Luca Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 Zmierze dokładnie ile jest od osi wału do lustra i dam znać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aker Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 A gładź na cylindrze między tłokiem to jak masz smarowane? Nie przypadkiem rozbryzgowo mgła olejowa??może czegoś nie wiem i się muszę doszkolić.Ten olej też pochodzi z pompy olejowej i jest zakończeniem jakichś kanałów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 19 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2006 Pomierzyłem to co się dało a reszta z rysunków metodą porównania i wyszło mi, że w pozycji pionowej przy maxymalnym stanie oleju przeciwwagi na wale są zanurzone około 1,5cm, przy stanie minimalnym jakieś 5mm. Podczas pracy pewnie ta ilość oleju zostaje wypychana w obieg i może wtedy wał nie dotyka do oleju.Ale podczas rozruchu obtacza się w oleju. Doświadczenia w silnikach motocyklowych czterosuwowych to zbytnio nie mam bo to mój pierwszy, do tej pory były same dwutakty.Jak kiedyś rozbiorę silnik na części to co nieco zobacze. Na rysunkach nie ma kanałów rozprowadzających olej, więc mogę się tylko domyślać.A dlaczego się upieram przy mojej wizji rozprowadzania oleju na gładź cylindra i do panewki na sworzniu tłoka bo do tej pory rozbierałem silnik od malucha i dużego fiata a tam przynajmniej tak mi się wydaje główne dostarczany olej na gładź jest poprzez przeciwwagi walące o lustro oleju. Są kanaliki wypychające olej na klawiaturę zaworów ale by doatarczyć olej od spodu pod tłok nie ma nic .Jak się myle to czekam na kolejną lekcje.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aker Opublikowano 19 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2006 Wczoraj dla pewności sprawdziłem w serwisówce układ smarowania Hondy fireblade i potwierdzam to, co napisałem: na dole każdego cylindra jest dysza, która natryskuje olej od dołu tłoka. Olej idzie z kanału olejowego, który smaruje również panewki wału korbowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 19 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2006 Mam nadzieje, że u mnie też tak jest bo takie rozwiązanie na pewno zwiększa trwałość silnika. Wtedy wystarczy, że smok pompy jest w oleju i smaruje się wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozzy369 Opublikowano 19 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2006 Wczoraj dla pewności sprawdziłem w serwisówce układ smarowania Hondy fireblade i potwierdzam to, co napisałem: na dole każdego cylindra jest dysza, która natryskuje olej od dołu tłoka. Olej idzie z kanału olejowego, który smaruje również panewki wału korbowego. Takie rozwiązanie na pewno jest w większości motocykli z silnikami wysokoobrotowymi, ale czy jest wolnoobrotowych cruiserowskich/chopperowskich V-kach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 19 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2006 A dlaczego się upieram przy mojej wizji rozprowadzania oleju na gładź cylindra i do panewki na sworzniu tłoka bo do tej pory rozbierałem silnik od malucha i dużego fiata a tam przynajmniej tak mi się wydaje główne dostarczany olej na gładź jest poprzez przeciwwagi walące o lustro oleju. Nie obraz sie, bo nie jest to zadna zlosliwosc z mojej strony, ale rozbierz ten silnik od malucha jeszcze raz.Na obydwoch korbowodach sa baardzo malutkie otworki (sztuk dwie na korbowod) z ktorych idzie olej z lozyska slizgowego (panewki korbowodowej).Otworki sa skierowane na denko tloka (od spodu).Wg mnie ten sposob smarowania gladzi cylindrowej (to uderzanie korbowodow o lustro oleju) bylby dobry ale do jakiegos silnika stacjonarnego, ktory jest wypoziomowany i sie nie przechyla, miska olejowa szeroka i odpowiednio plytka zarazem tak aby poziom oleju nie wplywal zbytnio na zanurzenie dolnej czesci korbowodu. W przypadku samochodow, czy tez motocykli jest to raczej niemozliwe. Sa tez silniki ktore maja sucha miske olejowa. Takie rozwiązanie na pewno jest w większości motocykli z silnikami wysokoobrotowymi, ale czy jest wolnoobrotowych cruiserowskich/chopperowskich V-kach? Ma to zapewnic przede wszystkim dobre chlodzenie tlokow no i smarowanie. Czy w motocyklowych V tez takie cos jest to nie wiem.Zajmuje sie troche inna branza i moge powiedziec tyle ze w wiekszych silnikach diesla tez sa takie rozwiazania i nie zalezy to od obrotow jakie silniki osiagaja. Sa silniki wolnoobrotowe z takim typem smarowania a i sa silniki lubiace wieksze obroty (np dieslowskie V10,V12) ktore maja cos takiego lub nie maja.Wg mnie zalezy to wylacznie od temperatur jakie osiagaja tloki (wplyw ma budowa, rozklad pierscieni, ksztalt, masa tloka - ilosc materialu) i stad pojawia sie koniecznosc stosowania tego typu smarowania badz nie. Te rozwiazanie z rurkami pojawia sie tez w silnikach o duzym skoku tloka, cylindry do tego pochylone - V-ki badz tez rzedowki lezace, gdyz tam to typowe olejenie rozbryzgowe (mgla) nie wystarcza - "olej ma za daleko" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 22 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2006 Tego malucha rozbierałem już z pięć lat temu i pamięć może płatać figle ale wydaje mi się, że jedyne otworki jakie były w wale to te doprowadzające olej pod panewki a innych może nie zauważyłem. Jak będę jeszcze kiedyś miał okazję to się temu przyglądne dokładnie. I wcale się nie obrażam bo rozumów nie zjadłem i nie wiem wszystkiego. Człowiek uczy się całe życie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 22 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2006 Tego malucha rozbierałem już z pięć lat temu i pamięć może płatać figle ale wydaje mi się, że jedyne otworki jakie były w wale to te doprowadzające olej pod panewki a innych może nie zauważyłem. W wale sa otworki, w panewkach korbowodowych sa otworki, no i w korbowodzie sa otworki.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.