cytuj dr750big ,hd evo 1340 ratrost ,gsxr 1100 91' , ram hemi 5.7http://www.bikepics.com/members/kulka/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kocyk87 Opublikowano 28 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2006 Gs'a rządzi ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.