Skocz do zawartości

'chrobotanie' przy 4500-5000obrotów na nierównej nawierzchni...


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

obiecuję, że przestanę zaczynać nowe tematy jak mi się sprzęt przestanie psuć ;) :flesje:

 

 

dokładnie jak w temacie: między 4500 a 5000obrotów(w całym zakresie 4500-5000), na niskich biegach(moze przy wyzszych juz nie słychać przez szum powietrza), na wybojach(na gładkim asfalcie cisza) z silnika dochodzi dziwne szmerochrobotanie- inaczej tego nie umiem nazwać, dość głośne i wyjatkowo dla mnie nieprzyjemne.

 

jak sie jezdzi samemu(1szt) to tak szybko przechodzi przez ten zakres obrotów rozpedzajac się, ze nie zauwazyłen wcześniej- dziś w trasie z pasażerem zauwazyłem i jestem nieco przerażony...

 

tylko ten zakres obrotów i tylko na nierównej nawierzchni...(ew jak wrzucę bieg i obroty spadną w te 4500-5000 i silnik znów zaczyna ciągnać po puszczeniu sprzęgła też się pojawia)...ale czuć to głównie rozpędzajac się na nierównej nawierzchni...

 

 

co to może być?

 

sprawdziłem zawieszenie, łozysko główki ramy- to nie one hałasują- dzwięk ewidentnie pochodzi z silnika...

 

nie wiem czy skrzynia czy coś nie tak z łancuszkiem rozrzadu... czy tam jest napinacz tego łancuszka? intuicja(nie znam się) podpowiada, ze skoro chrobocze na dziurach, i tylko w okreslonym zakresie obrotów to moze coś z napinaczem...).

 

plizzz help...

 

no i jeszcze jeden problem- czasem przy duzym otwarciu przepustnicy przez dłuższy czas(obwodnica- próba rozbujania do większej prędkości niz 170) silnik mi gaśnie. jedyne co mozna zrobic to puscic gaz i turlac się hamując silnikiem- zawsze odpali na ten swego rodzaju zapych- zawsze zanim sie zatrzyma.(może chce odpocząc? ).dodam,ze jest z 700km po regulacji i czyszczeniu gaźników...

 

edycja: poprawiono błędy

 

nikt nie ma pomysłu?

 

za mało informacji?

Edytowane przez awful
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do chrobotania to tez tak mam w tym zakresie obrotów w XJ550, myslalem ze silnik sie rozwala a to w moim przypadku wpadal w rezonans przedni błotnik (i nadal wpada).

Co do drugiedo problemu to czy odpowietrznik baku dobrze dziala?

 

odpowietrznik baku... ciekawe nie wpadłem na to :icon_mrgreen:... przepałuję go przy okazji, a potem szybko otworzę bak... jesli usłyszę syk to to chyba będzie to,nie?

 

a moze sa jakieś inne sposoby sprawdzenia?

 

 

mhmm w sumie w tym przedziale obrotów wibracje od silnika są całkiem niezłe ...ale nie sądzę,zeby to był błotnik... w ramach poszukiwania przyczyn sprawdziłem tez naciąg łancucha(poza tym co sprawdziałem wczesniej)...

 

ech - co coś naprawię to nowa rzecz wyskakuje... wniosek: zawsze 1-2 rzeczy musza być zepsute. nalezy więc znaleźć coś ,czego spsucie nie przeszkadza i z tym żyć... bo robi się pierdółki a potem wyskakuje jakaś rzeźnia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowe dane: ten szmerochrobot pojawia się juz od 3k obrotów- nadal do 5ciu...

 

no i wydaje mi się,ze zaczynam słyszeć łańcuszek rozrządu...może to on szmerochrobocze sobie?

 

heh no i jeszcze jedna sprawa: próbowałem go stawiac na koło(zgodnie z instrukcją gościa który stawia na seryjnych zębatkach). półsprzęgło,ruszyć,dodać ostro obrotów i strzał z klamki...kłopot w tym ze po puszczeniu sprzęgła obroty spadają do ok 4k (czyli te 3k niżej) i dupa blada :buttrock:...

 

coś ze sprzęgłem? linka się klinuje? co to moze być?

 

z góry dzięki

 

pzdr

Edytowane przez awful
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...