Skocz do zawartości

Yamaha DT80 wyręcona na lewą stronę


Tannenberg
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Otuz tak kupilem DT 80 bo jako szczeniak takowa jezdzilem ale troszku przybraklo mocy wiec majac nieco pojecia o mechanice zaczelem dlubac przy silniku w celu zwiekszenia mocy moze sie to komus przyda isc do sklepu to kazdy potrafi i nowy komin zapodac czy cylinder 100 cm. Ja ich nie mialem wiec mysle ze komus sie to przyda. Bedzie w punktach. Dodam ze zakupilem DT z peknietym tlokiem i cylindrem. DT 80 LC II 1993 r.

 

1. Wymianka łożysk wału korbowego fabrycznie są KOYO generalnie smietnik nie wytrzymuja dłużej niż 1500 tys. na oleju z dozownika. Proponuje SKF jedno to 6304 drugie to 6204.

 

2. Po sieringi poszedłem do Agromy najtaniej.

 

3. Zakupilem tloczek 0,75 czyli na szlif i tym sposobem uzyskalem 92 cm

 

4. Strzelilem polerke kanalu wydechowego na lusterko przy okazji powiekszajac go o 2 mm coby sie lepiej wypruznialo malenstwo ze spalin.

 

5. Membrane zostawilem w swietym spokoju ostatnio jak przy niej kobinowalem to musial kupic druga

 

6. Glowica poszla do planowania caly 1 mm tlok nie dostal dzwona z glowica wiec jest dobrze. Zwiekszyl sie stopien sprezania.

 

7. Swieca NGK typ V dobrana wieksza wartosc cieplna.

 

8. No i wydech kolanko zostawilem w spokoju ale do pierwszego pudla dobralem sie kontowka odcinajac je od kolanka i moim oczom ukazal sie dlawik i cos w rodzaju katalizatora czyli scianki tlumika byly wylozone warstwami metalowej bardzo drobnej siatki. Nie dalo sie wypruc po dobroci wiec poroilem wydech wzdluz zgrzania kontowka oczywiscie, wyszlo z problemami.

 

9 Zmiana oczywiscie rurki wylotowej z 1 komina ta ciut mala. zastosowalem rurke o srednicy rantu z oryginalu. Dlugos dobrana tak by drugi kominek dalo sie skrecic jak w oryginale.

 

10. Teraz drugi kominek, posiada odolejacz musi byc drozny, nastepnie kontoweczka i wsad won, ale dorobic nalezy dwa kola z blachy i ponawiercac je wiertlem ja dalem 8 wspawac dwa w odleglosci 10 cm od siebie a w srodek druciak metalowy do garow najtaniej w jakims hiper i nie jeden ja wladowalem 5. Mozna pominac blaszki i wsad z druciaka ale wyje niemilosiernie i kazda radiola sie czepia.

 

11. Na koniec zaspawac to co pocielismy.

 

12. Zebatki poszly nowe najtaniej znalazlem w sklepie internetowym martin tak samo jak tlok dostawa rewelka. przod 15 tyl 51.

 

13. Gaznik przedel delikatna modyfikacje w postaci dyszy 140 byla 110 fabrycznie.

 

Poskladane do kupy jezdzi i 120 bez wiekszego problu na prostej wczesnie najlepiej ciagnela przy 5000 rpm teraz od 3000 rpm zawija jak wsciekla. wzroslo spozycie plynu zwanego paliwem o 0,5 l przy itesywnym wstawaianiu w terenie czyli 1,2 i opor czasem 3 i opor. Wszyscy lataja i kupuja nowe kominy i cylindry 100 cm pytanie po co jak da sie z tego wycisnac wiecej. A przy planowaniu glowicy i doprezeniu silnika wal korbowy w szczegolnosci lozysko dolne dostaje bardziej po dupie czyli skraca sie jego zywotnosc ale w sumie nowa korba to 100 zł a cylinder poloni z tlokiem i glowica to 800 zł wiec chyba warto powalczyc. W module nie doszukalem sie blokady zalozylem wlasnej konstrukcji i tak samo sie zachowuje. Jesli ktos ma jakies pytania smialo pomoge na tyle ile bede mogl. Pozdrawiam Rafał.

