Skocz do zawartości

Junak dylemat


janus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Remontuje junaka i mam pewnien dylemat mianowicie muszę wymienić tłok i pierścienie na nowe, cylindra nie musze bo jest w dobrym stanie ma 75mm, poszukałem w necie i znalazlem kilka sklepów z tymi rzeczami, poszperałem tez na allegro i widze ze jeden facet ma na sprzedaż taki komplet http://www.allegro.pl/show_item.php?item=101304084 napisałem do faceta i powiedział mi ze może sprzedać mi sam tłok z pierścieniami i ze sworzniem za 50z ale jeśli bym wzioł komplet to od reki za 160zl miałbym, moje pytanie brzmi

 

1)czy cylindry te nowe z aluminium są lepsze od tych starych (żeliwnych bodajrze) bo jeśli tak to chyba warto dołożyć te kilka złoty i mieć cylinder aluminiowy, ale może się mylę?

 

 

2)czy te pierścienie co są na zdjęciu dobre są bo pierścienie Derda słyszałem że są lepsze ale czy są dużo lepsze od tych na zdjęciu

 

Ogólnie to jestem osobą która woli więcej pracy i pieniędzy włożyć byle tylko efekt był najlepszy więc chcę remont zrobić jak najstaranniej i dokładniej pozdrawiam :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy nowy (alu.) cylinder jest lepszy od starego ale ja jednak obstaje za żeliwniakiem bo mam takie we szystkich silnikach od Junaka i nie wydaje mi się że jest gorszy od tego co produkują obecnie. Tłok można kupic odzielnie jak i reszte zestawu czyli pierścienie, sworzeń np. w http://www.skuterdebica.hg.pl/

Co do pierścieni to te produkowane w almocie są niezbyt dobre. Owszem Junak bedzie jeździł i na nich ale mają ponoć krutszą żywotność. Polecam te z Poznania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czeee

 

Co do pierscieni to tylko Derda .. bo te motusy i inne na niebieskich tekturkach to po 2tys km maja po 1mm luzu na zamkach wiec szkoda ich zakladac .

 

Cylindry ... tu kwestia gustu , nie stwierdzono jakiejs wyzszosci jednych nad drugimi ( no moze poza wygladem :icon_razz: ). Gdybys sie zdecydowal na aluminowy to idz do sklepu ze srednicowka i wybierz sobie komplet z wlasciwym pasowaniem tlok-cylinder bo one nie sa w zaden sposob dobierane . Sworzen tez nie jest najwyzszych lotów .. polecam przerobienie sworznia FSO lub VW , bedzie na wieki :icon_razz: No i zabezpieczenia sworznia .. segery lubia wypadac .. lepsze są te druciane (tez pasuja od FSO).

 

pozdrawiam herflik

 

 

ps moim zdaniem jak zeliwniak ma 75 , to kup tlok z pierwszego nadwymiaru i zanies razem z cylindrem do zakladu niech Ci szlifną na 1 nadwymiar z wlasciwym pasowaniem i bedzie ok :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, ja osobiście nie jestem przekonany do żadnych części produkowanych obecnie do zabytkowych motocykli... Zazwyczaj te części sa niedokladnie spasowane ze soba i sa wykonane z materiałów slabej jakosci lub tez slabo utwardzonych materialów..

Osobiscie preferuje regenerowanie czesci oryginalnych i fabrycznych, a nie kupowanie nowych bo w przypadku fabrycznych mam pewnosc ze sa one wykonane z dobrych materialow, a te uwczesne czesci? Sami wiecie... slaba jakos...slabe wykonanie itp..

Pozostan przy oryginale, kup nowy tlok, zrób szlif:)

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...