Skocz do zawartości

nie chce palic


Wazzabii
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

otoz kolega ma problem,

ma jawe ts350 i jest duzy problem z jej odpaleniem, zaplon jest ustawiony przez goscia ktory sie znal i mial urzadzenia, jak juz ja zapchamy to odpala i jezdzi, ale jak silnik jest zimny to z kopa nie da rady, niby tloki maja juz luzy ale kompresje ma bo jak juz odpali to ciagnie jak glupia,

dzisiaj ja zapchalismy i odpalila, jeden gar w ogole nie lapal, nagle zaczal strzelac i nie chce sie wkrecac powyzej 4,5tys obrotow, czasami chodzi rowno a czasami nie, predzej byl problem z ladowaniem, bo alternator byl walniety, teraz jest nowy wirnik, alternator i laduje ale dopiero na wyzszych obrotach

no i pytanie

gdzie tkwi problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dajcie nówki świece . potem sprawdźcie jeszcze raz zapłon .w jawie musi być dobry akuś żeby dobrze paliła od kopy . Jak jeden gar nie pali to można się bawić w zamiany czyli najpierw świeca potem kabel wysokiego itd itd. Z praktyki wiem że ustawianie zapłonu w jawie to wielka niewiadoma ale jeśli u was jest ok to może być problem z przegrodą między cylindrami .Ciężko wtedy zapalić a potem jak silnik pracuje to jest ok. Sprawdźcie też ssanie, musi być je słychać . Co do ładowania to pewnie regulator , ale to musi zrobić elektryk . laik tylko go .........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemy z odpaleniem to pewnie wina ssania.Bez tego silnik baaardzo ciężko pali. Co do ładowania to zmień ragulator (świetnie pasuje od poloneza elektroniczny). Proponuje jeszcze raz sprawdzić zapłon i jak to nie pomoże to jak pisał "goorny" zamieniać cewki, przewody, kondensatory.

Iż56_JunakM10_JawaTS_YamahaXJ_Honda CB 1000 BigOne_BMW K1200R

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kondensatory sa bodajze nowe, dusze w gazniku takze, plywak, zaworek iglicowy,

predzej jak odpalala to chodizla rowno i obroty ladnie trzymala, teraz jak juz pisalem nie pali na jeden gar, strasznie z niego strzela, ma wyzsze obroty na jalowym a nic nie bylo grzebane, obroty max 4,5tys ale wtedy to juz tak strzela ze masakra, na iskrownikach(czy jak to sie nazywa) iskra skacze ladna, swiece sa brazowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ograniczone obroty + strzelanie w rurę to trzy opcje

1 ) Za bogata mieszanka czyli syf w wydechu itd . ale to wykluczam boby paliła od kopa

2) Zapłon , przerwa ,kondensator ,.

3) przestawiony wał czyli jeden tłok chodzi bez sensu . tylko jeśli macie ustawiony zapłon .to nie wiem

 

 

A akuś? załączcie zapłon i w tym momencie sprawdzcie napięcie.

Zamieńcie wszystko elektryczne lewego gara na prawy i opisz zmiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja też czasami przy odpalaniu chodzi na jeden gar (lewy zasypia).Nie wiem co jest tego przyczyną!Ale wcześniej nie chodził w ogóle i po wymianie kondensatorów, przerywaczy i ustwieniu zapłonu na czujnik zegarowy (dokładność ok 0,1mm) wszystko zaczeło grać.

U ciebie może być podobna hstoria.Zwłaszcza to strzelanie z rury. Ewidentnie układ zapłonowy.Sprawdz kondensatory.Nawet nowe zdażają się zepsute (ja zastosowałem od poloneza) :banghead: .

 

Luzy na tłokach mają wpływ na zasysanie mieszanki do komory spalania-ciśnienie sprężania. Ale jeżeli masz tłok i pierścienie pod szlif na cylindrze, nawet po dużym przebiegu to powinno jeszcze fukać. Tymbardziej jak sie rozgrzeje tłok zwiększa rozmiary i jest trochę szczelniej!

Iż56_JunakM10_JawaTS_YamahaXJ_Honda CB 1000 BigOne_BMW K1200R

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napewno nie jest to wina luzów .Tak jak mówiłem , elektryka .Przyszedł mi do głowy pewien szczegół,

sprawdźcie sprężyny w przerywaczach .Muszą być tak samo twarde.Czasem jak sprężyna jest słaba to nie zamyka do końca , lub zamyka za późno przerywacz i są "jaja".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź powierzchnie styków przerywaczy. Muszą być wyszlifowane na lustro i przylegać do siebie całą powierzchnią. Później ustaw zapłon na 3,00 mm przed ZZ. Szczelina na 0,4 mm. Najlepiej posłuż się głębokościomierzem zegarowym o dokładności min. 0,05mm wkręcanym w gniazda świec. Czeskie sprzęty lubią mieć zapłon CAŁKOWICIE ustawiony na sicher.

Pozdrawiam.

Edytowane przez hikor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...