 

 

 

 

 

 

Jestem dzis na czacie jak ktos chce jakies info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zrobiles tu nic takiego o czym bym nie wiedzial :icon_razz: Do tego w dt jeszcze mozna,powiekszyc kanaly i przyciac tlok bo nie otwiera do konca przelotowych:PMysle iz tak naprawde zawiele ci to nie dalo;]po prostu zmiana tloka na wiekszy i szlif dal tak naprawde wiele mocy niz przed tem;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakby nie patrzec to cylinder o srednicy 49,75mm i skoku 42 mm, nie da 92 ccm :clap: cylinder polini ma 100ccm i srednice cylindra 55mm, i wtedy jest czuc roznice :icon_razz: . Jak złozysz to sie przekonasz :) w Dt trudno jest splanowac głowice o 1mm bo przy termostacie pozostaje bardzo mało miejsca i łatwo o to zeby sie wykruszło podczas jazdy lub ciekło. A sprawka tego ze motorek zaczał Ci wrescie smigac jest to, ze

zrobiłes mu generalny remont, a wczesniej był juz na wymarciu silnik :) to "cos w rodzaju katalizatora" to siatka wygłuszajaca :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skracanie tloka Daje tylko wczesniejsze napelnianie komory walu tak dziala 2 sow przynajmniej tak mnie uczyli a zaczynalem od czegos pewnie nawet ty nie pamietasz a nazywalo sie wfm 150, remont remontem moge kopsnac ci wzor na obilczanie pojemnosci skokowe srednica tloka w tej chwili wynosi 52 mm skok sie nie zmienil sila zeczy, termostat poszedl won na samym poczatku bo potrzebny jest jak dziura w moscie, a tak pozatym odnosnie cylindrow poloni wloskich sa powlekane nikasylem i maja srednice 54 mm, jakos lepiej jedzi na zeliwnej tuleji ktora ma wieksze tarcie i szybciej lape temperature. Poloni ma ta wade ze jedna rysa i smietnik chyba ze masz 60 zł na szlif i 190 euro na powleczenie go nikasylem. wiec przerobki zaproponowane sa chyba najtansze z mozliwych nie sadzisz. A tak poztym chba nie miales Dt bo termostat jest w cylindzrze bystry kolezko i ma sie do glowicy jak swinia do latania przynajmiej w wersji made in japan a nie hiszpania ktore szlu na niemcy i europe, tych modeli nie miale wiec nie bede sie sprzeczal czy jest w glowicy. Rownie dobrze mozna olac poloni i zalozyc gar od DT 125 tez bedzie latac nowy jakies 1500 pln, mnie na to nie stac. A tak poztym dibo jak ja jezdzilem na motocyklach to ty na mleko wolales be a jak rozebralem pierwszy silnik to latales z tetra miedzy nogami . Jeszce apropo pojemnisci odejmi 1 mm na plan glowicy i nastepne 3,5 na uszczelki wydzie ci jak wol 92 cm

Edytowane przez Tannenberg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"nie mozliwe ze ma 55 i 100cmm3 bo gdy:

Tlok Yamaha Dt125 56.00mm ma 125 cm3 ;]Musi miec wiecej okolo 110-112 biggrin.gif"

Jest jescze cos takiego jak skok tłoka....

 

"jakos lepiej jedzi na zeliwnej tuleji ktora ma wieksze tarcie i szybciej lape temperature"

 

Czyli 2x minus poniewaz oprocz tego ze tarcie zmniejsza osiagi to jeszcze temperatura nie pozwala na utrzymanjie sie ciagle w gornej granicy obrotow. Widac ze pojecie jednak nie jest najwyzsze.

