Skocz do zawartości

Prosze wytlumaczcie niezorientowanej


Gość alalala333
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Heheh a co z układem korbowo- tłokowym.

 

To juz na pewno nie był silnik z Junaka tylko jego pozostałości, poza tym i tak nie widze mozliwosci uzyskania 500 KM z jednego garnka o pojemnosci 350....

\

Ale mniejsza z tym.

 

Może chodziło o 50 KM...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mojim zdaniem by polecial:> widziales malutkie silniczki modelarskie? jeden garnek 2ccm pojemnosci i 16k obrotow z tego 2 koniki sie spokojnie wyciaga :icon_rolleyes: tylko wytrzymalosc tego to ok 50godzin. jestem pewien ze chodzilo o 500koni

Edytowane przez nameless
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

500KM z silnika Junaka-układ korbowo tłokowy i inne elementy by nie wytrzymały nawet częsci tej mocy!!!A jak zmienili tam praktycznie cały silnik żeby jakimś CUDEM to chodziło to już nie był w takim razie silnik Junaka!

Edytowane przez Domel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do tego material z jakiego byly tworzone czesci w silniku F1 (nawet z tamtych lat) a silnik junaka ktory pamieta czasy dziadka stalina.. generalnie ciekawe historie z tymi 500KM.. nie zebym byl niedowiarek ale albo ktos ma bujna wyobraznie albo poprostu zaszedl pomylek i chodzilo o 50 KM :banghead:

 

co do wajchowania biegami to jak juz ktos wspomnial jest to podstawowa przyjemnosc ktora mozna czerpac z jasdy motocyklem, o winklach nie bede mowil bo nieo tym poscimy.. moment zmiany biegu w gory czy w dol zalezy tylko i wylacznie od naszego widzimisie i jesli twoja cbf'a nie bedzie szarpac przy 2500-3000obr w co watpie to i z takimi obrotami mozna jezdzic ale malo kto praktykuje takie metody.. na poczatq napewno kazdy liczy i dlugo mysli nad tym na ktorym biegu jedzie ktory wrzuci ile zbic w dol itp.. i mysle ze inaczej zaczac sie nie da bo wparwe nabiera sie z nawijanymi kilometrami.. po pierwszym 1000km powinnas juz miec to opanowane i zamiast myslec nad wrzuconym biegiem biedziesz myslec o predkosci z jaka wchodzisz w zakret i takich tam mniejszych lub wiekszych pierdolach :) zycze milej jasdy i bezpiecznych treningow.. pozdrawiam wszystkich ktorzy sie ze mna zgadzaja.. i tych ktorzy sie nie zgadzaja :icon_razz:

 

P.S

prosze cie.. nie mysl o skuterach bo to jest profanacja motocykla.. tryn tryn łłłłuuuuuu.. pozycja jak na taborecie do tego zadnej techniki jazdy.. tylko gaz opor i hamulec.. ale to jest tylko moje skromne zdanie do ktorego mam prawo i ktorym nie chcialem nikogo urazic :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra!

A ja będę dalej wałkował temat.

Czy jazdna na zbyt niskim biegu może motocyklowi zaszkodzić? Czy jeżeli jeżdżę XJ900 to _powinienem_ się trzymać 5-6tyś obrótów, żeby go nie męczyć?

Zawsze wydawało mi się, że im mniej obrotów silnik w zyciu wykona tym lepiej no i że dzięki temu mniej spali, ale to chyba niekoniecznie tak jest?

 

Czy w takim razie, jadąc XJ900 z prędkością 100-110/h na trasie powinienem się trzymać 4-go biegu, bo nie osiągam 5-6k obrotów?? To mi się wydaje dziwne i dlatego pytam.

 

A co to wypowiedzi typu - "po 1000km nauczysz się co i jak" to muszę się niezgodzić. Jest wielu kierowców (nie tylko motocykli), którzy nie są w stanie, lub nie starają się dopracowywać swojej techniki jazdy i męczą swoje jeżdżarki. Toczyć się motorem czy samochodem każdy się nauczy po 1000km, ale moim zdaniem rzecz polega na tym, żeby to zajęcie traktować jako sztukę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jeżeli jeżdżę XJ900 to _powinienem_ się trzymać 5-6tyś obrótów, żeby go nie męczyć?

 

 

Rozmawialismy o 250 tce

 

Im wiekszy silnik tym bardziej elastyczny i mozna go bez wysilku dla silnika trzymac na mniejszych obrotach. Chodzi o to, zeby silnik sie nie dlawil i zeby mial wystarczajacy moment do rozpedzenia maszyny w razie koniecznosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już spece napisali w jednym z tematów - najmniejsze zużycie silnika jest pomiędzy maksymalnym momentem a mocą. Na niskich obrotach silnik pracuje o wiele mniej równo niż na wysokich. Zużycie paliwa to juz zupełnie inna sprawa, bo jak juz pisałem nic nie ma za darmo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...