Skocz do zawartości

Pilne! Sprzęgło w 251


Harry
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zapodję tutaj w głównym bo na jutro chciałbym już wiedzieć a tutaj temacik jest lepiej widoczny :)

 

Jechałem sobie w trasce i zatrzymałem się na skrzyżowaniu trzymając moto na sprzęgle na 1 biegu i mz zgasła. Gdy ją odpaliłem to stało się coś ze sprzęgłem, tak jakby w ogóle go nie było bo po naduszeniu sprzegła i próbie wbicia biegu słyszalny był chrzęst kół zębatych, jakbym próbował wbic bez naduszania sprzęgła. Zgasiłem go, po chwili odpaliłem ponownie i juz było troszeczkę lepiej, udało się wbic 1, potem reszte biegów i jakoś dojechałem do domu. Gdy podciągnęłem linkę było przez chwile dobrze. Dzisiaj naciągnęłem sprzęgło zgrubną regulacją i tak jak poprzednio dobrze było tylko przez jakiś czas, potem znowu jakbym poluznił linkę. Co to może być? Spadło sprzęgło ze stożka czy raczej jest coś nie tak ze zgrubną regulacją?

Za wszelką pomoc z góry dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak by spadlo ze stozka to by sie slizgalo ,szukaj pod pokrywa moze to ten wysprzeglik na koszu zdechl, albo w pokrywie wyrobila sie blaszka blokujaca

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem z jazdy. Dziś od rana bawiłem się z moto, złożyłem wszystko do kupy i było ładnie ale tylko przez jakiś czas. Jak teraz jeździłem to znowu się coś skopało bo klamka ciężko chodzi i biegi wskakują tak jakby linka się poluźniła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawdopodonie kosz się odkręcił

 

 

kosz sie napewno nie odkręcił jak juz mógł zjechać ze stozka ale tak jak Nitomen napisał sprzęgło by sie ślizgało wiec raczej tą opcje mozna pominąc

mozliwe ze jest cos nie tak z płytkami stalowymi (grubosc 1,5mm ) co do tych płytek to w rowku wewnętrznego zabieraka nie moze byc sladów odcisków owych płytek o głębokosci wiekszej niz 0,1 mm !

 

przy okazji mozna spr. stan płytek ciernych - 3,4 mm

 

a co do samej regulacji to moze spr. ten pręcik który znajduje sie w miejscu gdzie wchodzi linka do dekla

koncówka pręcika jest nakręcana (jest tam gwint) i kto wie moze tam cos jest nie tak tzn moze sie jakos poluzniło, wykręciło

 

powodzenia :)

 

pozdro. Baham

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, kupiłem dzisiaj nową, krótszą linkę sprzęgła i blaszkę do zgrubnej regulacji, zmontowałem to wszystko książkowo i klamka sprzęgła chodzi lekko jak hamulec w rowerze :D Niestety zapewne przez to, że wbijałem biegi prawie bez sprzęgła, wyskakuje mi 3 bieg :D Ale to juz na następny sezon sie uszykuje, nie chcę już wyjmować i rozpoławiać silnika

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,co do wyskakującego biegu to proponuje żebys Harry zajrzał pod koło zamachowe,tak pod kołem jest taka śrubka i podkładka,mozliwe że to ona jest przyczyna wyskakującej 3,jesli jest luzna to musisz ja przykręci i powinno byc dobrze,jesli sie dobrze trzyma to problem może leżec w skrzyni,ale najpierw zrób tak jak napisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e wyskakuajce biegi w MZ to standart mi sie najpierw posypala 3 potem 1 i na koniec czyba 2 ,mysle ze wbijanie bez sprzegla nie szkodzi poprostu w MZ to normalne ze padaja biegi.

 

Zrob to teraz bo potem psuje radosc z jazdy, koszt nie wielki ok 60 zl a roboty na 1 dzien

 

nie czaje tego co pisze Buła jak srubka ?? przeciez tam nic nie ma ,jakie kolo zamachowe ?? w 251 jest tylko alternator podobny do samochowego i nie ma tam magneta (kola zamachowego)

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale poco wymienic 3 wodziki wymieniasz 2 tryby 3 biegu i ewentualnie wodzik jesli widac ze jest zjechany , czyli cena jesli sam zrobisz to do 60 - 100 zl na gotowo

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie czaje tego co pisze Buła jak srubka ?? przeciez tam nic nie ma ,jakie kolo zamachowe ?? w 251 jest tylko alternator podobny do samochowego i nie ma tam magneta (kola zamachowego)

 

juz tłumacze,od strony sprzęgła pod tym duzym kołem z ząbkami :crossy: ,jest taka podkładka która przykręca sie śrubką do choinki,częsc tej choinki wystaje z karterów,miedzy ta choinką i podkładką jest taka grubsza blaszka z wycieciami na poszczególny bieg,nie kojarze jak to sie nazywa,jeśli ta podkłądka sie odkręciła to byc może to jest przyczyna problemów z biegami,przynajmniej w mojej MZ tak było,zrobiłem skrzynie bo także wyskakiwała trójka,zrobiłem koło 280 km i znowu zaczeła wyskaiwa 3 :buttrock: ,nie chciałem rozbiera silnika więc zdjałem sprzegło i koło,co się okazało podkałdka była odkręcona,przykreciłem ja i poskładałem no i 3 nie wykakuje.chyba dobrze wytłumaczyłem,jesli nie to spróbuje inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok juz rozumiem ale nie pod kolem zamachowym, a pod koszem sprzeglowym i zebatka przekazujaca naped z kosza na walki w skrzyni mozna sprobowac... moze to tez byc powod ze biegi ciezko chodza

 

Haryy lepiej zrobic to teraz i wymienic 2 - 3 elementy niz potem pluc se w brode ze cala szkrzynia poszla ........dopiero wtedy zaczna sie koszta a widze ze cos zaczyna sie sypac.....

 

p.s mialem etke w ktorej co 3 miesiace rozbieralem silnik (pechowa jakas) zawsze sypalo sie cos innego ...wiec mniej wiecej wiem jakie byly objawy i co sie robilo aby znowu dzialala

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Harry, mialem kiedys taki problem. Eluminiowy docisk sprzegla pekl na obwodzie. Zamiast twardo reagowac na ruch kalmka lekko odchylal tarcze i biegi ciezko wchodzily. Jak bedziesz rozbieral sprzeglo upewnij sie ze zeby od wszystkich plytek masz proste, zdarzylo mi sie wygiac zab wtrakcie jazdy, w ow czas tez biebi ciezej wchodzily.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...