 

"Rownie dobrze mozna olac poloni i zalozyc gar od DT 125 tez bedzie latac"

Rówinie dobrze można sie zesrac tylko co to da skoro ani skok tłoka ani kanały ani nic innego nie jest do siebie dopasowane. Przy okazji moglbys napisac od jakiej DT 125 mistrzu bo bylo ich pare wersji.

 

"A tak poztym dibo jak ja jezdzilem na motocyklach to ty na mleko wolales be a jak rozebralem pierwszy silnik to latales z tetra miedzy nogami ."

A mnie wtedy nawet nie bylo w planach i co z tegop skoro pokazu swoją wiedzą nie dałeś. i może zmień wiek w profilu bo coś Ci sie o wielki mistrzu pomyliło. Jeśli 3 szlif daje 12cm3 wiecej to jeden szlif dawalby 4cm3 czyli dt 125 na 8 szlifie bylaby dt 157 wiec sory ale poczytaj jeszcze troche zanim coś napiszesz.

 

I nie jest to ani atak ani jakies pogrozki z mojej strony ale poprostu nie staraj sie wmówić innym jaki jesteś świetny. Na forum jest naprawde wiele osób o tak niesamowitej wiedzy że padłbyś z zachwytu. Nie będe tu wymieniał ale rozejrzyj sie troche i poczytaj a wtedy dopiero staraj sie napisac cos "mądrego"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"nie mozliwe ze ma 55 i 100cmm3 bo gdy:

Tlok Yamaha Dt125 56.00mm ma 125 cm3 ;]Musi miec wiecej okolo 110-112 biggrin.gif"

Jest jescze cos takiego jak skok tłoka....

 

"jakos lepiej jedzi na zeliwnej tuleji ktora ma wieksze tarcie i szybciej lape temperature"

 

Czyli 2x minus poniewaz oprocz tego ze tarcie zmniejsza osiagi to jeszcze temperatura nie pozwala na utrzymanjie sie ciagle w gornej granicy obrotow. Widac ze pojecie jednak nie jest najwyzsze.

 

"Rownie dobrze mozna olac poloni i zalozyc gar od DT 125 tez bedzie latac"

Rówinie dobrze można sie zesrac tylko co to da skoro ani skok tłoka ani kanały ani nic innego nie jest do siebie dopasowane. Przy okazji moglbys napisac od jakiej DT 125 mistrzu bo bylo ich pare wersji.

 

"A tak poztym dibo jak ja jezdzilem na motocyklach to ty na mleko wolales be a jak rozebralem pierwszy silnik to latales z tetra miedzy nogami ."

A mnie wtedy nawet nie bylo w planach i co z tegop skoro pokazu swoją wiedzą nie dałeś. i może zmień wiek w profilu bo coś Ci sie o wielki mistrzu pomyliło. Jeśli 3 szlif daje 12cm3 wiecej to jeden szlif dawalby 4cm3 czyli dt 125 na 8 szlifie bylaby dt 157 wiec sory ale poczytaj jeszcze troche zanim coś napiszesz.

 

I nie jest to ani atak ani jakies pogrozki z mojej strony ale poprostu nie staraj sie wmówić innym jaki jesteś świetny. Na forum jest naprawde wiele osób o tak niesamowitej wiedzy że padłbyś z zachwytu. Nie będe tu wymieniał ale rozejrzyj sie troche i poczytaj a wtedy dopiero staraj sie napisac cos "mądrego"

 

Wiek: 13 - i wszystko jasne :icon_razz: Nieno, chłopak sie oswoi jeszcze :buttrock: Na początku nikt niebłyskał ...

