Skocz do zawartości

Strzelanie w tłumik


Rekomendowane odpowiedzi

Jak juz kiedys pisałem mam problemy z gaźnikami w DR800Big.

Krótko-zubożyłem mieszanke paliwową na max(opuszczone iglice,nowy filtr powietrza itp...)w gaźnikach.W BIGu mam założony jeden przelotowy tłumik.Po tej regulacji zaczą mocno strzelać z tłumika" kawalkada salw armatnich"przy schodzeniu z obrotów przy domknięciu całkowitym manetki.Jeśli jednak przy schodzeniu z obrotów w czasie jazdy nie domykam na maxa manetki tylko troche ją przytrzymuje na minimalnym otwarciu to -NIE strzela z tłumika... :icon_razz:

Czy to groźnie zjawisko np.dla zaworów?

Co zrobić zeby strzelanie zniwelować?-(no z raz moze sobie stzralić ,ale takie ciagłe walenie w tłumik już mnie troche osłabia)..

STRZELAJĄCY DOKTOR BIG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadniczo za strzelanie w tłumik odpowiedzialne jest zakłócenie zjawisk falowych, jakie mają miejsce po stronie wydechu, ale również zasysania. Fabrycznie każdy pojazd ma policzone tłumiki i jest to kompromis między chałaśliwością, oporami przepływu, kosztami wytworzenia, itp., ale zawsze w oparciu o prawa fizyki. Prawie wszystkie garażowe ingerencje w układ wydechowy (rozwiercanie, wycinanie przegród, uwalnianie wydechu) kończą się zakłóceniem zjawisk falowych przebiegających m.in. w wydechu, a co za tym idzie pogorszeniem procesu spalania w ogóle. Za to osiągamy efekt w postaci zdecydowanie głośniejszej maszyny. Podsumowując: nie powinno grzebać się przy samych wydechach bez fachowej regulacji silnika.

Wracając do Twojego pytania, to kanonada strzałów napewno nie oznacza nic dobrego, zaś parę strzałów na odjęciu gazu (nie mających oczywiście charakteru eksplozji) nie od razu uszkodzi Ci sprzęt, a szyku zadaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja u siebie w DR125 tez mam takie cos, tlumik byl chyba robiony na przelot bo sprzet bardzo glosny, motocykl slychac z daleka,

na co musze teraz zwracac uwage przy takim exploatowaniu? zajrzec do zaworow? bo jak na razie tego nie zrobilem, maszyne mam rok, jak na razie kompresja jest bdb jak na przebieg 20tys. , kopie czasami przy odpalaniu ale to chyba norma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam,że nie strzelała tak jak iglice były w połozeniu standardowym(na środku) i ze starym filtrem powietrza.Raz po raz zdażało sie strzelic ale nie tak jak teraz.

Zuboźyłem mieszanke celowo-bo przed regulacja swiece były czarne i puszczała czarny dym.Teraz pojezdze i zobacze jak beda wygladać świece(czy beda mniej czarne)

Co mi przychodzi jeszcze do głowy-dokładniej uszczelnie i przejże wydech(moze gdzieś zasysa lewe powietrze i tez tak sie to kumuluje)?

Wymienie przy okazji świece.

Co jeszcze radzicie?

 

Ps.wedlug mnie przepuszczaja troche zaworki od ssania(takie mosiężnie pierdolniki :clap: )i przez to mieszanka robi sie nasycona paliwem.Przez to obnizyłem iglice aby troche ja zuboźyć.

CZY W JAKIŚ SPOSÓB REGENERUJE SIE TE ZAWORKI?CZY WYMIENIA SIE NA NOWE?(nie wiem gdzie szukać takich -w Larssonie nie mają, a całe gaźniki uźywane około 300zl i nie wiem czy kupi się wiekszy złom)Pozostaje mi walczyc z moimi :)

 

Jeszcze jedno-jak do końca nie domykam manetki gazu toi nie strzela.Wali z tłumika jak manetke domkne do końca.Na postoju przy przygazówkach ogień z rurki potrafi wylecieć :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...