Skocz do zawartości

co to za motor?


Rekomendowane odpowiedzi

witam szanowne grono wyjadaczy ;)

 

nadarza mi sie okazja kupienia KTM od szefa :D , motocykiel stoi u niego w garazu, kilka krotkich info na jego temat:

1) kraj: Egipt

2) motor jezdzony przez kobiete

3) od ostatniej kapitalki (zagrzany silnik, rok albo 2 lata temu) podejrzewam, ze przejechal nie wiecej jak 500-700km po plaskim, zadnych piachow, terenow - po prostu motorek dla dziewczyny

4) nieznany rok produkcji, ani przebieg

5) opony w idealnym stanie i nowe

6) 125ccm i 2T

7) maszyna na chodzie - na oko padniety akumulator, dawno nie jezdzona

8) jesli bede przejawial dalsze zainteresowanie, pojedzie na pace do serwisu na przeglad i wycene

 

i tu pojawia sie pole do popisu dla forumowych ekspertow, nalezaloby stwierdzic:

1) co to za model

2) w jakich latach byl produkowany

3) czy warto sie za niego brac?

4) za ile ;)

5) jestem "nawet-nie-poczatkujacy-driver", wiem jak sie jezdzi motorem, mam glowe, a w niej dzialajacy mozg ;) wiem co mnie moze czekac na motorze, wiem tez czego sie spodziewac po 2T 125cmm

 

oto foty zrobione dzisiaj w garazu, jesli bedzie potrzeba (szukalem jakiejs tabliczki na ramie czy silniku - niestety nie wiem gdzie to moze byc, a nie chcialem odwracac sprzeta do gory kolami) moge zrobic dokladniejsze, doradzcie tylko czego szukac i na co zwrocic uwage przy kupowaniu takiego sprzeta.

 

KTM 125ccm 2T

 

Ps. Szef baknal cos o ok 700eur, wiem ile warta jest sama marka KTM, ogladam czasem Paryz-Dakar :eek: - czy chociazby dlatego warto inwestowac w takie cos - do nauki, ewentualnie lajtowych popierdółek po terenie i pozniejszej odsprzedazy?

Ps2. zdjecia chwilowo umiescilem pod 125 EXC z 1996 - prosze o pomoc i wskazanie wlasciwego modelu :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KTM LC2 :D miałem taka sztukę i na początek spokojnie ci powinien wystarczyć. Silnik od DT więc części jest pełno, tylko niestety niektóre są oryginalne KTM więc trochę kosztują. Co do ceny, to chyba trochę za dużo jeśli 700 EUR, można u nas za 4 tysiące kupić już chyba w lepszym stanie. Ale może w Egipcie inaczej się zarabia i inaczej płaci ;)

pozdro

Edytowane przez kristi_rx125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KTM LC2 ;)

...

Ale może w Egipcie inaczej się zarabia i inaczej płaci :eek:

dzieki za pierwsza podpowiedz - faktycznie placi sie inaczej :D - zwlaszcza w turystyce

 

mam kolejne pytanie:

da sie tym wyprzedzic srednio rozpedzonego rowerzyste po plaskim pod wiatr? Zycie nie sklada sie tylko z terenu, a motor sluzylby rowniez do kulania sie do pracy po asfalcie... ile mozna na nim nadrobic w porannym spoznieniu do roboty? :biggrin:

Edytowane przez bann
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moc MZ 250 (20 kuni) a waga pewnie mniejsza o 10 - 20 kilo ,do 120 ladnie idzie ale powyzej juz slabiej v max jakies 140 km/h

 

stan widac ze zapuszczony ,ale warto osluchac silnik bo moze byc dobity ,cena faktycznie dosc wysoka

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do 120 ladnie idzie ale powyzej juz slabiej v max jakies 140 km/h

:D starczy... przy sposobie jazdy lokalesow lepiej nie jezdzic szybciej

stan widac ze zapuszczony ,ale warto osluchac silnik bo moze byc dobity ,cena faktycznie dosc wysoka

 

z owym zapuszczeniem sprawa wyglada nastepujaco - w tym klimacie rzeczy zostawione na dworzu - nie zamkniete szczelnie w pomieszczeniach w ciagu 2och dni wygladaja wlasnie w taki sposob, pyl jest wszedzie

wiec motor moze wygladac na o wiele bardziej zaniedbany niz jest w rzeczywistosci

 

jesli chodzi o cene: jest to rownowartosc mojego miesiecznego wynagrodzenia + koszty paliwa, zarcia i mieszkania,

normalny rynek motocyklowy istnieje 400-500km stad, mieszkam i pracuje w miescie typowo turystycznym ze wszystkimi tego plusami i minusami, motocykle w okolicy - to albo jakas plastikowa chinszczyzna a'la chopper, albo zatluczone enduro/cross robione "na drut" - albo nowki za duzo wieksze pieniadze

 

nie chce sie z nikim klocic - staram sie jak najwierniej przedstawic realia

nie chce rowniez, zeby wygladalo to tak jakbym juz zadecydowal o kupnie a tu szukal tylko potwierdzenia swoich marzen

 

ps. co w tym modelu pada najszybciej? ma jakies slabe punkty?

ps2. w zeszlym roku znajomi sprzedali za tyle jakas swoja chinszczyzne 4T 250-300ccm (zwyczajny motocykl, takie niewiadomoco) - bo wygladala jak nowa

 

 

=======

 

podsumowujac:

1) dla poczatkujacego drajwera - moc i osiagi sa wystarczajace, moze nawet za wysokie

2) silnik znany i prosty - czesci niektore drogie, ze wzgledu na marke

3) cena - jak na razie dyskusyjna

4) stan - nie do ustalenia bez odpalenia

 

czy powyzsze zgadza sie z rzeczywistoscia?

Edytowane przez bann
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mieszkasz tam na stale ?? co z rejestracja/sprowadzeniem moto ??

od jakiegos miesiaca albo 2 lat, zalezy jak liczyc :D

motocykiel bedzie ujezdzany tutaj, nie planuje przywozu - najwyzej na palete i frachtem przez morze ... ale to w przypadku ostatecznym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zorientuj sie z przepisami ,czy mozesz moto zarejestrowac na siebie , czy twoje prawko jest tam wazne

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepisy to najmniejszy problem - szef jest europejczykiem i przebywa na tych samych zasadach, kodeks ruchu drogowego nie istnieje w praktyce, za przekroczenie predkosci zabierane jest prawo jazdy i stawiane sa 2 alternatywy: natychmiastowa lapowka (50USD) albo wykupienie legalnie na komisariacie. Tolerowane sa europejskie PJ - z tym ze nikt ich nie oglada - majac B moglbym jezdzic C i A.

 

gdzie znajde na tym forum porady przydatne przy kupnie moto? na co patrzec, gdzie nacisnac itd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie dowiedzialem sie kolejnej ciekawostki (dla mnie to nowosc - dla was moze nie),

mianowicie: motocykle chlodzone ciecza nie sa dobrym nabytkiem w cieply klimat, a tym

bardziej do jazdy po pustyni - najlepiej sprawdzaja sie chlodzone powietrzem ;)

Zwlaszcza w przypadku tego 2T 125ccm o ktorym mowa w watku - przy upalaniu w terenie,

zbyt szybko lapie temperature i trzeba robic przystanki :)

Edytowane przez bann
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...