Edytowane przez Z3US
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skracanie tloka Daje tylko wczesniejsze napelnianie komory walu tak dziala 2 sow przynajmniej tak mnie uczyli a zaczynalem od czegos pewnie nawet ty nie pamietasz a nazywalo sie wfm 150, remont remontem moge kopsnac ci wzor na obilczanie pojemnosci skokowe srednica tloka w tej chwili wynosi 52 mm skok sie nie zmienil sila zeczy, termostat poszedl won na samym poczatku bo potrzebny jest jak dziura w moscie, a tak pozatym odnosnie cylindrow poloni wloskich sa powlekane nikasylem i maja srednice 54 mm, jakos lepiej jedzi na zeliwnej tuleji ktora ma wieksze tarcie i szybciej lape temperature. Poloni ma ta wade ze jedna rysa i smietnik chyba ze masz 60 zł na szlif i 190 euro na powleczenie go nikasylem. wiec przerobki zaproponowane sa chyba najtansze z mozliwych nie sadzisz. A tak poztym chba nie miales Dt bo termostat jest w cylindzrze bystry kolezko i ma sie do glowicy jak swinia do latania przynajmiej w wersji made in japan a nie hiszpania ktore szlu na niemcy i europe, tych modeli nie miale wiec nie bede sie sprzeczal czy jest w glowicy. Rownie dobrze mozna olac poloni i zalozyc gar od DT 125 tez bedzie latac nowy jakies 1500 pln, mnie na to nie stac. A tak poztym dibo jak ja jezdzilem na motocyklach to ty na mleko wolales be a jak rozebralem pierwszy silnik to latales z tetra miedzy nogami . Jeszce apropo pojemnisci odejmi 1 mm na plan glowicy i nastepne 3,5 na uszczelki wydzie ci jak wol 92 cm

Mozesz wyjasnic jaki zwiazk ma planowanie glowicy i uszczelki z pojemnoscia skokowa?

Wedlug mnie (i chyba nie ylko) pojemnosc skokowa to jest powirzchnia tloka razy skok tloka. czyli wplyw na to ma srednica tloka i wykorbienie na wale korbowym, a nie wysokosc glowicy , czy tez grubosc uszczelek. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak gwoli scislosc mam 30 na karku na codzien brykam CB900 F2 Pierdzikulko mamy do wyszumienia sie na polu a z lenistwa nie chce mi sie wieku zmieniac ;) do kolegi skoro stopien sprezania przez planowanie glowicy nic sie nie ma do pojemnosci to dlaczego profesjonalne przerabianie silniki sa doprezane pomijajac przypadki zakladania turbo i kompresora wtedy sa odprezane, w przypadku podtlenku zazwyczaj sie je dopreza.

Edytowane przez Tannenberg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak więc jeśli posiada Pan 30 na karku to przepraszam ale liczyłem na sporo większą wiedzę nawet praktyczną. Podany przez Pana opis nie spełnia nawet wymagań jeśli chodzi o pełne odblokowanie yamahy. Są to zabiego czysto kosmetyczne wpływające co najwyżej na wzrost kultury pracy. Moc jednak pozostaje na poziome 12-13KM.

Co do wydechu wygłusza się go matą wygłuszającą.

Proponuję zająć się zakupem gaźnika o większej gardzieli o nawierceniem puszki filtra powietrza w miejscu przykręcania górnej pokrywy aby zapewnić wystarczającą ilość powietrza.

Wielki problem to nie jest a czyta się od razu lepiej!

Ps. Jak 30latek może zapominać o ortografii?

W pierwszym poście doszukałem się polskich znaków więc wyjścia nie ma, po polsku trzeba pisać!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czlowieku takie tuningi to robią na wsi w komarkach jak planowanie glowicy;]Japonskie silniki juz sa wystarczajaco wysilone i ich komora sprezania w stosunku do srednicy tloka jest naprawde mala.Efekt jaki uzyskasz przez to jest mizerny.a zuzycia,walu,lozysk są wiele wieksze.Co do skoku i pojemnosci to lc2 80 i 125 skok praaawie identyczny.a 55mm w cylindrze malossi to jest rowniotkie 110cmm3 wiec enduromax nie pie**ol mi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...