piotr123 Opublikowano 12 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 Jak juz kiedys pisałem mam problemy z gaźnikami w DR800Big.Krótko-zubożyłem mieszanke paliwową na max(opuszczone iglice,nowy filtr powietrza itp...)w gaźnikach.W BIGu mam założony jeden przelotowy tłumik.Po tej regulacji zaczą mocno strzelać z tłumika" kawalkada salw armatnich"przy schodzeniu z obrotów przy domknięciu całkowitym manetki.Jeśli jednak przy schodzeniu z obrotów w czasie jazdy nie domykam na maxa manetki tylko troche ją przytrzymuje na minimalnym otwarciu to -NIE strzela z tłumika... :icon_razz: Czy to groźnie zjawisko np.dla zaworów?Co zrobić zeby strzelanie zniwelować?-(no z raz moze sobie stzralić ,ale takie ciagłe walenie w tłumik już mnie troche osłabia)..STRZELAJĄCY DOKTOR BIG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr_pl Opublikowano 12 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 Zasadniczo za strzelanie w tłumik odpowiedzialne jest zakłócenie zjawisk falowych, jakie mają miejsce po stronie wydechu, ale również zasysania. Fabrycznie każdy pojazd ma policzone tłumiki i jest to kompromis między chałaśliwością, oporami przepływu, kosztami wytworzenia, itp., ale zawsze w oparciu o prawa fizyki. Prawie wszystkie garażowe ingerencje w układ wydechowy (rozwiercanie, wycinanie przegród, uwalnianie wydechu) kończą się zakłóceniem zjawisk falowych przebiegających m.in. w wydechu, a co za tym idzie pogorszeniem procesu spalania w ogóle. Za to osiągamy efekt w postaci zdecydowanie głośniejszej maszyny. Podsumowując: nie powinno grzebać się przy samych wydechach bez fachowej regulacji silnika. Wracając do Twojego pytania, to kanonada strzałów napewno nie oznacza nic dobrego, zaś parę strzałów na odjęciu gazu (nie mających oczywiście charakteru eksplozji) nie od razu uszkodzi Ci sprzęt, a szyku zadaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wazzabii Opublikowano 12 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 ja u siebie w DR125 tez mam takie cos, tlumik byl chyba robiony na przelot bo sprzet bardzo glosny, motocykl slychac z daleka,na co musze teraz zwracac uwage przy takim exploatowaniu? zajrzec do zaworow? bo jak na razie tego nie zrobilem, maszyne mam rok, jak na razie kompresja jest bdb jak na przebieg 20tys. , kopie czasami przy odpalaniu ale to chyba norma? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr123 Opublikowano 12 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 Dodam,że nie strzelała tak jak iglice były w połozeniu standardowym(na środku) i ze starym filtrem powietrza.Raz po raz zdażało sie strzelic ale nie tak jak teraz.Zuboźyłem mieszanke celowo-bo przed regulacja swiece były czarne i puszczała czarny dym.Teraz pojezdze i zobacze jak beda wygladać świece(czy beda mniej czarne)Co mi przychodzi jeszcze do głowy-dokładniej uszczelnie i przejże wydech(moze gdzieś zasysa lewe powietrze i tez tak sie to kumuluje)?Wymienie przy okazji świece.Co jeszcze radzicie? Ps.wedlug mnie przepuszczaja troche zaworki od ssania(takie mosiężnie pierdolniki :clap: )i przez to mieszanka robi sie nasycona paliwem.Przez to obnizyłem iglice aby troche ja zuboźyć.CZY W JAKIŚ SPOSÓB REGENERUJE SIE TE ZAWORKI?CZY WYMIENIA SIE NA NOWE?(nie wiem gdzie szukać takich -w Larssonie nie mają, a całe gaźniki uźywane około 300zl i nie wiem czy kupi się wiekszy złom)Pozostaje mi walczyc z moimi :) Jeszcze jedno-jak do końca nie domykam manetki gazu toi nie strzela.Wali z tłumika jak manetke domkne do końca.Na postoju przy przygazówkach ogień z rurki potrafi wylecieć :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niemand Opublikowano 12 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 Sprawdz zapłon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 13 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2006 Jeżeli zapłon jest zbyt przyspieszony a do tego mamy wyciągnięty łańcuszek rozrządu to często się tak dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barnaby Opublikowano 13 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2006 na tam nie wiem, ale jak moje moto strzelało w tłumik, to okazało się że się zawory podwieszają.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Komarrider Opublikowano 14 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2006 Ja miałem podobnie i powodem było niedokręcone kolanko dokręciłem i po buli wyglądało to na to jak by cylndry brały sobie paliwo jeszcze przy domkniętej przepustnicy. Popatrz na wydechy czy dobrze podokręcane itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.