Skocz do zawartości

(nie)Nowy używany GS 500E, co wymienić, co kupić.


Rekomendowane odpowiedzi

Ano spodziewam się Gski lada dzień. Facio sprowadził z nimiec i nic przy niej nie robił.

Jest to rocznik '94 oczywiście na chodzie itd. Jednak przydałoby się dokonać wymian. No jako, że motocykl to mój pierwszy, a mechanikiem nie jestem to sugerujcie i dopisujcie do listy:

 

1. Olej silnikowy

2. Filtr oleju

3. Filtr powietrza

4. Chyba żarówka na obrotomierzu spalona (jak się dostać do niej).

5. Świece (to na 100%, bo syf i lekkie nierówności w pracy silnika na jałowym, chyba, że to może być co innego?).

 

Oponki trochę pomęczę jeszcze, bo kaśki narazie nie ma (koszty rejestracji, kasku robią swoje).

Edytowane przez Vatzeque
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Zrób mu czyszczenie i regulację gaźników, koniecznie wyreguluj zawory, sprawdź stan napędu, wymień olej w lagach i simmeringi jeśli ciekną, sprawdź stan łożyska główki ramy, klocków, opon, ciśnienia w nich, itd.

 

Świece (to na 100%, bo syf i lekkie nierówności w pracy silnika na jałowym, chyba, że to może być co innego?).

 

To powinno świadczyć o zasyfionych gaźnikach i braku odpowiedniej ich synchronizacji.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cholerka sporo tego.

Dzięx za wszelkie info.

JAki jest koszt czyszczena i synchronizacji gaźników oraz zaworów? Da się to zrobić w przydomowym garażu, bo znajomy siedzi od lat w tym i chcę mu powierzyć przynajmniej te podstawowe czynności.

Edytowane przez Vatzeque
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Cholerka sporo tego.

Dzięx za wszelkie info.

JAki jest koszt czyszczena i synchronizacji gaźników oraz zaworów? Da się to zrobić w przydomowym garażu, bo znajomy siedzi od lat w tym i chcę mu powierzyć przynajmniej te podstawowe czynności.

 

Jeśli jest wiedza i narzędzia (choćby wakuometry, płytki zaworowe itd) to wszystko się da.

U nas pełen serwis gaźników (czyszczenie dokumentne plus końcowa synchronizacja), to w przypadku GSa 100 zł.

Z kolei regulacja zaworowych kosztuje u nas 130 zł.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

4. Chyba żarówka na obrotomierzu spalona (jak się dostać do niej).

 

Oponki trochę pomęczę jeszcze, bo kaśki narazie nie ma (koszty rejestracji, kasku robią swoje).

 

Mam ten sam problem. Czy ktos wie moze jak dostac sie do tej zarowki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem. Czy ktos wie moze jak dostac sie do tej zarowki?

Trzeba zdjąć obudowę zegarów, a potem wyciągnąć spaloną żarówkę (wyciągnąć podobnie jak to się robi przy spalonych żarókach w kontrolkach luzu, neutrala,...).

 

pzdr @starte

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

astarte ty sprzedawauaś GS 500E, widziałem ogłoszenie :wink:

 

Ale pytanie z innej beczki:

Mam numery ramy motocykla, mam umowę kupna sprzedaży, mam przegląd od Dekry, i tu pytanie:

1. numer ramy jest coś w stylu GM 66 B 129677, numer silnika jest M501 - 129671, czy to tak ma być? Oczywiście numery ramy i te we wszystkich papierach się zgadzają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

astarte ty sprzedawauaś GS 500E, widziałem ogłoszenie :clap:

Sprzedawałam, sprzedawałam i sprzedałam :cool:

 

W Gs-ie wiedziałam jak się podstawowe rzeczy robi, a w CBR-ce nie wiem jak wymienić żarówkę :wink: (ale spoko, jak przyjdzie potrzeba to się człowiek nauczy :crossy: ).

 

pzdr @starte

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też ostanio kupiłem Gsa i mam problem taki:

Cieknie mi z niego olej. Tak na samym spodzie motocykl jest cały w oleju. Nigdy sie nie bawiłem w naprawy i nie znam się na tym kompletnie... Ktoś wie może co może być tego przyczyną i jaki byłby ewentualnie koszt usunięcia usterki? A tak w ogóle to wyczytałem że z Gsów ciągle coś cieknie i rama max rdzewieje... Mojej suzi też to zresztą dolega. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak w ogóle to wyczytałem że z Gsów ciągle coś cieknie i rama max rdzewieje... Mojej suzi też to zresztą dolega. Pozdro

W moim Gs-ie nic nie ciekło :cool: za to apetyt na olej miał nieziemski :crossy: (przy dobrym kręceniu)

I rama nie rdzewiała :wink:

 

pzdr @starte

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

numer ramy jest coś w stylu GM 66 B 129677, numer silnika jest M501 - 129671, czy to tak ma być? Oczywiście numery ramy i te we wszystkich papierach się zgadzają.

 

Tak ma być. numery ramy to np GM51A-111111 albo GM51B-111111 a silnika np. M502-111111 i wszystko z nimi jest OK.

 

 

a też ostanio kupiłem Gsa i mam problem taki:

Cieknie mi z niego olej. Tak na samym spodzie motocykl jest cały w oleju. Nigdy sie nie bawiłem w naprawy i nie znam się na tym kompletnie... Ktoś wie może co może być tego przyczyną i jaki byłby ewentualnie koszt usunięcia usterki? A tak w ogóle to wyczytałem że z Gsów ciągle coś cieknie i rama max rdzewieje... Mojej suzi też to zresztą dolega. Pozdro

 

To wytrzyj dokładnie spód motocykla rozgrzej go trochę i zobacz w którym miejscu cieknie ten olej. GS tak sam z siebie też nie rdzewieje. Jak ktoś jeździł po soli, nie dbał o motocykl to wtedy może rdzewieć (za wyjątkiem róry wydechowej - która zawsze rdzewieje i skrzynki akumulatorowej w której też może pojawiać się rdza).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...