tazz Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2006 hej jaki powinienem wlać olej do mojego sprzeta ? syntetyk?? półsyntetyk?? mineralny?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qdlaty Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2006 a jaki jest zalecany?myślę że półsyntetyk, chyba że silnik żłopie olej to mineralny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marlew Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2006 a jaki jest zalecany?myślę że półsyntetyk, chyba że silnik żłopie olej to mineralny Zalecany jest 10W40 ale z uwagi na wiek lej lepiej coś xxW50. Ja jezdziłem kataną na QS 15W50 i było super ale najważniejsze to pilnować terminów wymiany. GS550 jest na łożyskach tocznych i nie lubi starego oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Skoro jest na łożyskach tocznych, to chyba powinien być bardziej odporny na nieregularne zmiany i stary olej powinien być dla niego mniejszym problemem... To panewki sa takie czułe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marlew Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Skoro jest na łożyskach tocznych, to chyba powinien być bardziej odporny na nieregularne zmiany i stary olej powinien być dla niego mniejszym problemem... To panewki sa takie czułe. Łożyska toczne - mało wrażliwe na poziom i ciśnienie ale wrażliwe na czystość.Łożyska ślizgowe - mało wrażliwe na czystość ale wrażliwe na cisnienie i stan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2006 W mojej BSA, ktora jest starym motocyklem z walem na panewkach i bez filtru oleju z prawdziwego zdarzenia ( wyobrazcie sobie Junaka na panewce / kach ) brudny olej spowodowal wyrazne rysy na sciankach tlokow i panewkach. Tak ze w silniku na panewkach czystosc liczy sie bardzo. Silniki na lozyskach tocznych sa w ogole bardziej odporne na wszelkie problemy olejowe, w koncu przykladem sa tu 2 suwy, ktore chodza na tym co dostana w mieszance paliwowej.GS550 jest przykladem jednego z najtrwalszych japonskich silnikow - malo wysilony i zbudowany niezwykle mocno z walem na lozyskach i plytkowa regulacja zaworow praktycznie nie ma slabych punktow.Oczywiscie sa artysci, ktorzy wszystko potrafia zarznac, i np o ile pamietam to zarowno Marlew jak i moi znajomi z precli mieli wiele klopotow ze swoimi egzemplarzami.Byly to jednak egzemplarze w wiekszosci po "polskich " remontach, albo wogole nie remontowane i doprowadzone do stanu kompletnego zlomu.Odpowiadajac na pytanie w tytule to wszystko bedzie dobre, ale w starszym silniku chlodzonym powietrzem zgodnie z tym co Marlew napisal xxW50 powinien sie lepiej sprawowac niz 40. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tazz Opublikowano 26 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2006 dziekówa :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.