roobsoon Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Witam ponownie.Powiedzcie mi czy normalne jest zeby przy wlaczonych swiatlach zarowka halogenowa 60/55W obnizala ladowanie o 1,5V? Napiecie ladowania bez swiatel wacha sie miedzy 13,8 - 14,5 Na swiatlach spada 12,1 - 12,6V Jaka ewentualnie moze byc przyczyna takiego spadku napiecia? Zarowka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack-Jawa Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2006 To niestety "proza życia" i nieubłagane prawa fizyki :biggrin: Obciążenie tzn. duży pobór prądu nawet w przypadku elektronicznych regulatorów napięcia spowoduje spadek napięcia.Powinno ono wzrosnąć przy wysokich obrotach silnika ale przy niedużej mocy alternatora to nie wzrośnie.Ot i wsio :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tuzmen Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2006 To niestety "proza życia" i nieubłagane prawa fizyki :biggrin: Obciążenie tzn. duży pobór prądu nawet w przypadku elektronicznych regulatorów napięcia spowoduje spadek napięcia.Powinno ono wzrosnąć przy wysokich obrotach silnika ale przy niedużej mocy alternatora to nie wzrośnie.Ot i wsio :icon_mrgreen: tak ale jeśli nasz alternator przy obrotach 5000 daje 40V to niby jaki ma być spadek napiecia ladowania? Wydaje mi sie ze przy obciążeniu napiecie na klemach nie moze być niższe niż 13,5V a powinno być ponad 14V. Odchodząc od tematu co powiecie gdy ze wzrostem obrotów napiecie spada. Czy regulator jest uszkodzony?Pozdrawiam bluesowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_o Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Witam Ostatnio montowałem nowy regulator napięcia razem z elektrykiem. Oto co mi powiedział: - Napięcie po wzroście obrotów, powninno spaść. - Generalnie, czy są swiatła czy ich nie ma, to napięcie ładowania powinno być zawsze w przedziale 13.9-14.5 V. Chyba, że włączy się wentylator chłodnicy. Wtedy może być poniżej 13.9V. Ale to nic nie szkodzi. Wiadomo, że wentylator chodzi tylko przez chwilę. -Jeśli akumulator jest rozładowany, to napięcie ładowania będzie niższe. Dlatego zawsze przed sprawdzeniem, akumulator musi być w pełni naładowany. Inaczej prąd ładowania będzie niższy ! - Moce alternatorów w motocyklach są z reguły niższe od samochodowych. Dlatego proces ładowania akumulatora podczas jazdy trwa o wiele dłużej. Jeśli z jakichś przyczyn masz niedoładowany akumulator, to najlepiej doładuj prostownikiem, albo wybierz się na dłuższą jazdę. - Im bardziej akumulator jest zasiarczony, tym bardziej wydłuża się czas ładowania przez alternator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roobsoon Opublikowano 27 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2006 U mnie uszkodzony byl regulator napiecia tak jak zreszta w wiekszosci przypadkow tego typu Wymienilem juz na drugi i ladowanie skoczylo,nawet (nie)Zle skoczylo i dochodzi teraz na swiatlach do 17,5V Przydaloby sie teraz je obnizyc ale jak?Jak wiecie piszcie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ober Opublikowano 27 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2006 Jeśli 17,5V to twój regler jest uszkodzony, czeka cię wymiana na następny. POZDRO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_o Opublikowano 27 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2006 Najlepiej zabierz moto do dobrego elektryka.Jeśli wymieniasz już drugi relgulator, to faktycznie jest coś nie tak. Przyczyn może być naprawdę dużo. U mnie na przykład, pomiary pokazywały: raz dwie uszkodzone diody minusowe, a raz tylko jedną. Nie piszesz jaki założyłeś, orginalny nowy, używany czy dorabiany. Ja założyłem dorabiany, z możliwością regulacji napięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roobsoon Opublikowano 27 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2006 Ja zalozylem uzywany od jakiejs tam suzi 600 do virazki 250 Mial byc mocniejszy i trwalszy Mocniejszy to jest bo aku kopa dostaje niezlego te 17.5V ale jak na dlugo? Myslalem wlasnie o regulatorze z mozliwoscia regulacji napiecia ale skad takiego dorwac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_o Opublikowano 27 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2006 Ja zalozylem uzywany od jakiejs tam suzi 600 do virazki 250 Mial byc mocniejszy i trwalszy Mocniejszy to jest bo aku kopa dostaje niezlego te 17.5V ale jak na dlugo? Myslalem wlasnie o regulatorze z mozliwoscia regulacji napiecia ale skad takiego dorwac? Wejdź na tą stronę. http://www.republika.pl/reg_mot/ Mam taki regulator od kilku dni. Na razie działa. Koszt to 169 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roobsoon Opublikowano 27 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2006 Ogladalem juz na necie te regulatory i nawet calkiem przystepna cena jest jak na nowe z gwarancja a o regulacji nie wiedzialem ze niejaka maja Mozesz mi podpowiedziec jak w nich sie reguluje napiecie?Jakies pokreklo jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 27 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2006 Podczepię się pod temat. Chciałbym w swoim potworze zmienić alternator na mocniejszy. Obecny podaje max. 190 W. Wydaje mi się to nieco za mało. Chciałbym wstawić taki, który będzie mógł produkować 250-300 W. Czy ktoś może wie, jaki przypasuje do DR800?Dzięki.hikor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_o Opublikowano 27 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2006 Jest potencjometr, którym można kręcić w obie strony, po kilkanaście obrotów, małym wkrętakiem. Jest zagłebiony, więc nigdzie nie wystaje i o nic nie zachacza. Po wykonaniu regulacji prądu łądowania, dajesz kilka kropel silikonu i masz pewne zabezpieczenie. Ale... Jeszcze nie dawałem silikonu, ponieważ podczas montażu, akumulator, był trochę za słabo naładowany. Wolę trochę pojeździć i ponownie sprawdzić prąd ładowania, i dopiero zabezpieczyć. Podczas zamawiania dobierz odpowiednią długość przewodów ! Najlepiej z zapasem. W razie czego skrócisz. Lepsze to niż ewentualne sztukowanie. I jeszcze jedno... Regulator nie ma żadnych otworów montażowych i nie próbuj ich samodzoelnie zrobić wiertarką, bo uszkodzisz elektronikę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.