Skocz do zawartości

jak sprawdzić dokładne spalanie.... :)


vx800
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mierzawa2 dobrzew mówisz też niechce wiedzieć i le pali bo moge zawału dostać!!

:clap:a przy energicznej jeździe jakoś mi tak portwel do ziemi ciągnie i zarazem jakby lżejszy sie robił!!

Edytowane przez Przemoo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sprawdzam tak:

jadę... jak włącza mi się rezerwa, to zeruję licznik kilometrów dziennych. Tankuję na stacji powiedzmy 10l i jeżdżę do uzyskania wtórnej rezerwy. Mnożę 100 x ilość zatankowanego paliwa i to dzielę przez liczbę przejechanych kilometrów. Pomiar jest bardzo dokładny i nie trzeba lać do pełna :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh ale kombinujecie :icon_mrgreen:, nie latwiej zerowac licznik przy tankowaniu (do pelna) i przy nastepnym tankowaniu (do pelna) podzielic litry / km? U mnie dziala :bigrazz: i po prostu na biezaco tankujac co jakis czas wiem ile pali, bez jakichs specjalnych akcji zeby to sprawdzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i to jest najlepsza metoda i jeszcze jak ładnie napisane :icon_mrgreen: ja aż boję sie sprawdzić ile wyjdzie hehe

Nie boj sie tylko sprawdz.Bedziesz wiedzial ile ci pali i bedziesz mogl planowac wyjazdy. A tak bedziesz jezdzil w ciemno, tankowal na przypadkowych stacjach co prowadzi nieuchronniedo zanieczyszczenia zbiornika i calego ukladu paliwowego. Ja zawsze tankuje do pelna na swojej stacji i nigdy nie mialem problemow z brudnum zbiornikiem czy gaznikiem. A nowoczesne motocykle z wtryskiem sa jeszcze bardziej podatne na zaklocenia w pracy silnika spowodowane brudem w paliwie.

 

Ja sprawdzam tak:

jadę... jak włącza mi się rezerwa, to zeruję licznik kilometrów dziennych. Tankuję na stacji powiedzmy 10l i jeżdżę do uzyskania wtórnej rezerwy. Mnożę 100 x ilość zatankowanego paliwa i to dzielę przez liczbę przejechanych kilometrów. Pomiar jest bardzo dokładny i nie trzeba lać do pełna :bigrazz:

ze wzgledu na krotki odcinek pomiarowy duzy blad wzgledny pomiaru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdziełem w swoim GPZ-ecie i wyszło 9,15 :icon_twisted: ale wiem że tyle nie spala tylko mam zasadę dobrze rozgrzać moto przed jazdą i dlatego pewnie tak wyszło. A codziennie śmigam do pracy więc myślę że jakieś 25-30 % z wyniku to właśnie rozgrzewanie moto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5/ w domu od licznika(4) odejmjemy licznik(2). ilosc zatankowanego paliwa (4) dzielimy prez wynik odekmowania i mnozymy przez 100.

6/ wynik ostatniego dzialania jest zuzyciem aliwa na 100 km.

Zamiast kombinowac lepiej np dolewajac do pelna 15litrow i zrobiwszy na nich 272km, 15 podzielic przez 2,72. Wynik jest iloscia litrow na 100km w tym przykladzie akurat 5,51l Na jedno wychodzi ale prosciej :icon_twisted:

Edytowane przez bekriss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...