Anarch Opublikowano 14 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2006 Zdjąłem sprzęgło i zębatke, chciałem zmienić simmering bo padł. Łożysko pod tym simmeringiem było w dość masakrycznym stanie, wewnętrzny pierścień łożyska zamiast siedzieć sztywno to obraca się na wale, łożysko pewnie nie miało smarowania bo nagar zatkał kanał dolotowy oleju. I teraz pytanie,czy musze rozpaławiać silnik żeby zmienić to łożysko ? czy istnieje jakiś sposób żeby wyjąć je od zewnątrz ? jeśli już rozpoławiać to i musze zdjąć tłoki cylindry i jak już otwieram silnik to wał do regeneracji...koszty i w ogóle. Co radzicie ? Czesia ma przebieg 25 000 , jest to wersja 6V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny Opublikowano 14 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2006 Ja osobiście bym doradził cały remont zrobić jak planujesz tym jeździć, chyba że nie chcesz się bawić i wykosztować to sprzedaj komuś. Jak zrobisz dobrze remont to pojeździsz jeszcze a jak wymienisz tylko łożysko to za chwile sypnie się co innego. A silnik i tak musisz rozpołowić. POZDRO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anarch Opublikowano 14 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2006 Też tak myśle, przespałem się z tym, tylko że na jesień cylindry i tłoki zmieniałem na nowe, czeskie, miałem wsadzic nowy zapłon który kupiłem i w ogóle. Ale nie mam chyba wybory, w końcu planuje na niej do Szwecji jechać :) a wał to w sumie jedyna sprawa której niepewny byłem, ale fakt jak robić to od początku do końca. Ktoś już regenerował wał? jakieś porady ? do punktu mam im dostarczyć łożyska itp ? może jakiś opis rozpoławiania silnika ? Bo tak dużego jeszcze nie rozpoławiałem. Może ktoś z moich okolic zna jakiś dobry zakład który się tym zajmuje ( zielona góra, Leszno, legnica ) , pozdrawiam ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny Opublikowano 14 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2006 Jak planujesz za granice jechać to lepjej zrobić dobrze to będziesz pewien.Regenerowałem wał w TS kosztowało mnie ta przyjemność 200 zł łożyska swoje dali. Podobno dobrze jest wymienić korbowody, ale ja tak nie zrobiłem. Zobaczymy jak będzie działąć narazie dobrze cichutko chodzi. A co do rozpołowienia silnika to sobie poradzisz jak rozbierałeś inne silniki, tylko uważaj na skrzynie żebyś nie pomięszał. Najlepjej poszukaj w necie jak to się robi i schematy do pewności może tu coś znajdziesz www.demonos.vipserv.org POZDRO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anarch Opublikowano 15 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2006 Ok wielkie dzięki :) 200 zł powiadasz hmmm troche sporo, a właśnie ja nie wiem jakie łożyska mi wsadzą i ile za nie policzą, więc wolałbym być pewny, ile już po regeneracji zrobiłeś ? a zmieniałeś łożyska na korbowodach, środkowe ? jak tam jest to uszczelnione na środku wału ?pzdrwesołych jaj ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek775 Opublikowano 15 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2006 Ja na twoim miejscu wymnienił bym wszystkie łożyska - w korbowodach, na wale oczywiscie no i w skrzyni - jedna robota i pozniej nie ma przykrych niespodzianek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anarch Opublikowano 15 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2006 Ja na twoim miejscu wymnienił bym wszystkie łożyska - w korbowodach, na wale oczywiscie no i w skrzyni - jedna robota i pozniej nie ma przykrych niespodzianek. Tak też zrobie, tylko teraz potrzebuje porad opisu, w miare dokładnego jak rozpołowić silnik i jaki przyrząd dorobić ( najlepiej wymiary, zdjecie ) czego sie spodziewać jak rozmontowywać i montować żeby wału nie uszkodzić, no i namiary na zakłądy które mają doświadczenie w regenerowaniu wałów tego typu i robią to dobrze w okolicy. łożyska zmieniam wszystkie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gajoss Opublikowano 17 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2006 korbowody tez bym radził zmienić na nowe jeśli nie wyglądają dobrze...koszt niezbyt duży w porównaniu z kłopotami jakie mogą wywołać :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny Opublikowano 17 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2006 Ja osobiście mało zrobiłem kilometrów bo regenerowałem go w połowie sezonu w tamtym roku, a w tym nie zacząłem jeszcze sezonu bo miałem małe problemy zdrowotne. Ale z wałem nic się nie dzieje nie pociera o kartery jak to niektórym coś takiego się zdarza. A co do rezebrania silnika to rozbiera wszystko po koleji zobaczysz jak to się robi jak nie będziesz coś wiedział to dopiero się pytaj. POZDRO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.