Olsen Opublikowano 27 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2006 Producent kitu tuningowego MALOSSI, który aktualnie mam założony w skuterze, zaleca stosowanie dwóch rodzajów świec zapłonowych: BOSCH W3AC przy normalnej eksploatacji oraz W2AC przy wykorzystaniu "ekstremalnym". Do tej pory cały czas jeździłem na W3AC, ale zastanawiam się, czy przynajmniej na lato nie wkręcić W2AC - może poprawiłyby się osiągi skutera? :( Ktoś mi kiedyś napomknął, że przy tej drugiej świecy silnik będzie się dłużej nagrzewał, zwłaszcza w chłodniejsze dni, i przez to będę jeździł niedogrzany, co zbyt korzystne dla jednostki napędowej nie jest.A co na to forumowi spece od dwusuwów? Cytuj Romet Pony > Romet Ogar 205 > MZ ETZ 251 > Suzuki GSF 600 S Bandit i Peugeot SV 50 > Yamaha YP 250 R X-Max > Merida Freeway 9300 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 27 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2006 kupic swiece z pochyla elektroda, w NGK np na oznaczenie eCs... pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 28 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2006 Ta druga swieca ma mniejsza ciepłote i lepiej znosi ostre krecenie i temeperatury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzpower Opublikowano 28 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2006 Odpowiednio dobrana ciepłota sprawia że świeca osiąga temperature samooczyszczania. Jeżeli świeca jest czarna to należy zastosować świece o niższej wartości cieplnej, a jeżeli biała to świece o wyższej wartości. Ciepłota świecy nie ma znaczenia przy odpalaniu jak też nie wpływa na tempo rozgrzewania się silnika. Jeżeli nie ma problemów ze świecami to proponuje pozostać przy tym typie świec. Ja wartość cieplną świecy zmieniam wtedy gdy zbyt często „padają” np. w jawie 350 zmieniłem świece z ngk B8HS na B7HS bo ósemki się zbyt słabo oczyszczały (miały zbyt ciemny kolor). Dodam jeszcze: świeca za gorąca spowoduje jej rozrzażenie i samozapłon i to jest szkodliwe dla silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.